۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
اسرائیل از این انتخاب نگران است

ایرنا نوشت: یک روز بعد از سفر وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی و اعلام تعهد واشنگتن نسبت به تامین امنیت رژیم صهیونیستی محافل سیاسی این رژیم از احتمال انتخاب "کولن کال" گزینه جو بایدن برای تصدی پست معاون امور سیاسی وزارت دفاع آمریکا ابراز نگرانی کردند.

روزنامه «اسرائیل الیوم» در مقاله‌ای به قلم «ارئیل کهانا» نوشت که محافل سیاسی اسرائیل نگران انتخاب «کولن کال» (که به داشتن مواضع ضد اسرائیلی معروف است) نامزد پیشنهادی جو بایدن برای تصدی پست معاون امور سیاسی وزارت دفاع آمریکا است.

کهانا در مقاله خود ضمن انتقاد از مشغول شدن تل آویو به بحران‌های داخلی به جای پرداختن به انتخاب احتمالی این گزینه پیشنهادی بایدن نوشت: اسرائیل در حالی به بحران‌های داخلی سرگرم است که این روزها در مجلس سنای آمریکا بر سر انتخاب کال به عنوان معاون وزیر دفاع آمریکا دعواست.

در ادامه این مقاله آمده است: تل آویو به دلیل مواضع خصمانه کولن کال، وی را در جایگاه یک فرد متخاصم و ضد اسرائیل می‌بیند؛ به خصوص اینکه کال بمباران رآکتور هسته‌ای عراق در سال ۱۹۸۱ را یک اشتباه می‌داند.

نویسنده مقاله افزود: کال در ساله ۲۰۱۲ در راستای برنامه‌های حزب دموکرات تلاش کرد تا آمریکا به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را کنار بگذارد.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، کال در سال ۲۰۱۵ در زمره کسانی بود که توافق هسته‌ای با ایران را تهیه کرد و در دوره ریاست جمهوری اوباما در سال ۲۰۱۶، کشورها را برای حمایت از قطعنامه ۲۳۳۴ علیه شهرک سازی در شورای امنیت به خدمت بگیرد.

در پایان مقاله آمده است: کال در حالی که به عنوان معاون جو بایدن در زمان دولت اوباما فعالیت می کرد، از مشارکت اخوان المسلمین در عرصه سیاست و قدرت گرفتن این گروه و و همچنین «بهار عربی» حمایت کرد.

ابراز نگرانی صهیونیست ها از احتمال انتخاب کال در حالی است که « لوید آستین » وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به فلسطین اشغالی بر تعهد دولت « جو بایدن » به حفاظت از امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی و برتری نظامی آن در خاورمیانه تاکید کرد

310 310

.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =