بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره نتایج سفر لاوروف به ایران

ایرنا نوشت:وزارت امورخارجه روسیه عصر پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای نتایح سفر روز سه شنبه «سرگئی لاوروف» به ایران را تقویت روابط دو جانبه اعلام کرد.

در این بیانیه نوشته شده است: لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، سفر کاری به تهران داشت و در آنجا با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف گفت‌وگو کرد. میهمان روسی توسط حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران هم به حضور پذیرفته شد و جلسات در یک فضای دوستانه برگزار شد.

این بیانیه افزود، دو طرف به طور اساسی روابط دو جانبه چند جانبه، از جمله توسعه گفت‌وگوی سیاسی، همکاری‌های تجاری و اقتصادی را با تأکید بر اجرای پروژه‌های مهم مشترک و همچنین تعاملات عملی برای مبارزه با بیماری همه گیری ویروس کرونا بررسی کردند.

در بیانیه آمده است وزیران امورخارجه دو کشور توافق نامه‌ بین دولتی در مورد تأسیس و شرایط بهره برداری از مراکز فرهنگی امضا کردند که فرصت‌های جدیدی را برای گسترش روابط انسانی و به طور کلی برای آشنایی عمیق‌تر با فرهنگ و سنت‌های منحصر به فرد فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌کند.  

در این سفر همچنین رویکردهای روسیه و ایران در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مسائل پیرامون آن در بسترهای چند جانبه و سایر موضوعات مهم در دستور کار بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

وزیران خارجه دو کشور در باره حل و فصل مسائل سوریه، اوضاع یمن، افغانستان و منطقه خلیج فارس، وضعیت قره باغ بر اساس احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع یکدیگر گفت‌وگو کردند.

دو طرف توافق کردند که گفت‌وگوها در مورد همه موضوعات مشترک و مورد علاقه را ادامه دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =