۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵

ایرنا نوشت:

وزارت دفاع ساحل عاج امروز (چهارشنبه ) اعلام کرد که شبه نظامیان وفادار به لوران باگبو طی درگیری ‌های اخیر باعث کشته شدن 120 تن شدند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از آبیجان، سازمان ملل اعلام کرده است که در مورد این موضوع در حال انجام تحقیقات است.

پس از انتخابات بحث برانگیز نوامبر گذشته در ساحل عاج، لوران باگبو نتایج انتخابات را نپذیرفت و قدرت را به آلاسان اواتارا واگذار نکرد . امتناع باگبو از انتقال قدرت باعث ایجاد بن ‌بست سیاسی و همچنین خشونت ‌های گسترده چند ماهه در این کشور شد. اما سرانجام پس از چند ماه باگبو توسط نیروهای اواتارا دستگیر شد و وی رسما قدرت را به دست گرفت.

به رغم دستگیری باگبو در نقاط مختلف ساحل عاج شبه نظامیان وفادار به او همچنان با نیروهای وفادار به اواتارا در حال جنگ هستند. در همین حال وزارت دفاع ساحل عاج در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای اواتارا همچنان به تعقیب نیروهای وفادار به باگبو ادامه می دهند تا این کشور از این شبه نظامیان پاکسازی شود.

اواتارا چند روز پیش به عنوان رئیس جمهور جدید ساحل عاج سوگند یاد کرد، تا به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند، اما وی با چالش های فراوانی از جمله ایجاد نظم ، ثبات و اتحاد در میان مردم مواجه است

وزارت دفاع ساحل عاج در این بیانیه اعلام کرد که شبه نظامیان باقی مانده وفادار به باگبو همچنان غیر نظامیان را هدف قرار می دهند. در خشونت های اخیر این شبه نظامیان علیه غیر نظامیان در شهرهای مختلف 120 تن کشته شدند.

همچنین وزارت دفاع ساحل عاج اعلام کرد که 30 شبه نظامی وفادار به باگبو نیز توسط نیروهای دولتی کشته شده اند.

گیلائومه انگفا یک مقام امور حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت: در مورد کشته شدن این 120 تن در ساحل عاج تحقیقات خود را انجام می دهیم.

گفته می شود اواتارا قصد دارد به زودی باگبو را محاکمه کند.

سازمان ملل اخیرا اعلام کرد که یک روز پس از دستگیری باگبو، 68 تن توسط نیروهای وفادار به باگبو در منطقه یوپوگون کشته شدند. پیشتر جامعه جهانی و در راس آنها اتحادیه اروپا از اواتارا به عنوان رئیس جمهوری قانونی ساحل عاج یاد می کرد.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، از زمان آغاز درگیری ها در ماه دسامبر سال گذشته در ساحل عاج، یک میلیون نفر از شهرهای این کشور، به ویژه شهر آبیجان، گریختند.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =