ایرنا نوشت:

لوح فشرده سه زبانه دانشنامه «سید محمدباقر صدر»(ره) به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و همکاری پژوهشگاه شهید صدر، برای نخستین بار تولید شد.

مدیر بخش خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هدف از تولید این لوح فشرده را گردآوری و تدوین کلیه مطالب پیرامون شهید صدر به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان عنوان کرد.

سید مهدی هاشمی افزود: این لوح فشرده به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی در دو بخش اصلی کتابخانه و نگارخانه (صوت و تصویر) تولید شده است.

وی ادامه داد: در بخش کتابخانه این لوح فشرده 158 عنوان کتاب عربی و فارسی در موضوعات مختلفی از جمله؛ اصول، فقه، تراجم، فلسفه، منطق، فقه اقتصادی، فکر اسلامی، قصه های تربیتی و مجموعه دروس شهید در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

هاشمی بیان داشت: در نگارخانه لوح فشرده دانشنامه شهید صدر بیش از یکصد تصویر در چهار موضوع «خاندان صدر، شهید صدر، آل یاسین و اساتید شهید صدر» گردآوری شده است.

مدیر بخش خدمات فرهنگی معاونت بازرگانی مرکز نور با بیان اینکه دانشنامه شهید صدر از بخش صوتی و تصویری منحصر به فردی برخوردار است، تصریح کرد که 93 فایل صوتی در 9 موضوع متنوع «حب الدنیا، تفسیرموضوعی،  اهل بیت(ع)، المحنة، نداءات الحجز، متفرقات، اصول فقه، اناشید و مراثی و فقه» تولید شده است.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از سال 1368 در عرصه تولید و عرضه متون اسلامی و انسانی در قالب نرم افزار و به زبان روز دنیا فعالیت می کند.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =