خبرگزاری فارس نوشت:

 فرمانده نیروی انتظامی کشور بیان داشت: سطح امنیت در جامعه با بهبود قانون‌گرایی، کاهش تصادفات و افزایش نیرو و امکانات فراهم می‌شود که هم اکنون در این شاخص‌ها پیشرفت محسوسی قابل مشاهده است.
احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه مطالبات اجتماعی در زمینه برخورد با پدیده بدحجابی در حال افزایش است، افزود: با شروع فصل گرما و افزایش سفرها بدحجابی نیز تا اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کند که نیروی انتظامی با این تعداد انگشت‌شمار که قصد دارند فضای جامعه را آلوده کنند برخورد کرده و در این راستا طرح مبارزه با بدحجابی را از تهران و در هفته گذشته آغاز کردیم و مردم مطمئن باشند که با مظاهر فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی با قاطعیت برخورد می‌شود.
وی با مهم خواندن مقوله فرهنگ‌سازی و انجام کار فرهنگی در این زمینه ادامه داد: نیروی انتظامی سازمانی فرهنگی نیست ولی با به کار گرفتن جنبه‌های سلبی می‌تواند مکملی خوب برای برنامه‌های فرهنگی باشد.
وی در پاسخ به سؤالی در زمینه تحرکات فتنه سبز در کشور خاطرنشان کرد: تحرکات فتنه‌گران به طور مستمر زیر نظر بوده و اکنون می‌توان گفت که فتنه سبز به دلیل از دست رفتن حمایت‌های مردمی ظرفیت اجتماعی خود را در داخل کشور را از دست داده و برای همیشه خاموش شده است.
احمدی‌مقدم به موضوع ترویج خرافات و جن‌گیری و رمالی اشاره کرد و گفت: توجه برخی مردم به رمالی و جن‌گیری در حال افزایش است که این نشان از ساده‌اندیشی برخی افراد دارد و پلیس با چنین ناهنجاری‌هایی به نحو مطلوب برخورد می‌کند.
احمدی‌مقدم با اشاره به برقراری امنیت مطلوب در مرزها تصریح کرد: هم اکنون شرایط مطلوبی در مرزها حاکم شده به طوری که 70 درصد نسبت به گذشته از لحاظ قاچاق کالا، انسان، مواد مخدر و تردد جاسوس‌ها که سبب ناامنی در کشور می‌شدند، کاهش تخلف داشته‌ایم.
احمدی‌مقدم ادامه داد: در حال حاضر 95 درصد معابر و مرزهای خاکی کشور کنترل شده به طوری که انتقال مواد مخدر از مرز افغانستان به پاکستان و حتی از مرز پاکستان به دریا منتقل شده که مبارزه با حمل مواد مخدر به مراتب در سطح دریا پیچیده‌تر است.
فرمانده نیروی انتظامی به ترورهای اخیر در سنندج اشاره کرد و گفت: اولویت دوم ما در تقویت مرزها مربوط به مرزهای شمال غربی کشور است که برخی گروه‌های سلفی تحرکاتی در آن منطقه و به خصوص شهر سنندج داشته‌اند که عناصر اصلی آنها کشته و یا دستگیر شدند و هم اکنون اوضاع در کنترل کامل سپاه و دستگاه‌های امنیتی قرار دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    0 0
    جناب آقای احمدی مقدم شما اگر مرز افغانستان رابستید وجلوی مواد مخدر را گرفتید راضی نباشید چون جلوی ورود تریاک را گرفتید در عوض مواد مخدر صنعتی هزار برابر شده و ارزان شده ودر دسترس همه به وفور هست درحالیکه مواد صنعتی ضررشان نسبت به تریاک 100 برابر است.