عزت‌الله مهرآوران : با وحشت سریال بازی می‌کنم!

مهر نوشت: عزت‌الله مهرآوران معتقد است تئاتر کار کردن در شرایط کرونایی بسیار سخت شده و هنرمندان تئاتر در وضعیت دردناکی به سر می‌برند و اکثر بیکار هستند.

عزت‌الله مهرآوران از چهره‌های با سابقه نمایشنامه‌نویسی، بازیگر و کارگردان تئاتر است که طی سال‌های متمادی فعالیت خود در این عرصه آثار متعددی از جمله «مال کنون»، «هنرپیشه هملت»، «مکبث روئین تن»، «تقدیر نفرین شده لیدی مکبث»، «خطر مجسمه عبید جدی است»، «ژولیت مجنون»، «رکاب» و «تخت و الماس» را در کارنامه نویسندگی، بازیگری و کارگردانی خود به ثبت رسانده است.

مهرآوران مدت‌هاست که قصد کارگردانی و به صحنه بردن نمایشی جدید را دارد که متأسفانه به دلیل شرایط کرونایی ایجاد شده، این امر برایش میسر نشده و بیشتر در پروژه‌های تصویری به ایفای نقش می‌پردازد.

عزت الله مهرآوران درباره برنامه‌ریزی خود برای اجرای اثری نمایشی گفت: دلم می‌خواهد که اثری را روی صحنه ببرم ولی نمی‌شود زیرا در حال حاضر کار تئاتر کردن نه به نفع خود هنرمند و گروه است و نه به نفع مخاطب.

وی متذکر شد: هیچ امکانی در تئاتر وجود ندارد که بتوان در پناه آن به اجرای یک اثر نمایشی پرداخت. در چنین شرایطی که کرونا به وجود آورده، گروه‌هایی که قصد اجرا در سالن‌های خصوصی را داشته باشند باید حداقل برای هر اجرا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هزینه سالن بپردازند که وضعیت را برای گروه‌ها سخت‌تر می‌کند.

این هنرمند تئاتر معتقد است اداره کل هنرهای نمایشی در شرایط سخت کنونی می‌تواند با گروه‌های تئاتری قراردادی منعقد کند که بر اساس آن دستمزدی برای عوامل و بازیگران گروه‌ها در نظر گرفته شود و تضمینی مالی ارائه دهد تا گروه‌ها حداقل با دغدغه کمتری به تولید و اجرای تئاتر در این شرایط بپردازند.

مهرآوران با بیان اینکه در شرایط کنونی تأمین هزینه‌های تولید و اجرای یک اثر نمایشی توسط گروه بسیار ساخت و دردناک است، تأکید کرد: متأسفانه اکثر تئاتری‌ها در حال حاضر بیکار هستند و در شرایط سخت و دردناکی به سر می‌برند.

بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی چون «لیسانسه‌ها»، «فوق لیسانسه‌ها» و سریال خانگی «می‌خواهم زنده بمانم» درباره وضعیتی که کرونا برای ایفای نقش بازیگران در مجموعه‌های تصویری رقم زده هم تصریح کرد: با وحشت جلوی دوربین فیلمبرداری می‌رویم زیرا به دلیل داشتن گریم نباید از ماسک استفاده کنیم.

بازیگر «لیسانسه‌ها» در پایان سخنان خود گفت: ویروس کرونا وارد زندگی ما شد و هنوز هیچکس نتوانسته تدبیری برای آن بیاندیشد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 1
    متاسفانه در سریال ونمایش ها هیچ خبری از ماسک نیست یازیر چانه هاست مثل سریال های نوروزی