تازه‌ترین اخبار در خصوص  طلب ایران از همسایه غربی/عراق بدهی‌اش را چگونه پرداخت می‌‎کند؟

ایلنا به نقل از عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق نوشت: عراق اصرار دارد که در قبال بدهی‌ها کالا خریداری شود گویا در مکانیزم توافق شده از سوی آنها با آمریکا نیز کالا مطرح شده است. بنابراین شرکت‌ها باید لیست کالاهای خود را تهیه و هماهنگ کنند. این پروسه راحت نخواهد بود اما راه باز شده است.

حمید حسینی در مورد آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های ایران در عراق اظهار داشت: اخیرا آمریکا صراحتا اعلام کرد که عراق در خرید برق ایران و پرداخت پول آن معاف است. بنابراین عراقی‌ها نمی‌توانند بهانه‌ای در این موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: در سفر اخیر آقای شریعتمداری نیز و در مذاکره با وزیر اقتصاد عراق، اعلام شده که این پول‌ها بزودی پرداخت می‌شود.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق در مورد نحوه پرداخت بدهی‌ها گفت: عراق اصرار دارد که در قبال بدهی‌ها کالا خریداری شود گویا در مکانیزم توافق شده از سوی آنها با آمریکا نیز کالا مطرح شده است. بنابراین شرکت‌ها باید لیست کالاهای خود را تهیه و هماهنگ کنند. این پروسه راحت نخواهد بود اما راه باز شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پول نقد نیز پرداخت می‌شود؟ گفت: بیشتر بدهی عراق که تقریبا 5 میلیارد دلار است از محل گاز است و هیچ پول نقدی پرداخت نمی‌شود.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =