طرح «محیا»ی بانک صادرات ایران به حمایت از تولید آمد

طرح «محیا» (مانع‌زدایی و حمایت یکپارچه از تولید) بانک صادرات ایران، دوشنبه ۲۳ فروردین با حضور  علی‌آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، عزت‌الله اکبری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران و شماری دیگر از مسئولان اقتصادی و صنعتی کشور رونمایی شد تا در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، چرخ واحدهای تولیدی که حرکت آنها دچار وقفه شده یا ظرفیت تولیدشان کاهش یافته است‌، دیگر بار به حرکت درآید.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، با اجرای طرح «محیا»ی این بانک همه واحدهای تولیدی فعال یا دارای ظرفیت فعالیت مجدد که بدهی غیرجاری به بانک دارند، می‌توانند ضمن تسویه با شرایط ویژه، برای افزایش ظرفیت و تداوم تولید خود با وثیقه‌ها و تضامین پیشین، تسهیلات و تعهدات جدید دریافت کنند.

این تسهیلات شامل تسهیلات خرید دین بابت چک‌های حاصل از فروش، تنزیل اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار صادره به سود واحد تولیدی، تسهیلات اجاره به شرط تملیک و صدور اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار خواهد بود.
در این روش، بدهی غیرجاری واحدهای تولیدی بدون ایجاد مشکل در نقدینگی واحد، تسویه یا تعیین تکلیف می‌شود.

از دیگر امکانات پیش‌بینی شده در  طرح «محیا»، اعطای سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی با گشایش اعتبارات اسنادی ریالی برای خرید مواد اولیه و معادل ۱۲۰ درصد بدهی غیرجاری تسویه شده قبلی واحدهای  تولیدی است.

با «محیا» بسیاری از واحدهای تولیدی از فهرست مشتریان بدحساب شبکه بانکی خارج شده و می‌توانند مجدداً از تسهیلات و خدمات نظام بانکی برخوردار شوند.

با  اجرای طرح «محیا»، از یک سو پرداخت بدهی تولیدکنندگان به بانک آسان و از سوی دیگر نیازهای مالی واحدهای تولیدی، تامین می‌شود. همچنین حجم تولید واحدهایی که با ظرفیت پایین در حال کارند، افزایش و در نتیجه درآمد و اشتغالزایی آنها بهبود می‌یابد. 

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504238

برچسب‌ها