برنامه ای برای جیره بندی آب در اصفهان نداریم/مصرف بهینه راه عبور از تابستان گرم

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: شرایط امسال مشابه سال ۹۷ است و با مصرف بهینه آب وهمراهی همیشگی مردم می توانیم تابستان گرم را بدون جیره بندی آب بگذرانیم.

ناصر اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت: ذخیره سد زاینده رود به یک چهارم کاهش یافته است و شرایط شکننده ای حاکم است اما همین تجربه را در سال ۹۷ گذراندیم.

وی افزود: امیدواریم همانند سال ۹۷ امسال هم با مصرف بهینه، فرهنگ سازی و تمهیدات ویژه شرکت آبفا استان اصفهان، بتوان از این وضعیت عبور کرد و با همراهی مردم مشکلی در زمینه تامین آب شرب ایجاد نمی شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی گرمای شدید در تابستان امکان افت فشار است، اما جیره بندی آب شرب منتفی است؛ چراکه همراهی مردم با شرکت آبفای استان اصفهان ثابت کرده است که موضوع جیره بندی آب شرب با فرهنگ مردم همخوان نیست.

وی اضافه کرد: شرایط کرونا باعث شده است که مصرف آب در بخش خانگی با افزایش ۱۲  الی ۱۶درصدی همراه باشد که باز هم تاکید بر مصرف بهینه آب است.

اکبری به سرانه مصرف ۱۵۷ لیتر آب هر اصفهانی در شبانه روز اشاره کرد و گفت: اگر سرانه مصرف هر شهروند اصفهانی به ۱۴۰ لیتر کاهش یابد قطعا تابستان بی دغدغه ای را در بخش آب شرب در استان اصفهان خواهیم داشت و در این مسیر همراهی مردم موثر است.  

وی در ادامه به اجرای طرح آب امید و تشویق مشترکان به مصرف بهینه هم اشاره ای کرد و افزود:بر اساس این طرح چنانچه مشترکان یک سوم الگو مصرف کنند و یا کمتر از  ۵ مترمکعب آب در ماه مصرف داشته باشند مشمول معافیت پرداخت آب بها می شوند. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =