انتقاد حسین ابرهیمی از احساس تکلیف سیاسیون برای ثبت نام در انتخابات/ نه وقت خود را بگیرید نه وقت مردم

ایسنا نوشت: یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نمی‌دانم علت چیست که وقتی نزدیک انتخابات می‌شود به ناگاه یک احساس تکلیفی بر همه دوستان حاکم می‌شود و می‌خواهند ثبت‌نام کنند! نمی‌دانم چه کسی به آنان تکلیف می‌کند؟ شاید خودشان مجتهد شده‌اند!

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، با اشاره به تعدد کاندیداها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: تعدد کاندیداها هم یک دردسر برای شورای محترم نگهبان است تا بتواند احراز صلاحیت کند که وقت زیادی را خواهد گرفت و هم اضافه بر این در کل کشور هزینه‌هایی برای حضور افراد می‌شود که به نفع کشور نخواهد بود.

وی افزود: ضمن اینکه اگر کسی دید که کاندیدای از او شایستگی و توان بیشتری دارد باید به کمک او برود تا او به ریاست برسد، نه اینکه افراد فراوان با یکدیگر بر سر کرسی ریاست جمهوری به رقابت بپردازند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نبود شایستگی و صلاحیت لازم در بسیاری از کاندیداهای ریاست جمهوری، تصریح کرد: البته وقتی به این کاندیداها نگاه می‌کنم، می‌بینم واقعاً تعداد اندکی ویژگی‌ها و شایستگی‌های لازم را دارند که با این همه مشکلات در کشور وارد عرصه شوند. من واقعاً در خیلی از آنان این را نمی‌بینم که شایستگی و صلاحیت لازم را دارا باشند.

ابراهیمی با اشاره به بیانات رهبری درباره سنجیده عمل کردن کاندیداها برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی، اظهار کرد: حرف آقا حکیمانه است و باید آن را مورد توجه قرار داد. یعنی نباید اینگونه باشد که افراد از روی هوا و هوس وارد انتخابات شوند و نتیجه‌ای هم به دست نیاورند. مسئولیت ریاست‌جمهوری مسئولیت خطیر و حساسی است، هرکسی نمی‌تواند در این قامت وارد عمل شود، مخصوصاً که دولت‌ها یکی پس از دیگری با خط تخریبی علیه دولت پیش از خود وارد کار می‌شوند.

ابراهیمی یادآور شد: با این کیفیت رفتار، که تخریب پشت تخریب باشد، منطقی در کار نیست و نتیجه‌ مطلوبی حاصل نمی‌شود، بنابراین اگر کسی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند برنامه بدهد و با جدیت وارد رقابت شود؛ با حرف نمی‌شود کاری انجام داد، مردم باید ببیند طرف شایستگی و لیاقت دارد یا نه.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کشور هزارویک مشکل دارد و هزارویک نفر هم برای حل آن‌ها اعلام آمادگی کردند، گفت: هرقدر کاندیداها کمتر باشند مردم بهتر می‌توانند انتخاب کنند. آنانی که تحت هر شرایطی کاندید می‌شوند واقعاً بعد از کاندیداتوری اگر دیدند دیگری از او شایسته‌تر است به نفع او کنار بروند تا یک کار درست انجام شود.

وی با انتقاد از شکل‌گیری موج اعلام آمادگی برای حضور در انتخابات از سوی افراد، تصریح کرد: نمی‌دانم علت چیست که وقتی نزدیک انتخابات می‌شود به ناگاه یک احساس تکلیفی بر همه دوستان حاکم می‌شود و می‌خواهند ثبت‌نام کنند! نمی‌دانم چه کسی به آنان تکلیف می‌کند؟ شاید خودشان مجتهد شده‌اند! اما هر چه که باشد بهتر است پیش از حضور و اعلام آمادگی، برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهند تا جامعه ببیند آنان چه کمکی به حل مشکلات خواهند کرد و بعد وارد کارزار شوند؛ اگر چنین نیست هم واقعا نه وقت خود را بگیرند و نه وقت مردم را.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =