معاون وزیر صمت: رشد مطلوب صنایع در سال ۹۹ / تحقق ۳میلیارد و۵۰۰میلیون دلار داخلی سازی در کشور

معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن وتجارت از تحق اهداف توسعه ساخت داخل در سراسر کشور خبرداد وگفت: در سال گذشته توسعه وتعمیق ساخت داخل توسط استان ها ۳میلیارد و۲۰۰میلیون دلار هدفگذاری شده بود که با توجه به اقدامات انجام شده ، این میزان به بیش از ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی ازانجمن صنایع شوینده ، آرایشی وبهداشتی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه جهش تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا اظهارداشت: مقام معظم رهبری ۴ سال متوالی شعار سال را به بخش تولید و صنعت اختصاص دادند و خوشبختانه درسال گذشته با تلاش صنعتگران کشورمان توانستیم شاهد رشد مناسبی در بخش تولید کشور باشیم.

وی به مرور وضعیت صنایع باشیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: در شرایطی بخش صنعت کشور توانست،رشد صنعتی را رقم بزند که شیوع ویروس کرونا ،شرایط نامساعدی برای بخش مولد کشور ایجاد کرده بود.اما خوشبختانه در حوزه تولید محصولات مورد نیاز مردم برای مقابله با این بیماری شاهد جهش خوبی بودیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن وتجارت توسعه سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و روند افزایشی تولید محصولات منتخب صنعتی را از جمله اقدامات انجام شده در سال جهش تولید برشمرد و گفت: در حوزه توسعه وتعمیق ساخت داخل نیز توسط صنایع سراسر کشور در بخش های مختلف صنعتی ۳میلیارد و۵۰۰میلیون دلار داخلی سازی صورت گرفته است.

رشد ۲۲۵ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در ۱۱ ماهه سال ۹۹

صادقی نیارکی با تشریح وضعیت شاخص های کلان صنعت در سال گذشته خاطر نشان‌کرد: میزان سرمایه گذاری صنعتی در سال ۹۹ با رشد ۲۲۵ درصدی به بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طی ۱۱ماه رسیده است که این میزان تا پایان سال روند افزایشی داشته است.

صادقی نیارکی افزایش ۲۳ درصدی اشتغال صنعتی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در سال جهش تولید بستر را برای فعالیت ۱۲۱ هزار نفر فراهم کرده است.

جهش تولید ۲۰ محصول منتخب صنعتی

وی همچنین از جهش تولید ۲۰ محصول منتخب صنعتی خبرداد و اظهار امیدواری کرد این روند در سال تولید ،پشتیبانی ها ، مانع زدایی با همکاری همه نهادها و دستگاهای اجرایی حفظ و شاهد بهبود وضعیت صنعت درسال ۱۴۰۰ باشیم.

گفتنی است در نشست با انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی علاوه بر طرح چالش های پیش روی تولید مهمترین دستاوردها در سال گذشته تبیین شد.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =