کارتریج اچ پی HP | کدام درجه 1،2،3 کارتریج را بخریم؟

اچ پی (HP) از برندهای پیشرفته و قدیمی شناخته شده در حوزه بازار تجهیزات چاپی می باشد که هر چند سال تجهیزات مدرنی را در صنعت چاپ عرضه می کند و همان طور کارتریج اچ پی HP یکی از محصولات تولیدی شرکت مدرن و پیشرفته اچ پی می باشد که هر ساله به امکانات آن اضافه می گردد.

برای خرید کارتریج hp باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت تا کارتریج اصل را از طرح، تشخیص دهیم و بهترین نوع کارتریج را برای دستگاه خود انتخاب کنیم و باید بدانید که آگاهی از مشخصات سیستم کارتریج باعث می شود مناسب ترین کارتریج را برای پرینتر انتخاب کنیم و حاصل آن ایجاد کارایی بالای عملیات چاپ و کیفیت مناسب چاپ می شود و همان طور برای کاربر صرفه اقتصادی ایجاد می کند و همچنین از هزینه های اضافی بعد از خرید کارتریج جلوگیری می کند.

چند راه شناخت کارتریج hp اصل و طرح

نشان برند و هولوگرام شرکت تولیدی روی کارتریج اچ پی HP اولین گام در شناخت اصل از طرح می باشند هولوگرام نشانی است که با تجهیزات مدرنی طراحی و ساخته شده که دیگر شرکت ها نمی توانند مشابه آن را تولید کنند و باید بدانید که هولوگرام شرکت اصلی در زمان بازکردن بسته بندی مخدوش می شود و به صورت سالم و دست نخورده نمی توان از جعبه بیرون آورد و دیگر هولوگرام ها مانند برچسبی است که روی کارتریج غیر اصل چسبانده اند.

سریال کارتریج اچ پی HP درج شده روی جعبه

روش دوم شناخت اصل از طرح توجه به تاریخ ساخت و سریال کارتریج است که پشت بسته درج شده است، در حالی که دیگر شرکت های تولیدی طرح نیز می توانند روی دستگاه تاریخ نویسی کنند ولی نمیتوانند سریال اصلی را تولید کنند و معمولا تاریخ با سریال هماهنگی ندارد ولی در کارتریج hp اصل تاریخ با سریال اصلی آن هماهنگی کاملی دارد. تاریخ نوشته شده روی جعبه، تاریخ تولید است نه انقضا و باید از تاریخ حال عقب تر باشد حال اگر کارتریج را سال ۱۳۹۸ خریدید باید تاریخ درج شده باید ۱۳۹۷ باشد.

در کارتریج پرینتر لیزری، تاریخ انقضا مهم نیست مگر اینکه کارتریج در مکان مناسبی گذاشته نشود اگر فضای نگهداری مرطوب باشد و دارای نوسانات شدید دمایی باشد قطعا پودر داخل کارتریج اچ پی HP پرینتر لیزری خشک می شود.

ولی تاریخ انقضا در کارتریج اچ پی HP پرینتر جوهر افشان بسیار مهم است زیرا به دلیل عدم استفاده زیاد قطعا جوهر خشک و غیر قابل استفاده می گردد.

روش دیگر شناخت، در کارتریج های اصل hp، تاریخ در قسمت بالا جعبه درج می کنند خود این یکی دیگر از روش های تشخیص کارتریج اچ پی HP اصل از فرع می باشد و از طرفی تونر کارتریج hp دارای پلمپ نارنجی رنگ پلاستیکی می باشد و نشان یا لوگوی hp بر سطح آن در ج شده اند.

و همچنین در کارتریج اچ پی HP اصل یک حالت فرورفتگی و شیار مانند در دو طرف درام آلومینیومی وجود دارد.

و باید بدانید که کارتریج های اصلی و اورجینال فاقد گارانتی می باشند.

کارتریج اچ پی HP | کدام درجه 1،2،3 کارتریج را بخریم؟

انواع کارتریج hp

با توجه به اصل و طرح، کارتریج اچ پی HP در بازار ایران به ۳ دسته تقسیم می گردند:

کارتریج hp درجه یک؛ خود کارتریج ها تولید شده توسط دیگر شرکت ها می باشد و پودر ساخت کشور ژاپن است و این نوع کارتریج متناسب با تمام پرینترها می باشند و هیچ گونه آسیب جدی به پرینتر وارد نمی کنند و باید گفت این نوع کارتریج طرح با تمام دستگاه های پرینتر سازگاری عمومی دارند.

کارتریج hp درجه دو؛ این کارتریج طرح ساخت شرکت اصلی نیست و کشورهای مانند چین آنها را تولید می کنند و به دلیل سفارش مشتری و به منظور کاهش هزینه، قسمت های مختلف کارتریج را از مواد بسیار کم کیفیت تولید می کنند و پودر آن نیز کیفیت لازم برای چاپ مناسب را ندارد و نسبت به کارتریج درجه یک ظرفیت لازم را برای چاپ با تعداد زیاد کاغذ را ندارد و در صورت بی توجهی به دستگاه آسیب جدی می زند.

کارتریج با کیفیت درجه سه؛ کارتریج درجه سه در بازار ایران به کارتریج استفاده شده یا دوباره پر شده شناخته می شوند در حالی که آنها در کارگاه های غیر مجاز دوباره شارژ می شوند و قسمت کاست آن رنگ توسط افراد رنگ زده می شود و با نصب کردن پلمپ روی آنها در بازار توزیع می گردند و این نوع از کارتریج ها برای زمان کوتاهی مورد استفاده قرار می گیرند و قطعا در صورت بی توجهی کاربر مشکل جدی به دستگاه وارد می کند.

http://file.tesmino.ir/reportage/35470719/image_f352daeaf366ee8aa1ad9bd3fa68ae33c992fb1b.jpg

برسام مارکت با کارکنان با تجربه و ماهر می توانند شما را با مشاوره رایگان خود در امر انتخاب کارتریج مناسب یاری کند .

شماره تلفن برسام مارکت: ۰۲۱۸۸۳۱۶۷۰۰

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504747