نطنز ما بار دیگر مورد حمله قرار گرفت؛ گاندوسازان کجایند؟

نطنز ما بار دیگر مورد حمله قرار گرفت و به جای گرفتن یقه نفوذی دشمن یقه خودمان را چسبیدیم. از دعوا بر سر این حادثه در توئیتر تا یکدیگر را جاسوس خطاب کردن..! و چه کسی در این میان از خوشحالی در پوست خود نمی گنجد و ما در حال ساختن فیلم گاندو!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بامداد یکشنبه بهروز کمال‌وندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه در نطنز خبر داد که در پی بررسی های انجام شده خبر رسید که این حمله تروریستی بوده و مطمئنا از سوی دشمن اسرائیلی صورت گرفته است.

این حمله در شرایطی صورت گرفت که تیم مذاکره کننده ایران از وین بازگشته تا نتایج کمیسیون برجام را به سمع و نظر مقامات کشورمان برسانند و نتیجه آن را روز چهارشنبه در وین اعلام کنند.

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده است که: «ایران به طور مستقیم نگفت که چه چیزی موجب قطعی برق در این تاسیسات مستحکم شده است و رژیم صهیونیستی نیز از تایید یا تکذیب علنی این موضوع خودداری کرده است. اما مقامات اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی گفتند که  رژیم صهیونیستی در این سانحه نقش داشته است. 

این روزنامه به نقل از دو مقام اطلاعاتی که درباره آسیب رخ داده توضیحاتی به آن ها داده شده بود،گفتند که این سانحه با انفجاری بزرگ رخ داده که کاملا سیستم برق مستقل و شدیدا تحت حفاظت داخلی را که تامین کننده برق سانتریفیوژهای زیرزمینی است تخریب کرده. این انفجار ضربه ای محکم به توان ایران برای غنی سازی اورانیوم وارد کرده است و دست کم نه ماه طول می کشد که تولید اورانیوم غنی شده نطنز بازیابی شود.

الن دیوید خبرنگار ارشد حوزه نظامی در اسرائیل در صفحه توئیتر خود نوشت: مقامات آمریکایی از طریق کانال های امنیتی و اطلاعاتی بابت آسیبی که در تاسیسات نطنز ایجاده شده ،ابراز خشنودی کرده اند.

این در حالی است که شبکه 13 اسرائیل گزارش داد که حمله به تاسیسات نطنز در ایران سایبری نبوده و با محموله انفجاری انجام شده است.

رادیو اسرائیل به نقل از منابع اطلاعاتی نیز اعلام کرد که موساد عامل حمله سایبری به تاسیسات هسته ای نطنز در ایران است.

تلاش تل‌آویو برای تخریب مسیر دیپلماسی

روزنامه اعتماد در اینباره نوشت: سابقه اسراییل در سرقت اسناد هسته‌ای ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای که آخرین آنها شهید محسن فخری‌زاده بود به علاوه حمله به پایگاه‌های نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه شائبه‌های دست داشتن تل‌آویو در دو حادثه اخیر حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ و تاسیسات نطنز را تقویت می‌کند.

روز سه‌شنبه 17 فروردین ماه همزمان با آغاز نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+4 در وین، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ دچار سانحه شد. برخی منابع ایرانی از انفجار در بدنه این کشتی به وسیله مین‌های چسبان خبر دادند و برخی دیگر گفتند این اتفاق حاصل برخورد موشک یا اژدر با کشتی ساویز بوده است. هر چند که تاکنون هیچ کشور یا گروهی مسوولیت این حمله را نپذیرفته اما نیویورک تایمز به نقل از یک مقام امریکایی نوشت: اسراییل دست به اقدام علیه کشتی ایران زده و برخی منابع اسراییلی نیز غیرمستقیم و به‌طور تلویحی مسوولیت این کار را قبول کردند.

تغییر دولت در ایالات متحده امریکا و روی کار آمدن جو بایدن با شعار انتخاباتی بازگشت به برجام به معنای تعبیر کابوس بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسراییل بود. نتانیاهو در دوره چهار ساله دونالد ترامپ توانست او را متقاعد به خروج از برجام و اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه تهران بکند. پس از آغاز به کار دولت بایدن، نتانیاهو متوجه تغییرات احتمالی در رویکرد بایدن در برابر برجام شد و در سه ماهه اخیر بارها و بارها اعلام کرده که سیاست تل‌آویو در قبال تهران الزاما تابعی از رویکرد واشنگتن نخواهد بود. هفته گذشته همزمان با آغاز رایزنی‌ها در وین نیز نخست‌وزیر رژیم اسراییل ادعا کرد که احیای برجام توسط امریکا تاثیری بر سیاست‌های تل‌آویو علیه تهران نخواهد گذاشت.

با این همه اسراییل در پشت صحنه تلاش برای دور کردن ایران و امریکا ازفضای به وجود آمده برای احیای توافق هسته‌ای را آغاز کرده است. یکی از ابزارهای نتانیاهو برای تخریب فضای دیپلماتیک به وجود آمده، تحریک تهران به اقدام‌های واکنشی و ماهیگیری از بحران به وجود آمده است. سیاستی نخ‌نما که تاکنون بارها و بارها از سوی تل‌آویو اجرایی شده اما واکنش ایران هیچ‌گاه هیجانی و نزدیک به واکنش مطلوب تل‌آویو نبوده است. تل‌آویو هر گونه اختلال در سیاست فشار حداکثری علیه ایران را فرصتی برای تنش‌زدایی از رابطه ایران و امریکا می داند و این درحالی است که این سیاست به گواه شواهد میدانی موجود هیچ دستاوردی برای واشنگتن نداشته و قریب به اتفاق کارشناسان وحتی دیپلمات‌های کهنه‌کار امریکایی این سیاست را شکست خورده می‌دانند.

آسوشیتدپرس در گزارشی در این باره نوشت: «در شرایطی که اسراییل حمله به تاسیسات نطنز را انجام داده باشد باید آن را نشانه دیگری از جنگ در سایه تل‌آویو و تهران با یکدیگر در غرب آسیا دانست. این حمله می‌تواند تلاش‌های امریکا برای احیای برجام را هم با مشکلاتی روبه‌رو سازد. امریکایی‌ها تاکید دارند که احیای توافق هسته‌ای برای کاستن از کمیت و کیفیت برنامه هسته‌ای ایران یک ضرورت است. اسراییلی‌ها درست در ساعاتی نطنز را هدف قرار دادند که وزیر دفاع امریکا با سفر به اسراییل مشغول رایزنی با مقام‌های دولت نتانیاهو بود. یک کارشناس مطالعات امنیت ملی در دانشگاه تل‌آویو درباره حادثه نطنز می‌گوید: با توجه به زمان این ماجرا نمی‌توانم آن را صرفا یک حادثه بدانم. احتمالا یک طرف تلاش کرده این پیام را به همه برساند که می‌تواند با اقدام‌های خود مانع از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران شود لذا باید به خطوط قرمزش توجه شود.»

این روزنامه در نهایت نوشت: در شرایطی که تمام شواهد نشان ازدست داشتن اسراییل در خرابکاری در تاسیسات نطنز دارد باید دید که واشنگتن تا چه اندازه پیام تل‌آویو از این حمله را مورد توجه قرار خواهد داد. بنیامین نتانیاهو تنها یکی از بازیگران حاضر در جبهه متحدان عبری و عربی امریکا در منطقه است که احیای برجام و رفع تحریم‌ها علیه ایران را تهدیدکننده منافع خود می‌دانند و در سه ماه گذشته بر لزوم حضور در مذاکرات جدید با ایران یا توسعه دامنه برجام به گونه‌ای که فعالیت‌های منطقه‌ای و توانمندی موشکی ایران را هم شامل شود، اصرار داشته‌اند.

توافق ضعیف یا جلوگیری از لغو تحریم یا مصائب داخلی؟

در شرایطی که ایران و امریکا گام های مثبتی برای لغو تحریم های ثانویه که پس از خروج ترامپ از برجام اعمال شد، ارائه دادند حادثه نطنز یک هشدار قرمز به مقامات داخلی کشورمان است. چه از نظر امنیتی و چه از نظر وحدتی که در کشور نیست. در شرایطی که تیم ایرانی برای لغو تحریم در تلاش جدی هستند این دست از خرابکاری در کشور نشانه های بسیاری دارد.

نکته اول؛گاندوسازان کجایند؟...سوالی که پس از حملات مکرر اسرائیل در نطنز مطرح می شود این است که چرا در سریالی که علیه امنیت ملی ایران ساخته شد قهرمان هستیم ولی در واقعیت خیر؟چرا زمانی که سرگرم ساختن این سریال بودیم   نفوذی های دشمن به راحتی از زیرزمین های نیروگاه هسته ای نطنز فیلم تهیه کرده اند و در کمال ناباوری امروز از شبکه 13 اسرائیل باید تصاویری از راهروهای زیرزمینی از محرمانه ترین نقطه کشورمان پخش شود؟ این نفوذی ها کجا هستند که قادر به دستگیری و بازداشت آنها نیستیم؟ ما سرگرم گاندو و فیلترینگ هستیم اما دشمن از آنچه که ما فکر می کنیم به ما نزدیکتر است.

نکته دوم؛چرا باز مخالفان برجام واکنش وارونه دارند؟چرا یقه خودمان را می گیریم....  ساعاتی از اعلام رسمی سازمان انرژی اتمی از تایید تروریستی بودن حمله نطنز نگذشته که بار دیگر در دام بازی نفوذی های دشمن افتادیم و یقیه یکدیگری را گرفتیم، برخی مخالفان داد برآوردند: وین را ترک کنید مذاکره را ادامه ندهید!اقاین ارامتر! آیا وقتی شهید فخری زاده را در ملاء عام و روز روشن ترور کردند ما در حال مذاکره بودیم؟ آیا وقتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در عراق ترور کردند ما در حال مذاکره بودیم؟ تا چه زمانی سیستم امنیت کشور را قربانی این توجیهات می کنیم؟ چرا نفاق در ما نفوذ کرده و دائما در حال تخریب یکدیگریم؟ما دقیقا در زمین اسرائیل بازی می کنیم!

نکته سوم؛توافق ضعیف یا لغو نشدن تحریم؟.... مساله بعدی بعد خارجی این حادثه تلخ است،سفر وزیر خارجه امریکا به اسرائیل و خط و نشان بی بی برای امریکا و ایران درباره مذاکرات برجام و لغو تحریم ها، در مقابل اطمینان دادن آمریکا برای حفظ امنیت اسرائیل، این اتفاق چه معنایی دارد؟ وزیر خارجه کشورمان دراینباره امروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صراحتا گفته بودند که اجازه پیشرفت در رفع تحریم‌های ظالمانه را نخواهند داد و اکنون تصور می‌کنند به هدف خود می‌رسند. ولی صهیونیست‌ها پاسخ خود را در پیشرفت‌های بیشتر هسته‌ای خواهند گرفت.

 وزیر امور خارجه اضافه کرد: نطنز قوی‌تر از گذشته با استفاده از ماشین‌های پیشرفته تر ساخته خواهد شد و اگر فکر می‌کنند دست ما درمذاکره ضعیف شده است،اتفاقا این عمل زبونانه موضع ما را در مذاکرات قوی‌تر خواهد کرد و طرف‌های مذاکره باید بدانند اگر تاکنون با تاسیسات غنی سازی با ماشین‌های نسل اول مواجه بودند الان نطنز می‌تواند مملو از سانتریفیوژهای پیشرفته با چند برابر توان غنی‌سازی باشد. 

ظریف در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه نخبگان و مردم برای نیفتادن دردام مکارانه طراحی شده رژیم صهیونیستی،گفته صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام توفیقات در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند ولی ما اجازه نخواهیم داد و انتقام این اقدامات را از خود صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.

نکته آخر؛چرا ایران همچنان سکوت کرده است؟... واکنش ایران دقیقا همان چیزی است که تل آویو به دنبال آن است. کشیده شدن پای ایران به یک جنگ تمام عیار و بهانه برای حمله جامعه جهانی به کشورمان! آرزویی که سالهاست مقامات تندروی اسرائیلی آن را دنبال می کنند. صبر استراتژیک ایران مقابل حملات اسرائیل هوشمندانه است.اسرائیل و موساد با حمله به کشتی های ایرانی و تحریک ایران در سوریه و عراق به دنبال هدف شومی هستند که اگر ایران پاسخ دهد ممکن است با عواقب فاجعه باری روبه شویم،  اما به گفته وزیر خارجه کشورمان و سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین مقامات ارشد نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، انتقام از اسرائیل به وقت و به جا و در مکان مناسب گرفته خواهد شد. دشمن اسرائیلی و نفوذی ها بیخ گوشمان رخنه کرده اند و ....

حرف آخر که اول زده شد....  نطنز ما بار دیگر مورد حمله قرار گرفت و به جای گرفتن یقه نفوذی دشمن، یقه خودمان را چسبیده‌ایم. از دعوا بر سر این حادثه در توئیتر تا یکدیگر را جاسوس خطاب کردن..! و چه کسی در این میان از خوشحالی در پوست خود نمی گنجد و ما در حال ساختن فیلم گاندو ایم!

این مطالب را هم بخوانید:
سی‌ان‌ان هم نقش اسرائیل در حمله به نطنز را تائید کرد
ظریف:از خود اسرائیل انتقام می‌گیریم
سانتریفیوژهای از مدار خارج شده در نطنز IR۱ بوده‌اند/ پاسخ ایران، انتقام از رژیم صهیونیستی است
تروریسم هسته ای علیه نطنز/ صالحی خواستار برخورد جامعه جهانی با «تروریسم هسته ای» شد
 

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کشورتناقض ها IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    بازرسی ها که دراین دولت انجام شده. چه ربطی به گاندو داره! دقیقا چی نوشتین؟!!!
    • ناامید FR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      38 6
      مشغول حمله به اعتدال و اصلاحات
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      82 10
      گاندو و نطنز رو ولش کنید! فکری به حال سفره‌های خالی مردم کنید. فقر و فلاکت همه مملکت رو فراگرفته.
    • دبل FR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 0
      اتفاقا واقعیته کار گاندو با مخاطب ۳۰ شده به دولت حمله کنه دولتی ک عین توپ هرکی از راه م بهش م خوب درباره همین انفجارهای یکسال گ نطنز و اسناد و ترور فخری زاده بسازن اگ ساختن من میشینم نگاهش م با اینک دو فصلشو اصلا نگاه ن ولی فکر ن بسازن چونکه
  • عرشیا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    گاندو فقط برای دروغهای شاخدار حضرات ساخته میشود...
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    یه اصل هست که میگه اگر الان پاسخ ندی ،به جایی میرسه که جنگ غیر قابل اجتنابه...ایران اگر طی 4 سال اخیر نمیگذاشت خطوط قرمزش بشکنه و هر مرحله بدون پاسخ نمیگذاشت این گرفتاری های امروزش رو نداشت..و گرفتاری های بعدش که همون جنگ هست..اسرائیل تا اونجا میاد جلو که جوابی نگیره...وگرنه این مطالب شما در ادامه افاضات جناب آشنا،رئییس دفتر روحانی هست و در واقعیت میدانی سیر نمیکند.
    • mohammad136763 IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      ادم خوب ایران اگه پاسخ میداد که الان تو نبودی که این مطلبو بنویسی
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      جناب 136763; دقیقا اسرائیل از همین تفکر نفوذی های شورای امنیت ملی ما با خبره که خیالش راحته..وگرنه قبلا ما پاسخ حمله به پایگاه T4 رو با حمله به پایگاه های جولان اشغالی دادیم که اگر ادامه دار و محکم بود وضعیت این نبود..در تصمیم گیری ها هم نفوذی داریم.
    • نصیر IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      81 42
      وقتی تو برجام پذیرفتیم هر تحقیقی فقط تو نطنز می‌تونه انجام بشه، باید می فهمیدیم که چقدر کار دشمن رو آسون کردیم
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      طرف زده تاسیسات هسته ایی رو مختل کرده بعد ایشون با کنایه و تمسخر میگه گاندو سازها کجایند؟!یعنی آخر سر ما مردم بیچاره رو وسط این دعوا و تسویه حسابهای جناحی تون به کشتن و فنا میدید!
    • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      پاسخ؟؟؟ بسم الله منتها پاسخ دادن چیزی میخواد که ندارین ابن همه شهید و کشته دادیم واسه هسته ای ؛ کجا شنیدی خون از دماغ یک صهیونیست بریزه؟؟ میدونی چرااااااا؟چون دست به اونا بزنیم دنیا میریزه روی سرمون
  • ح IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    هنوز دارین از گاندو مینویسین؟!!! بعد انتخابات مشخص میشه چه کسایی اجازه دادن بازرس های آژانس از نطنز جاسوسی کنن و لیست دانشمندان ما رو به آژانس دادن تا امثال فخری زاده ها ترور بشن! خیلی اون روز نزدیکه. خیلی
    • آسو IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      اتفاقا عامل لو رفتن و ترور دکتر فخری زاده مشخصه،یک نظامی از یه ارگان خاص که مورد تعریف و تمجید گاندوست،
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      74 4
      نهاد امنیتی سریال گاندو و دیگر نهادهای مسئول الان باید تمرکز خود را در شناسایی عوامل خرابکاری بگذارند تا دیگر شاهد این وقایع نباشیم
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      122 7
      تمام فکر مسئولان ایران فقط دنبال تخریب همدیگر و رقابت بر سر قدرته و تمام فکر صهیونیست ها به دنبال نفوذ و تخریب. اون ها بدون سر و صدا و هارت و پورت کار خودشون رو میکنند اما مسئولان ما فقط عربده کشی جلوی تریبون رو بلدند.
  • ک IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    گاندو. خرابکاری نطنز. شیب. بام..... گاندو سازان کجایند؟!! نویسنده دقیقا چی نوشته؟!!! منظور نویسنده اینه که بازیگران گاندو بیان خرابکارها رو بگیرن!!!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      50 63
      کار جریان تحریف همینه دیگه.... مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      46 6
      نهاد امنیتی سریال گاندو ، وزارت اطلاعات نیست .
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      36 50
      منظور طراح گریم سریاله!
    • خوزی GB ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      نخیر.کاری به بازیکران سریال گنددو نداریم. منظور اصلی تفکرات غلط وافراطی است که حامی اصلی گندنامه ی گنددو است. بازیگر که پولشو می گیره کاری به خوب وبدش کاری نداره.
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      2 0
      نخیر منظور نویسنده اینه بجای اینکه نهادهای اطلاعاتی سفارش تولید سریال گاندو رو بدن وظیفشون که حفاظت از این تاسیسات هست رو درست انجام بدن
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    81 99
    وقتی مطابق برجام بگذاریم بر حساس ترین نقاط هسته ای کشور دسترسی گسترده وجود داشته باشد. انتظار دیگه ای داشتید؟ آیا از این اتفاقات زمان قبل از برجام هم خبری بود؟ حالا کسانی که میگفتند با فلانی تا 1400 پاسخگو باشند! البته اگر گردن بگیرند !!!
    • پاپوش GB ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      33 7
      ای بابا .پاک شما قافیه رو باختی دوست عزیز.اینکه میگن دروغگو کم حافظه است همینه دیگه .پس اون همه دانشمند طراز اول مملکت که در دوران طلایی!!! حکومت دکتر!!! احمدی نجات!!! به شهادت رسیدند یادت نیست.اون دولت میگم میگم. جاافتاد
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      16 4
      من گفتم. الان چه سئوالی رو باید پاسخ بدم؟ می خوای برم جاسوس ها رو دستگیر کنم؟ چیزی نگو که مرغ پخته خنده ش بگیره
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 0
      جاسوس و نفوذی اصلی را نمیشه گرفت انشالله زودتر تمام بشه.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    74 90
    چقدر منطقی و مستدل!!؟ نکنه انتظار دارید سازندگان سریالها باید جلوی این گونه نفوذها رو بگیرن. باز هم متهم همانهایی هستند که قادر به شناسایی نفوذیها و بستن راهشون نیستن.
    • DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      مشکل این است که گاندو را آنهایی ساختند که باید به جای فیلم ساختن از اماکن حساس کشور حفاظت کنند.
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      54 17
      آقای بی نام! اتفاقا شما سطحی منظور رو درک میکنی!. وقتی میگن گاندو ساز منظور کارگردان یا حتی صدا و سیما هم نیست!! بزار یه مثال بزنم. وقتی میگن فلانی این جاده رو ساخته به معنای این نیست که خودش تو جاده بیل میزده یا مهندس جاده سازی بوده!! به این معناست که این جاده با نظر مساعد و دستور او ساخته شده. افتاد؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      36 10
      در پاسخ به دوست عزیز با پرچم آلمان: مسولیت حفاظت از مراکز و تاسیسات هسته ایی با سازمان پدافند غیرعامل و سازمان انرزی اتمیه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    نفوذی همونایی هستن که از فیلم گاندو اینقدر وحشت زده هستن و مدام در حال کوبیدنش هستن،
    • صددروازه GB ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      26 12
      بس کنید این چرندیات رو. کسی این حرفها رو باور نمی کنه. یک عمر با این مضخرفات خواستید سرمردم کلاه بزارید الان دیگه دهه ی هشتادی ها هم شماها رو شناختن و ارزنی به حرفهای این مدلی ارزش قائل نیستند. تاریخ میگه ازهرجناح وگروه و مسلکی در این 42 سال گذشته جاسوس داشته ایم که متاسفانه بعضی هاشون به دلایلی اصلا" رسانه ای نمی شن ولی اونایی که دم تیغ هستندهرچند بیگناه هم باشند فورا" رسانه ای میشن علی الخصوص هنگامی که صدا وسیما ی میلی هم با یک جناح خاص یعنی افولگراها باشد
  • ایرانی IL ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 1
    ضرب المثلی هست که میگه وقتی توان پاسخگویی ندارید سفسطه کنید و مغلطه و لبخند بزنید که بقیه فکر کنند برحقید !!! درود بر شما ، مقاله شما چکیده این ضرب‌المثل بود.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    80 60
    این جمله از متنه: صبر استراتژیک ایران مقابل حملات اسرائیل هوشمندانه است!!!! شما جماعت فکر کردید برای به سرانجام رسیدن توافق به درد نخورتان با غرب، ایران همواره باید صبر استراتژیک پیشه کند؟ نه جانم، بحث ناموس مام وطن است و صبر در برابر این حملات، مذبوحانه و محک.م به شکست است.
    • ناشناس IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      44 43
      شما یهودی مخفی ها باید آرزوی نابودی ایران را به گور ببرید!! با شعارهای تند و تیز به عمد میخواهید فشارهای حداکثری و جنگ و تحریم را به خورد ملت ایران بدهید . همه میدانند که عوامل نفوذی و خودفروخته در حساس ترین زوایای امنیتی با ریخت و قیافه موجه و شعارهای تند و تیز و مراکزی که کمتر بازخواست میشوند جاخوش میکنند .
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      54 5
      صبر استراتژیک برای ایننه که فعلا یه هفت میلیارد دلار قطره چکانی از کره جنوبی بگیریم، بعد دوباره یکی مثل ترامپ بیاد بگه برجام کیلویی چند بعد ما دوباره با نذر و دعا میریم که سر برجام مذاکره میکنیم بعد همینطور این چرخه استراتژیک ادامه پیدا میکنه.....
  • حسن IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    گاندو کجایی
  • ملت ایران US ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    هیچ دقت کردین تا حالا . که این خود سیاست ندارهای خودمون هستن که کشورهای همسایه و اسرائیل را تحریک می کنن که تو ایران بیان کرم بریزن؟؟؟نه واقعا متوجه نشدین؟؟؟ همونقدر که مدیران داخل کشور ناکارامد هستن که مرغ را سوژه رسانه های داخل و خارج میکنن و خودشون از صدتا عامل تحریم و جنگ بدتر هستن همونقدر هم سخنگوهای خارجی ما و راساشون نالایق و بی عرضه هستن و زبان دیپلماسی را بلد نیستن که هیچ خودشون عامل تحریک اجانب علیه ایران هستن.چرا ما نباید با تمام کشورهای همسایه دوست باشیم؟چرا افغانستان بگه ما به شما اجازه می دیم از آب استفاده کنیم بشرطی که شما نفت بدهید؟ایران اینقدر قضمیت و ذلیل شده یا مدیران ایران؟؟؟ چینیا چرا باید از معادن طلای ما بهره برداری کنن؟ چیزی که هنوز معلوم نیست این نالایقی و ناکارامدی عمدیه یا سهوی؟؟؟ و چرا برخی مدیران ارشد ایران فکر میکنن جان مردم جدا از جان خودشونه؟ نفرین برشما مدیران نالایق که ایران را اینقدر خار و ذلیل کردین و اسکناس رایج ما در حد برگ درخت بی ارزش شده...چرا؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    35 32
    عین اینه که جیمزباند یا دانیل کریگ رو بخاطر مشکلات ام ای سیکس سرزنش کنیم! توکه خوب تیراندازی می انداختی پس چی شد!؟ توکه از روی ساختمون با قایق می پری پس چی شد!؟ :)
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 1
    بساط باجگیری برچیده شد!!!
  • محمد جواد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    45 54
    چه ربطی به گاندوساز ها داره! اولا باید ساده لوحان داخلی در برجام (بند 5 برجام) محاکمه بشن و ثانیا باید پاسخ قاطع به این حمله داد: حمله به تاسیسات هسته ای رزیم جعلی اسرائیل
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    فقط تو فیلم وسریال ما قهرمانیم اما در واقعیت وضعمون مثل نطنزه!!
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    41 57
    اه این دوره کی تموم میشه. حالم بهم خورد از این ترسوها
    • بسیجی واقعی GB ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      31 23
      تو هم جزو اون گروهی هستی که زمان جنگ بچه های بسیجی رو می بردند تا نزدیک خط بعد با شعارهای تیربارچی هامون ماشاالله، آرپی جی زن هامون ماشاالله، اونا رو بدرقه وخودشون با چفیه بر گردن وپیشانی جای مهر برمی گشتند عقب . وقتی میگن این کشور رهبر داره یعنی اینو بفهمید که یک شخص خیلی هوشیار وخیلی داناتر از آدمایی مثل تو همه چی رو زیرنظر داره.
  • سعید IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    11 10
    خودزنی برای مظلوم نمایی و رد گم کنی نباشه!نگن کار خودشونه یه دفعه!!!
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      11 13
      خود اسرائیلیا دارن میگن ما از مدتها قبل برنامه ریزی کرده بودیم بعد تو دیگران رو متهم میکنی؟ رفیق دزدی یا شریک قافله؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 0
    متوهم هایی که گول تبلیغات صدا و سیما و مخالفان راخورده اند
  • US ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 0
    خدا رفتگان همه رو بيامورزه. پدرم طول نو جوانيمون يه چيزى رو مرتب تكرار ميكرد و ما بدون گوش دادن به قلدرى خودمون ادامه ميداديم. ميگفت: اينقدر گُنده چسفيل نياى. يه جائى برا خودت راه حل نميذارى ها. الانم اينه. اينقدر گفتيم ميزنم ميزنم كه طرف متوجه شد چيزى تو چنته نداريم. بابا دست برداريم از اين كارا. اگرم جنگ بشه همه ميدونيم اون بالا بالائيها فلنگ رو بستن. پول ها رو هم كه قبلاً فرستادن اينور انور
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    38 8
    این جور که مشخصه رژیم غاصب صهیونیستی در خیلی جاها نفوذ کرده و به قول محمد گاندو در تور قرار دارد. هر سال چند بار نیروگاه و دانشمند را میترکاند و ترور میکند.
  • گرفتار IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    50 17
    وقتی گاندو سازان حرفهای نتانیاهو رو تکرار میکنن و تشویق هم میشن ، میشه این اتفاقات رو نمیشه گردن اسرائیل انداخت ؟
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 1
    رژیم غاصب متاسفانه به راحتی جولان میدهد و رئیس اطلاعات و اتمی نمیداند از کجا میخوره. با این وضع سیستم اتمی مختل شده. شاید راستی ازمایی باشد که اطلاعرسانی نشده فعلا و در تاریخ خواهند نوشت.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    در زمان رضا شاه ملعون آیت اله جیکاک از کشور انگلیس که ریش سیاه داشت و عمامه نسوز با عصای برقی و اهنربا در گیوه داشت به صورت لال در لرستان زندگی و مردم را موعظه و از اسلام و علی ع صحبت ولی خط لوله دارسی را کنترل میکرد و فقط مکیگفت نفت نجسه و حب علی ع فقط کافیه. بعد مشخص شد جاسوسه و اخراج شد. ممکنه جیکاکهای دیگری از انگلیس و مشابه ان الان باعث این وضع شده باشند ولی فعلا ادعا میشود کسی شناسایی نشده و همه صالح اند.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    62 2
    جاسوس مگه شاخ ودم داره.همین که یک جای مهم کشور اسیب بینه و منافع کشور تهدید بشه باید فهمید که نفوذی داریم
  • عبدالله IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    39 44
    این بار واقعاً انتقام بگیرید یک سایت اتمی شون رو با چندتا ازدانشمنداشون رو چنان منفجرکنید که هم از نظر علمی وهم ازنظرهای دیگر دچار آسیب و زیان شوند شاید دل ما ها کمی خنک شه مرگ بر اسراییل مرگ بر وطن فروش
    • OM ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      29 4
      چشم عبدالله. بزار واسه بعد ماه رمضون. عجله نکن. کدوم تاسیسات شو گفتی بزنیم ادرسو بفرست تا بزنیم.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      32 11
      بد جوری دچار توهم هستی
  • محمد IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    70 13
    از این پهبادها و از اون اتاق های توی سریال گاندو ندارن که میگفتن دارمش و سوارش هستم ندارن اونجا؟؟
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 1
      شما ها مه تلویزیون ایرانو ‌نگاه نمی‌کردی این چیزا رو تز کجا میدونی
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    14 2
    چرا پرت می گی اینجا هم خرابکاری کار نفوذی جاسوس بوده دیگه
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    ما نون شب نداریم نطنز کیلویی چنده؟
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      نان شب نداری بعد اینترنت و گوشی هوشمند و لب تاپ و کامپیوتر داری میای نظر میدی؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      13 24
      اتفاقا نطنز برای ابلهان همیشه گشنه ای مثل شماست. اگه نطنز و برق هسته ایش نباشه که با کله میفتی تو توالت نادان
    • BE ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      8 47
      توصیه میکنم به جای بسته اینترنت بری نون شب بخری و بخوری.
    • یه آدم عادی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 0
      چقدر شما ذهنیت کثیفی دارید،بابا نفت که تموم شد از کجا میخوای برق بیاری؟یک میلیون نفر آدم دارن از دارو های هسته ای استفاده میکنند،اگر از خانواده خودت هم کسی به این دارو ها نیاز داشت میگفتی کیلو چند؟
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 0
      پاسخ به : ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳- ادبیات توالت و ... نشانه تربیت خانواده شما است معلومه از وابستگان قدرت و ثروتی و قطعا از درد و رنج مردم مستضعف با خبری ولی ظالم بودن و خود را بی خبری زدن از ویژگی های اصلی شما ها است وارد بحث فنی نمی شوم که چقدر نیروگاه بوشهر برق کشور را تامین می کند که حرف یاوه گفتی
  • احسان IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    17 4
    قبلا توی نظرات نوشتم الانم مینویسم.تا وقتی که ایران تلافی کارای اسرائیل رو نکنه روز به روز گستاخ تر میشه.هر کشور دیگه هم باشه حتی ایران اگه توی کشور دیگه خرابکاری کنه جوابی نگیره ترسش میریزه.وقتی با اطلاعات اسرائیل سردار رو کشتن،دانشمندمون رو ترور کردن و چند بارم خرابکاری در نطنز جواب سختی ندادید حالا جا داره واسه کاراشون
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      1 0
      توی ابله با این مغز کوچکت اینهارو می دونی فکر می کنی سران مملکت نمی دونن؟ یکم به اون مغز فندوقیت فشار بیار و به این فکر کن که شاید سران کشور و شخص اول مملکت چیزهایی و مصلحت هایی رو می دونن که توی مغز فندقی نمی تونی درک کنی
  • آرش کمانگیر GB ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    34 1
    حداقلش آنقدرشجاعت کلام دارند که با صراحت اعلام می کنند ومی گن که کار اونا بوده. ترس وواهمه ای هم ندارند. ماهم اعلام می کنیم در زمان ومکان مناسب جوابشون رو خواهیم داد!!!
  • کاظم IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    انتقام این مورد رو هم بزارید تو صف ایشالا بعد از انتقام حاج قاسم و فخری زاده اینو بگیریم .
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    10 30
    ازدرون داره نابود میشه رژیم صهیونیستی
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      1 0
      وای خدا مردم از خنده ..دمت گرم
  • علی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    22 12
    این ها همش از دیپلماسی شماست که ما داریم شکست امنیتی میخوریم چون میدونند ما جواب نمیدیم .......
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    29 6
    توی فاصله کمتر از یک سال دو انفجار در نطنز آنهم نه با موشک، بوسیله خودی ها. گاندوسازها رو صدا نکنید، چون برجام سازا بیدارن
  • محمد IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    العان وقت حارتو پورت نیست موشکها را بسوی اسرائیل وعربستان هدف گیری بکنید
  • متفکر IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    اگر جواب به اقدامات ایراییل اینقدر ترسناک توصیف کرده اید پس چرا آرزوهای دست نیفتنی تر را در بوق و کرنا میکنند ؟
  • امیر IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 0
    بارها عنوان کرده‌ایم که انتقام میگیریم صبر و تحمل بیش از اندازه نشانه ترس است
  • سیامک IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    حق داری باعث وبانی همه اتفاقات گاندو
  • مونا IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    از نظر شما کلا مملکت ما هیچی نداره، همش داغونه، هیچ توانایی و پیشرفتی هم در هیچ زمینه ای نداریم، پس مدیر نالایق هم نیاز نداریم، همین فرمون برن، دیگه
  • رضا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    چیزی که عوض داره گله نداره شما هم نیروگاه اتمی برقشون رو با موشک بزنید موشک ها رو برا کی می خواهیم .
  • Supersniper IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    یا جنگ یا مرگ