نکو-ژاوی؛ فعلا رفاقت تعطیل!

دست بر قضا فولاد ایران در دومین دیدار پیاپی خود در لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف دیگر قهرمان لیگ قهرمانان آسیا برود و این دشواری کار تیم پرامید جواد نکونام را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فولاد ایران که توانست در دیدار پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا قهرمان سابق این مسابقات و تیم پرقدرت و متمول العین امارات را در شبی خاطره‌انگیز با چهار گل از پیش‌رو بردارد در نخستین دیدار مرحله گروهی این مسابقات باید به مصاف السد قطر دیگر قهرمان این رقابت‌ها برود؛ تیمی که از نظر ولخرجی دست العین هفتصد میلیارد تومانی را هم از پشت بسته است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط سایت ترانسفر مارکت، تیم السد فقط برای جذب بازیکنانش در این فصل 27 میلیون و 630 هزار یورو هزینه کرده و با یک حساب سرانگشتی با احتساب هر یورو به مبلغ سی هزار تومان، قیمت این تیم در حال حاضر 828 میلیارد و 900 میلیون تومان است! گران‌ترین بازیکن السد هم بغداد بونجاح الجزایری است که در این سال‌ها بعنوان گربه سیاه تیم‌های ایرانی معرفی شده. قرارداد این بازیکن 6 میلیون و 500 هزار یورو است؛ رقمی احتمالا اندازه بودجه چند تیم لیگ برتر ایران!

جدا از ارقام عجیب و غریب قرارداد بازیکنان السد قطر که در لیگ پولدارهای کشور حوزه خلیج فارس هم ولخرجی به حساب می‌آید باید به پیشینه این تیم اشاره کرد؛ جایی که السد در سال 1989 با نام سابقش به عنوان نخستین تیم عربی به مقام قهرمانی رقابتهای جام باشگاه‌های آسیا رسید. البته این تنها قهرمانی السد در آسیا نبود و این تیم در سال 2011 هم توانست به مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند. السد در لیگ قطر هم به 14 مقام قهرمانی دست یافته و در مسابقات حذفی هم 17 عنوان قهرمانی بدست آورده است.

غیر از بازیکنان دو ملیتی السد، این تیم شش بازیکن کلیدی خارجی از کشورهای برزیل، الجزایر، کره‌جنوبی و اسپانیا در ترکیبش دارد و این بازیکنان بیش از 19 درصد تیم السد را تشکیل می‌دهند. بازیکنان قطری این تیم هم یکی از اصلی‌ترین دلایل قهرمانی قطر در جام ملتهای آسیای 2019 به حساب می‌آیند. ترانسفر مارکت تعداد ملی‌پوشان فعلی السد را 16 بازیکن اعلام کرده است!

جدا از همه نکات مورد اشاره، اصلی‌ترین نقطه قوت السد سرمربی این تیم یعنی ژاوی هرناندس است که رفاقت و رقابت دیرینه‌ای با جواد نکونام سرمربی جوان و موفق فولاد ایران دارد. این دو برای سالها در لیگ اسپانیا رقیب هم بودند و اکنون از دوستان صمیمی هم بحساب می‌آیند اما رقابت نکونام و ژاوی را می‌توان مهمترین دوئل بازی چهارشنبه شب دانست؛ دیداری که با توجه به عملکرد خیره‌کننده تیم جواد نکونام برابر العین امارات چشمهای بسیاری را به ورزشگاه فهد ریاض خیره خواهد کرد و یک آسیا نمایش بازیکنان دو بازیکن سابق و شناخته شده فوتبال دنیا را به تماشا می‌نشینند.

252 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =