۳ نفر
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
حضور تماشاگران در یورو ۲۰۲۰ قطعی شد

اتحادیه فوتبال اروپا از صدور مجوز ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های یورو ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد که برای مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو) سال جاری، تماشاگران به ورزشگاه‌ها باز خواهند گشت اما ۴ شهر از شهرهای میزبان از جمله پایتخت ایتالیا هنوز باید اطلاعاتی تکمیلی درباره برنامه‌های خود برای اجرای این طرح ارائه کنند.

در حال حاضر هشت شهر از ۱۲ شهری که قرار است بازی‌های یورو ۲۰۲۰ (تورنمنتی که قرار بود تابستان سال گذشته برگزار شود و به دلیل شیوع کرونا به سال جاری موکول شد) در آنها برگزار شود، تأیید کرده‌اند که امکان صدور مجوز برای ورود تماشاگر به ورزشگاه‌ها از ۲۵ تا صد درصد ظرفیت ورزشگاه را دارند.

بر اساس اعلام یوفا؛ شهرهای سن‌پترزبورگ، بوداپست، باکو، آمستردام، بخارست، کپنهاگ، لندن و گلاسکو اعلام کرده‌اند که حداقل به اندازه ۲۵ درصد گنجایش ورزشگاه‌های خود اجازه ورود تماشاگران را خواهند داد. در این میان بخارست تنها شهری بود که برای استفاده از صد درصد ظرفیت ورزشگاه این شهر برای میزبانی از بازی‌های یورو ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرده است.

طبق اعلام اتحادیه فوتبال اروپا، صدور مجوز برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های این هشت شهر بر اساس برآوردهای صورت گرفته از میزان پیشرفت پروژه واکسیناسیون در آن محل‌ها و البته کاهش احتمال سرایت ویروس به دلیل گرمتر شده هوا بوده است.

اما در همین حال چهار شهر از جمله مونیخ آلمان، رم ایتالیا، بیلبائو اسپانیا و دوبلین ایرلند هم تا ۹ روز دیگر فرصت دارند تا اطلاعات تکمیلی درباره تصمیم نهایی برای صدور مجوز یا ممنوعیت ورود تماشاگر به ورزشگاه‌های خود را به یوفا ارائه کنند.

نهاد حاکم بر فوتبال اروپا ضمن تشویق هواداران و علاقمندان تماشای بازی‌های یورو ۲۰۲۰ به رعایت محدودیت‌های لحاظ شده برای سفرهای برون مرزی به شهرهای میزبان به منظور جلوگیری از شیوع  بیشتر کرونا، تأکید کرده که هیچ معافیتی برای سفر آن دسته از هوادارانی که پیش از این اقدام به خرید بلیت بازی‌ها کرده‌اند، صادر نخواهد شد.

رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ از روز ۲۱ خرداد سال جاری آغاز می‌شود و روز ۲۱ تیرماه به پایان می‌رسد. این اولین دوره از جام ملت‌های اروپا است که به صورت غیرمتمرکز و در چند کشور برگزار می‌شود.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =