۱۴ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور افزوده شده است

ایسنا نوشت: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با وجود درگیر بودن وزارت بهداشت در بسیج ملی مبارزه با کرونا، بیش از ۱۴ هزار تخت بیمارستانی در قالب پویش ره سلامت به مرحله بهره برداری رسید.

قاسم جان بابایی در سفر به استان سیستان و بلوچستان در ابتدا با حضور در جلسه بررسی وضعیت سلامت مادر و نوزاد در این استان در سالن همایش‌های پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که با حضور دکتر حسینعلی شهریاری - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی - و روسای دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر برگزار شد، به بررسی روند رسیدگی به سلامت مادر و نوزاد و شاخص های مربوط به آن پرداخت.

در ادامه، معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان بوعلی زاهدان بازدید کرد و به ارزیابی روند ارائه خدمات و شیوه اجرای پروتکل های درمانی در این مرکز پرداخت.

وی همچنین ضمن بازدید از طرح توسعه ساختمان شماره ۲ بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی درحال احداث علی ابن ابیطالب (ع) گفت: خوشبختانه مراحل فیزیکی احداث ساختمان شماره ۲ بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان که در واقع یک مجتمع بیمارستانی در شرق کشور و طرح توسعه بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) تلقی می شود، به اتمام رسیده است و امیدواریم با تجهیز این مرکز در ماه آینده، به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

جان‌بابایی افزود: با افتتاح این ساختمان، بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) به یک مجموعه عظیم درمانی تبدیل خواهد شد و با فعال شدن بیمارستان روند ارائه خدمات در استان و ظرفیت تخت های استان رشد قابل ویژه ای خواهد کرد و این شاخص به متوسط کشوری نزدیک می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشار به طرح های توسعه اجرا شده در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در راستای طرح تحول سلامت در استان سیستان وبلوچستان کارهای خوبی صورت گرفته است. تنها در دو بیمارستان ایرانمهر و علی ابن ابیطالب (ع) بیش از ۵۴۰ تخت به سرجمع تخت های سیستان و بلوچستان اضافه خواهد شد.

بنابر اعلام وبدا جان بابایی در پایان گفت: در سال جاری یکی از بزرگترین مراکز زنان کشور در ایرانشهر احداث خواهد شد. در چابهار و زاهدان نیز  مراکزی در دست احداث بود که مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =