۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
آشنایی با قابلیت‌ها و مزایای «چت دیوار»

احتمالا یک بیماری جدید این دهه تلفن‌گریز بودن است. منظور همین بیماری است که دل‌مان می‌خواهد جان‌مان را بگیرند ولی جواب تلفن را ندهیم، به کسی زنگ نزنیم و خلاصه دست‌مان روی Call و End Call نرود. برای ما تلفن‌گریزها چت بهترین هدیه بوده است.

البته این هدیه مزایای دیگری هم دارد. مثلا در «دیوار» خیلی از افراد چت کردن از طریق خود اپلیکیشن را ترجیح می‌دهند، چون نمی‌خواهند شماره‌شان را به کسی بدهند، یا می‌خواهند دیوار ناظر محتوای رد و بدل شده فروشنده و خریدار باشد. حالا اصلا این چت چه چیزی دارد که می‌شود به جای تماس گرفتن از آن استفاده کرد و حتی آن را ترجیح هم داد؟

اگر امکانات چت دیوار را بگوییم، می‌بینید که قابلیت‌ها و مزایای این ابزار جدید دوست داشتنی، حداقل از واتس‌اپ خیلی بیشتر است! به خاطر همین به چند دلیل بهتر است به جای این‌که مکالمه‌تان را به بیرون از دیوار انتقال دهید، همه چانه‌ها و حرف‌هایتان با خریدار و فروشنده را از طریق چت دیوار بزنید.

۱. قابلیت پنهان کردن شماره

باید با شماره موبایل‌تان شبیه اطلاعات اوراق هویتی برخورد کنید! شما به یک فرد غریبه شماره کارت ملی و شناسنامه‌تان را می‌دهید؟ نه. خب شماره موبایل هم همین است. حالا نه آن‌قدر هم امنیتی ولی موضوع این است که تا حدی باید جوانب امنیتی را رعایت کرد.

در هنگام چت در دیوار به هیچ عنوان شماره شما به خریدار نمایش داده نمی‌شود، همچنین می‌توانید با پنهان کردن شماره تماس کاری کنید که تحت هیچ شرایطی نتوانند به شماره شما دسترسی پیدا کنند. ارتباط خریدار و فروشنده از طریق چت غیر از این‌که کار را راحت‌تر می‌کند، این امکان را هم به کاربر می‌دهد که کلا شماره را پنهان کند تا کمتر در معرض پیامک‌های تبلیغاتی و حتی فیشینگ قرار بگیرد. سودجویان گاهی از همین شماره‌ها استفاده می‌کنند و برای کاربران پلتفرم‌ها پیامک‌های حاوی لینک کلاهبرداری می‌فرستند. اگر می‌خواهید فریب آن‌ها را نخورید، یک راه این است که کلا برای همه کارهایتان در دیوار از چت استفاده کنید و تیک عدم نمایش شماره تماس را بزنید.

۲. پیشنهاد هوشمند جملات

چت کردن خیلی راحت‌تر از تماس تلفنی است ولی دیوار کار را راحت‌تر هم کرده است. بالای قسمتی که برای تایپ کردن گذاشته شده، دیوار خیلی هوشمند تشخیص داده که قرار است چه سوالی بپرسید و همان‌ها را آماده ارسال در دسترس شما قرار داده است. این قابلیت Smart Suggestion یا پیشنهاد هوشمند جملات نام دارد که در چت متناسب با مکالمه، یک سری جمله آماده به شما پیشنهاد می‌دهد که اگر روی آن بزنید، همان ارسال می‌شود و دیگر زحمت تایپ کردن به خودتان نمی‌دهید. مثلا نوشته شده: «سلام. گوشی هنوز موجوده؟»، «قیمتش چنده؟»، و از این دست سوال‌های پرتکرار که بر اساس روند مکالمه تغییر می‌کند.

آشنایی با قابلیت‌ها و مزایای «چت دیوار»

۳. قابلیت گزارش تخلف

فرض کنید که در مکالمه‌ای که با کاربر دیوار دارید، به هر دلیلی یک مشکل پیش می‌آِید؛ مشکلی که احساس می‌کنید او ممکن است به شما یا افراد دیگری مثل شما آسیب برساند. وقتی با کاربران چت کنید، می‌توانید رفتار کاربر را به مسئولان دیوار گزارش دهید. حالا این رفتار می‌تواند آزار و توهین باشد یا کلاهبرداری. این گزارش را چطور به دست دیوار می‌رسانید؟ شما به عنوان کاربر دیوار می‌توانید روی گزینه تنظیمات چت بین خودتان و کاربر مقابل بزنید و بعد گزینه گزارش و مسدود سازی را لمس کنید. حالا بسته به این‌که طرف کلاهبردار بوده، رفتار غیراخلاقی داشته، اطلاعات غلطی داده یا هر رفتار ناهنجار دیگر، می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید.

با این کار مسئولان دیوار با بررسی گزارش، حساب او یا قابلیت چت کردن را می‌بندند و نتیجه را هم به شما اطلاع می‌دهند. این تنبیه بستگی به نوع و حجم تخلفات او دارد و حتی می‌تواند منجر به تعلیق همیشگی کاربر در دیوار شود.

آشنایی با قابلیت‌ها و مزایای «چت دیوار»

۴. صدا، دوربین، حرکت

در دیوار می‌توانید مثل هر پیام رسان دیگری از کالایتان عکس بگیرید و برای مشتری بفرستید. یک قابلیت دیگر امکان ارسال ویدیو است که صرفا برای فروشندگان فعال است؛ بدین صورت که می‌توانید از داخل خود چت دیوار از کالا ویدیو بگیرید و بفرستید و نمی‌توانید ویدیویی از گالری گوشی انتخاب کنید. البته کار هم خیلی سخت نشده و اگر یک بار از داخل اپ دیوار ویدیو را ضبط کنید، به بقیه خریداران احتمالی هم می‌توانید همان را بفرستید. هدف از محدود شدن ارسال ویدیو صرفا از سمت فروشنده و عدم امکان ارسال فایل ویدیویی خارج از اپ این است که از مزاحمت‌ها و کلاهبرداری‌ها کاسته شده و کاربران بتوانند صرفا ویدیوی محصولی را که دارند، ارسال کنند.

آشنایی با قابلیت‌ها و مزایای «چت دیوار»

اگر روی سنجاق پایین صفحه چت بزنید، از آنجا می‌توانید این چیزها را ارسال کنید. اگر از شما خواسته شد که لوکیشن را بفرستید تا معامله را تمام کنید، باز در همین سنجاق قابلیت ارسال موقعیت نقشه گذاشته شده؛ اگر هم نیازی دیدید که شماره رد و بدل کنید، باز بدون تایپ کردن می‌شود از همان جا این کار را کرد.

۵. پستچی

قابلیت دیگر این چت دیوار، پستچی است. هر وقت دیوار حرفی، سخنی یا پیامی برای شما داشته باشد، در یک پیام که همیشه رنگ صفحه مکالمه‌اش با بقیه چت‌هایمان متفاوت است، پیغام خودش را می‌رساند. پس دیگر قرار نیست فریب پیامک‌های دروغ افرادی که خودشان را به جای دیوار جا می‌زنند بخورید. دیوار هر پیامی برای شما داشته باشد از طریق پستچی با کاربر در میان می‌گذارد؛ نه نیازی به پیامک هست و نه کانال دیگری. هر پیامی که از راهی غیر از این پستچی بگیرید، یک کلاهبرداری است که باید مراقب فریب آن باشید و گزارش کنید.

آشنایی با قابلیت‌ها و مزایای «چت دیوار»

چت چه طور کار می‌کند؟

برای خریدار: وقتی از یک آگهی خوشتان می‌آید، کنار گزینه اطلاعات تماس که قرمز رنگ است، گزینه چت قرار گرفته. روی آن بزنید، وارد یک صفحه گفت و گو با فروشنده می‌شوید.

برای فروشنده: اگر دارید یک آگهی می‌گذارید و می‌خواهید کاربران به غیر تماس بتوانند به شما در دیوار پیام بدهند، یا اصلا نه؛ می‌خواهید آنها فقط پیام دهند و هیچ راهی برای زنگ زدن نداشته باشند، باید روی گزینه چت تیک بزنید. اگر هم نمی‌خواهید شماره تماس‌تان اصلا در آگهی نمایش داده شود هم که روی این گزینه علامت بگذارید و بعد از آن آگهی را ثبت کنید.

آیا دیگر امن امن هستیم؟

نه! چت دیوار شاید یک راه خوب برای خرید و فروش باشد اما باز هم اینجا راه و روش‌هایی هست که ممکن است فریب‌دهنده باشد. مثلا باز هم در چت دیوار نباید به همه لینک‌هایی که می‌فرستند اعتماد کنید، چرا که برخی مواقع لینک هایی که داخل چت دیوار هم می‌فرستند، ممکن است ناامن باشد یا شما را وارد یک درگاه بانکی کند که جعلی است. باز هم باید جوانب اطمینان را رعایت کنید و بابت کالایی که هنوز ندیده‌اید پیش‌پرداخت نپردازید؛ اطلاعات شخصی‌تان را فاش نکنید؛ در مکان‌های شلوغ و عمومی برای معامله کالا قرار بگذارید و خلاصه برای این‌که کسی فریب‌تان ندهد، کلاهتان را بالاتر بگذارید!

توجه کنید که چت دیوار فقط و فقط از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن آن در دسترس است و هیچ اپلیکیشن یا وب‌سایت جدایی برای آن وجود ندارد. لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را گزارش کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504832