۷ نفر
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
آغاز تولید انبوه واکسن برکت از ماه آینده

ایرنا نوشت: رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با تاکید بر روند مطلوب تولید انبوه واکسن" کوو ایران برکت" گفت: فاز اول آماده سازی تولید واکسن با ظرفیت سه میلیون دوز به اتمام رسیده و پیش بینی می شود از اردیبهشت تولید این واکسن ایرانی آغاز شود.

محمد مخبر اظهار داشت: در فاز دوم تولید واکسن برای ظرفیت ۱۲ میلیون دوز در ماه برنامه ریزی شده است. احداث ساختمان کارخانه به پایان رسیده و تجهیزات این مجموعه در حال نصب است. امید است تا اواسط تیرماه ۱۴۰۰ تولید واکسن با این ظرفیت هم شروع شود.

وی ادامه داد: با افزایش تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا به ۱۲ میلیون دوز در ماه، بخش عمده ای از نیاز کشور در این زمینه تامین خواهد شد.

مخبر در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال صادرات این محصول فناورانه هستید، بیان داشت: در حال حاضر تمرکز ما بر داخل کشور است؛ به عبارتی به دنبال رفع نیاز هموطنان در این زمینه هستیم.

آغاز واکسیناسیون عمومی احتمالا از خرداد ۱۴۰۰ با واکسن ایرانی

رییس ستاد اجرایی فرمان امام با اظهار امیدواری نسبت به اینکه واکسیناسیون عمومی با واکسن ایران برکت از خرداد ماه امسال آغاز شود، گفت: با همه توان در این مسیر در حرکت هستیم.

وی با اشاره به اینکه فاز اول انسانی واکسن کوو ایران برکت به پایان رسیده و نتایج این مرحله بسیار خوب بوده است، گفت: فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ابران برکت هم از نیمه خود عبور کرده و امید است اوایل اردیبهشت فاز سوم را آغاز کنیم.

مخبر ادامه داد: هم از کشورهای اروپایی و هم از کشورهای منطقه تمایل برای حضور در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت داشتیم.  

به گزارش ایرنا، تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق نخستین مرحله واکسن ایران کوو برکت بین داوطلبان در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده فاز دوم این واکسن از اواخر اسفند ماه سال آغاز شده است و در این مرحله ۲۸۰ داوطلب وارد این طرح مطالعاتی می شوند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    12 12
    هر رای یک واکسن
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    26 6
    چرا هیچ اطلاعاتی از واکسن ایرانی میدید؟! چند دوز باید زده بشه؟! تو چه دمایی نگه داری میشه؟! درصد ایمنی که ایجاد میکنه چقدر هست؟! چه سازمان هایی تاییدش کردن؟! خب با این مبهم کاری من علاقه ای به واکسن ایرانی ندارم و ترجیح میدم واکسن حتی روسی یا چینی بزنم تا ایرانی! حداقل اونا یه تاییدیه بهداشت جهانی گرفتن!
  • یاس IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    24 3
    مگه نتیجه تستش اومده که بخوایم بزنیمش؟؟
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    6 5
    خیلی ممنونم ازجهادگران درراه تولیدواکسن ایرانی.اگرواقعاامکان داردبعدازگذرازفازدوم وتاییدآن واکسیناسیون عمومی شروع شود.دیگه واقعامردم تحمل استرس بیش ازاین راندارند.روزی صددفعه می میرندوزنده میشند.باتشکر