تروریسم هسته ای علیه نطنز/ صالحی خواستار برخورد جامعه جهانی با «تروریسم هسته ای» شد

خراسان نوشت: تیرماه سال گذشته بود که انفجاری در تاسیسات هسته ای نطنز رخ داد که مقامات کشورمان آن را یک خرابکاری اعلام کردند و بعد ها نیز رد پای شرارت رژیم صهیونیستی در این حادثه بیش از پیش نمایان شد.

 حالا و پس از گذشت چند ماه از انفجار نطنز، حادثه ای مشکوک دوباره گریبانگیر این سایت هسته ای کشورمان شده است و آن طور که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته است بخشی از شبکه برق تأسیسات غنی‌سازی دچار حادثه شده  که البته صدمات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است.با این حال،علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ،حادثه دیروز  علیه مرکز غنی سازی نطنز را نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای دانست.صالحی گفت : این اقدام همچنین نشان دهنده ناکامی مخالفان  مذاکرات ایران برای رفع تحریم های ظالمانه است.به گفته صالحی ،ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای تاکید می کند.وی با بیان این که ایران همچنین حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می داند، بیان کرد:‌جمهوری اسلامی ایران همچنین برای ناکام گذاشتن چنین تحرکات مذبوحانه ای، با جدیت گسترش صنعت هسته ای و تلاش برای رفع تحریم های ظالمانه را پیگیری می کند.

همزمان مالک شریعتی ،سخنگوی کمیسیون انرژی اتمی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به اختلال در شبکه برق سایت هسته‌ای نطنز ، این حادثه را مشکوک به نفوذ و خرابکاری دانسته و نوشته است : « این اتفاق در سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای و در خلال تلاش ایران برای وادار کردن غربی‌ها به لغو تحریم‌ها بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است.» این سخنان  مالک شریعتی در حالی مطرح می شود که سی‌ان‌ان به نقل از رسانه‌های اسرائیل،اعلام کرد که  اختلال در شبکه توزیع برق تاسیسات  نطنز در نتیجه حمله سایبری رژیم صهیونیستی بوده است و «کارملا مناشیه» خبرنگار نظامی شبکه «کان» نیز مدعی شد، انفجار در تاسیسات اتمی نطنز بخشی از مواجهه با برنامه هسته ای ایران است.» این ادعاها تا جایی پیش رفت که رسانه صهیونیستی جروزالم پست ادعا کرد که شدت حادثه نطنز بزرگ تر از چیزی است  که ایران اعلام کرده است.

آژانس پاسخ‌گو باشد!

 به هر روی،حمله به تاسیسات هسته ای و مراکزی که می‌تواند پیامدهای زیست محیطی و انسانی به همراه داشته باشد مغایر با تمام اصول امنیتی جهان است که نهادهایی همچون شورای امنیت سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعای مسئولیت مقابله با این تهدیدات را دارند و بر حفظ آن تاکید می‌کنند. اکنون این سوال مطرح است که چرا وقتی محافل رژیم صهیونیستی ادعای حمله سایبری به مراکزی همچون نطنز را مطرح می‌کنند این نهادها سکوت کرده   و اقدامی برای مجازات مدعیان انجام نداده اند.آژانس بین المللی انرژی اتمی که با ادعای واهی همکاری نکردن ایران اقدام به صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی در شورای حکام می‌کند، چگونه در برابر ادعای حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران سکوت کرده و این رژیم را بازخواست نمی کند؟چرا شورای امنیت در برابر این ادعا واکنش نشان نداده و خواستار پاسخ گویی رژیم صهیونیستی برای رد یا اثبات ادعای رسانه‌هایش نشده است؟این گونه رفتارهای دوگانه و غیرمسئولانه آژانس و شورای امنیت یک بار دیگر حقانیت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر سیاسی کار بودن این نهادها را اثبات می‌ کند. نهادهایی که با این گونه رفتارها، زمینه ساز بدعتی خطرناک می‌شوند که با توجه به زرادخانه‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی معلوم نیست در آینده چه بحرانی برای جهان ایجاد کنند.آژانس و شورای امنیت اکنون مسئول هستند که با بازخواست صهیونیست‌ها این مسئله را مشخص کنند که اگر این ادعاها صرفا یک ادعای رسانه‌ای بوده است، به جرم ایجاد فضای وحشت در جهان باید مجازات شوند و اگر هم ادعای آن ها درست باشد باید پاسخ گوی  اقدامات ضد امنیت جهانی باشند که از آن ها سر زده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    41 4
    نهادهای امنیتی زیر سوال هستند که چطور به یک محل در کمتر از یکسال دوبار مورد حمله قرار می گیرد و هیچ کسی دستگیر نمی شود همچنین چرا باید این حمله تکرار شود متاسفانه نهادهای امنیتی وقتی حرفی برای گفتن ندارند سکوت می کنند یا خارجی ها را فقط محکوم می کنند بهتر است به جای محکوم کردن واکنش نشان دهند
    • ایرانی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      15 6
      گاندوسازان فیلمی از توانایی های امنیتی را برای این خراب کاری بسازند.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      9 8
      فقط ادغام دو نیروی اطلاعاتی چاره ساز خواهد بود
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      10 8
      نهاد های امنیتی موازی باعث تضعیف امنیت میشود این موضوع در ترور فخری زاده واضحتر شد
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      نهاد امنیتی سریال گاندو ، وزارت اطلاعات نیست .
    • AU ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      وقتی طرف مقابل نقشه ها و مختصات ساختمانی به وسبله بازرسان آژانس در اختیار دارن نیروهای امنیتی دیگه چه کاری میتونه بکنه ؟اونها که متخصص امنیت سایبری نیستن؟اونها که همه متخصص هسته ای نیستن؟
  • امین IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    28 28
    از قبل هم هویدا بود که مخالفان خارجی ( اسراییل و تندروهای داخل امریکا و عرب ها و ...) و مخالفان داخلی بصورت همزمان و هم صدا با منافع ایران خواهند جنگید . نمونه آن هجمه های اخیر به دولت هست که بدون هیچ دلیل موجه درحال انجام است
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    25 1
    اقای صالحی که خودشان مدتها نماینده ایران در اژانس اتمی بوده و مدتی وزیر خارجه هم بوده اند مگر نمیدانند که مدتها است سازمان ملل قطعنامه های مصوب کرده که حمله به راکتورهای هسته ای صلح آمیزرا منع و محکوم کرده.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    56 39
    فقط ادعا دارین و توو گاندو برای بقیه شیر هستین؟ دوبار به نطنز حمله کردن داغونش کردن هیچ کاری نتونستین بکنین.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      13 17
      هرچی باشه از شما بهترند که هر چند ماه توی توییتر غیام برعندازی راه میندازید اما نمیتونید یک پایگاه متروکه بسیج رو فتح کنید.
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      نهاد امنیتی سریال گاندو ، وزارت اطلاعات نیست .
  • ناشناس IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    نهادهای امنیتی چکار می‌کنند. فخری زاده شهید شدو دو بار به نطنز حمله شد دلمان! خوش بود از نطر نهاد امنیتی قوی هستیم چه شد؟
  • محرم علوی خواه IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    به نظر من ادغام نیروهای اطلاعاتی وامنیتی چاره ساز هست اشپز که دوتا شد آش یاشورمیشود یا بی نمک... در ضمن واقعا دارید با این رژیم فاسد وبی هویت اسراییل ملعون یا دست کم گرفتید یاکوتاه میایید.. ما حاضریم گرسنگی بکشیم ولی زیر بار زور نریم اقا بدید خودم اگه نرفتم وتلافی نکردم... بخدا فشاربهم میاد... ای خدا جای خالی سردار دلها این وسط حس میشه
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    خودتون جرات برخورد ندارید بعد جامعه جهانی برخورد کنه؟!