۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
معرفی 3 لنز مناسب برای عکاسی پرتره

خرید تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای عکاسی یکی از مهم‌ترین مراحل انجام این هنر مفرح و دوست داشتنی است. عکاسی در هر سبک و شیوه‌ای که صورت گیرد نیاز به تجهیزاتی مشخص دارد و بهتر است تجهیزات را بر اساس مشخصات مورد نیاز خریداری کرد. عکاسی پرتره جزو پرطرفدارترین انواع شیوه‌های عکاسی است و بسیاری از عکاسان آماتور در پی یادگیری این رشته از عکاسی هستند.

برای شروع کار در عکاسی پرتره، مهم‌ترین وسیله پس از دوربین عکاسی، لنز و نوع آن است. کارشناسان مجله مقداد آی تی در این مطلب تلاش کرده‌اند با معرفی مطالبی مرتبط با معرفی انواع لنزهای مناسب برای عکاسی پرتره، نحوه خرید لنز و قیمت دوربین عکاسی راهکارهایی برای خرید به تمامی کاربران و علاقه‌مندان به این رشته هنری کمک کنند.

معرفی انواع لنز عکاسی

لنز مهم‌ترین بخش یک دوربین عکاسی محسوب می‌شود. تمامی عوامل تعیین‌کننده نوع عکس و کیفیت آن بستگی به نوع لنز دارد و این موضوع در تمامی رشته‌های عکاسی مانند پرتره اهمیت دارد. از این رو بهتر است قبل از خرید هر نوع لنز عکاسی با انواع آن و برندها تولیدکننده آن‌ها آشنا شد. به طور کل پنج نوع لنز عکاسی به صورت معمول در عکاسی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لنز نرمال و یا استاندارد پر استفاده‌ترین نوع لنز عکاسی است که نزدیک‌ترین دید را به دید انسانی دارد. لنزهای استاندارد به لنزهای 50 میلی‌متری نیز شناخته می‌شوند و به دلیل کاربرد زیاد برندهای مختلفی این نوع لنز را تولید می‌کنند. از لنز استاندارد در تمامی عکاسی‌های می‌توان استفاده کرد؛ همچنین در عکاسی پرتره نیز این نوع لنز به وفور استفاده می‌شود.

لنز واید یا گسترده دیگر نوع لنز دوربین عکاسی است که زاویه‌ای بیشتر از آنچه که در حقیقت دیده می‌شود را ثبت می‌کند. فاصله کانونی در این نوع لنز 16 تا 35 میلی متر بوده و کاربرد آن‌ها نیز بیشتر در طبیعت، عکاسی از فضای باز و ساختمان‌ها است.

لنز تله فوتو دسته‌ای از لنز دوربین است که فاصله کانونی بلندتری از لنز نرمال دارند. عکس در این نوع لنز به دلیل زاویه بسته آن متمرکزتر بوده و فوکوس بر روی آبجکت عکاسی در لنز تله بیشتر از سایر لنزها است. از لنز تله فوتو نیز می‌توان برای عکاسی پرتره و به خصوص عکاسی‌ در فضای آتلیه به خوبی استفاده کرد.

لنز زوم جزو پراستفاده‌ترین لنزهای عکاسی بوده و به سرعت عمل بالا و استفاده راحت مشهور است. فاصله کانونی در این لنز حدود 24 تا 70 میلی متر بوده و به راحتی نیز می‌توان با تغییر زوم لنز این فاصله را تغییر داد. کیفیت عکس در لنز زوم کمی کمتر از لنز فیکس است اما سرعت عمل بسیار بالاتر از سایر انواع لنز دوربین است.

دسته پنجم لنز دوربین مختص به لنزهای خاص مانند لنز ماکرو که مختص عکاسی از آبجکت‌های بسیار نزدیک است. همچنین بسیاری از عکاسان مانند عکاسان حیات وحش از لنزهایی با فاصله کانونی خاصی استفاده می‌کنند که مرسوم نبوده و جزو این دسته از لنزهای خاص قرار می‌گیرند.

معرفی 3 لنز مناسب برای عکاسی پرتره

مناسب‌ترین لنزها برای ثبت عکس پرتره

مناسب‌ترین انواع لنز دوربین برای عکاسی پرتره را می‌توان شامل لنز نرمال، لنز تله فوتو و در مواردی نیز لنز واید دانست. حال هر یک از این سه نوع لنز مدل‌های مختلفی دارند که بایستی بر اساس مولفه‌هایی مانند میزان فاصله کانونی کیفیت سنسورها آن را خریداری کرد. به طور کل استفاده از هر یک از این سه نوع لنز بیشتر به سلیقه و توانایی عکاس مربوط است، اما در ان مطلب پیشنهادهایی بر اساس هر سه نوع داده شده که می‌توان از آن استفاده کرد.

انتخاب لنز مناسب در دسته لنزهای استاندارد ساده‌ترین روش برای دستیابی به لنز کارآمد برای عکاسی پرتره است. استفاده از لنز استاندارد برای عکاسان پرتره بسیار رایج بوده و در این میان مهم‌ترین عاملی که آن‌ها در انتخاب لنز به آن توجه می‌کنند فاصله کانونی است. بهترین فاصله کانونی در عکاسی پرتره در لنز استاندارد فاصله 50 میلی متری است؛ در چنین فاصله‌ای میزان خطا و کجی خطوط کاهش یافته و عکس حقیقی‌تر دیده می‌شود. پر استفاده‌ترین مدل‌های لنز استاندار با چنین مشخصاتی شامل لنزهای Canon EF 50mm f/1.4 USM و Nikon 50mm f/1.8G AF-S هستند.

لنز تله فوتو نیز بسیار در بین عکاسان پرتره از محبوبیت برخوردار بوده و حتی مشتریان بسیاری نیز بازخورد بهتری به عکس‌های ثبت شده با این نوع لنز داشته‌اند. قرارگیری عکاس در فواصل انتخابی با سوژه و ارائه دقیق‌ترین پرسپکتیو و زاویه دید در عکس از مزایا این نوع لنز است. برای خرید لنز تله فوتو نیز پیشنهاد مقداد آی تی دو لنز Canon 70-200mm f/2.8L IS II USM  و  Nikon 70-200mm f/2.8G AF-S ED VR II است. هر دو لنز مجهز به لرزشگیر بوده و عکسی تماما شفاف را به شما می‌دهد.

از لنز واید نیز برای بسیاری از پوزیشن‌های عکاسی پرتره می‌توان استفاده کرد. میزان ثبت جزئیات در لنزهای 35 میلیمتری بیشتر از سایر لنزها بوده و این موضوع در پرتره اهمیت دارد. با استفاده از دو لنز Canon EF 35mm f/1.4L II USM و Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G. می‌توان در فاصله کانونی 35 میلی متر عکس‌های پرتره‌ای با کمترین میزان بوکه ثبت کرده و از کیفیت نهایی اثر لذت برد.

لنز و سایر ادوات عکاسی را از کجا تهیه کنیم؟

دوربین عکاسی و ادوات مورد نیاز آن را از بسیاری از فروشگاه‌ها و بازار فروش محصولات دیجیتال می‌توان خریداری کرد اما برای دریافت کالایی اصل و همراه با گواهی اصالت کالا، گارانتی و خدمات پس از فروش بهتر است به فروشگاه مقداد آی تی مراجعه کرد. در فروشگاه مقداد آی تی تمامی کالاهای دیجیتال عرضه شده و علاقه‌مندان عکاسی نیز می‌توانند با کسب قیمت دوربین عکاسی بهترین خرید را در این مرکز داشته باشند. همچنین در فروشگاه مقداد آی تی قیمت سایر کالاهای دیجیتال همانند قیمت کیبورد کامپیوتر و سایر بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر با بهترین قیمت نسبت به بازار به فروش می‌رسد.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی پرتره را از مقداد آی تی بخرید

لنز دوربین تنها وسیله مهم برای عکاسی پرتره نبوده و برای شروع و انجام این کار به وسایل و ادوات بیشتری نیاز است. در عکاسی پرتره برخلاف بسیاری از رشته‌های عکاسی که شاید تنها خود دوربین و لنز آن کافی باشد، نیاز است از وسایل متعددی استفاده کرد.

عکاسی پرتره عموما در آتلیه‌ها انجام می‌شود اما در شرایط خارج از آتلیه نیز بایستی از تعدادی وسیله به منظور تنظیم نور محیط و چیدمان و طراحی پس زمینه عکس‌ها استفاده کرد. اصلی‌ترین وسیله‌ها شامل، انواع نورافکن و رفلکتور، فلاش دوربین عکاسی در میزان بردهای مختلف، استند نور، چتر و نورگیر، پایه نگهدارنده دوربین،  وسایل چیدمان پس زمینه عکس و از همه مهم‌تر کامپیوتر مناسب است.

کامپیوتر در حال حاضر که تمامی حرفه‌ها به سمت دیجیتال شدن پیش رفته بخشی مهم در حرفه عکاسی پرتره محسوب شده و نیاز است به کامپیوتری با گرافیک قوی که توانایی اجرای برنامه‌های عکاسی و گرافیکی را دارد دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید برای خرید و دریافت قیمت کیس کامپیوتر به سایت مقداد آی تی مراجعه کرده تا با بهترین قیمت کامپیوتری مجهز را خریداری کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504389