پیش از عرض تسلیت باید به مهوش وقاری به خاطر مهربانی و انسانیتش تبریک گفت

خسرو معصومی در روزنامه ایران نوشت: برای اولین بار محسن قاضی‌مرادی را در اولین تجربه کارگردانی مازیار میری (قطعه‌ناتمام) دیدم. در سکانسی در یک مراسم عروسی تنبک می‌زد و چقدر خوب می‌زد با آن صدای گرم و تأثیرگذارش که انگار سال‌ها در تئاتر تربیت شده بود.

از همان لحظه اول به خودم گفتم چقدر این آدم جذاب و دلنشین است. بعدها با «زیر پوست شهر» رخشان بنی‌اعتماد و «ما همه خوبیم» به کارگردانی بیژن میرباقری که جایزه نقش مکمل مرد را از جشن خانه سینما دریافت کرد او را بهتر شناختم و بیشتر پی به شایستگی‌هایش بردم. اولین ملاقات‌مان به «رسم عاشق‌کشی» برمی‌گردد. برای پیشنهاد کار به دفتر دعوتش کردم. ابتدا سر دستمزد کمی با هم چک و چانه زدیم و در نهایت فیلمنامه را که خواند مشتاقانه پای کار آمد و قبول کرد در آن فضای سخت لوکیشن و برف و باران با ما همکاری کند.

با آن توانمندی و اخلاق به نظر آدم عجیب و غریبی می‌آمد. عالی از پس نقش برمی‌آمد. هر پلانی که بازی می‌کرد برایم جذاب بود. انگار سال‌هاست قاچاقچی چوب است و آن را از نزدیک تجربه کرده است. در یک کلام «فوق‌العاده» بود. نقش را زندگی می‌کرد. از خلق رفتارش هر چه بگویم کم گفته‌ام. شخصیتی بذله‌گو، خوش اخلاق و تأثیرگذار. آنقدر که یک تجربه همکاری با او کافی بود که نتوانی فراموشش کنی. با تمام بچه‌های گروه که برخی نابازیگر بودند، راه می‌آمد. با بذله‌گویی و طنازی مثال‌زدنی‌اش جو را عوض می‌کرد. نمی‌گذاشت بین کسی اختلاف ایجاد شود. به خاطر همین لحظات شیرینی که برایمان خلق کرد.

درگذشت او را باور نمی‌کنم. انگار یکی از عزیزانم را از دست داده‌ام. هم بیماری‌اش و هم رفتن‌اش دردناک بود. وقتی در جشنواره فیلم فجر او را روی ویلچری دیدم که خانم مهوش وقاری جا به جا می‌کند قلبم شکست. دلم نیامد علت ماجرا و شرح بیماری را جویا شوم. از همان روز سینمای ایران یک بازیگر بزرگ را از دست داد. فارغ از آثار طنز و کم کیفیتی که در کارنامه کاری خیلی‌ها وجود دارد، فیلم‌هایی که محسن قاضی‌مرادی با بزرگان سینما کار کرده هر کدام گنجینه‌ای است.

پیش از عرض تسلیت باید به خانم مهوش وقاری به خاطر وقار، مهربانی و انسانیتش تبریک گفت. در تمام این سال‌ها در حمایت از همسرش کم نگذاشت، خود را با مهر و احترام وقف محسن قاضی مرادی کرد. در کارهای سینمایی و تلویزیونی حضور نیافت و این گذشت خیلی بزرگی است که به خاطر همسرت از عشق‌ات به کار بگذری. در روزگاری که همه اهالی سینما با سیلی صورتشان را سرخ نگه‌داشته‌اند ما می‌فهمیم که کشیدن باری چنین سنگین به دوش و گذران عمر با حقوق بازنشستگی چه همتی می‌خواهد. همه این چیزها را می‌فهمیم و بر این وقار و حرمت‌گذاری بی بدیل تان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    75 1
    البته باید به خاطر عشق شان پیش از هر چیز تبریک گفت. عشق است که زنی را این چنین به پای مردی زمین گیر می نشاند. این چیزی فراتر از مهربانی و انسانیت است
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    71 0
    خدا رحمتش کنه و به خانم وقاری سلامتی بده
  • گ IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    52 0
    خدا رحمتشون کنه ان شاء ا... خانم وقاری سلامت باشن و دعا می کنم عاقبت بخیر بشن
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    48 1
    وافا باید به صبر و استقامت این زن بزرگ تبریک گفت خدابش صبربده
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    39 0
    خانم وقاری کار بسیار بزرگی کردن. کاش همه ما آدمها اعم از زن و شوهرها و یا فرزندان نسبت به پدر و مادرهاشون از این بانوی بزرگوار درس بگیریم و احیانا اگر زمانی تو این شرایط قرار گرفتیم هیچ وقت عزیزانمون رو رها نکنیم.
    • پروین IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      0 0
      آفرین.عالی
  • نهال SE ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    31 1
    خدا رحمت کنه مرحوم قاضی مرادی را،، زندگی ایشان وخانم وقاری باید الگوی جوانان امروز باشد نمونه واقعی ازعشق وگذشت ومهربانی،، هنرمندانی بی ادعا که مردم دوستشان داشتند..
  • رحیم IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    29 0
    سرکار خانم وقاری انسانی شریف هستند.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    37 0
    چنین پایداری ها و صبرهائی توی مردم عادی کم نیست، ولی توی حضرات سینما و تلویزیون حکم کیمیا رو داره. باریکلا به خانم وقاری. این قوی ترین و باشکوه ترین نقشی بود که توی زندگی به عهده گرفت و ایفا کرد. همچنان سرفراز باد این بانوی باوقار.
  • مونا IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    29 0
    واقعا باید عشق را از خانم وقاری یاد گرفت کاش جوانان الان هم این جوری عاشق بودند با دل جون نه با حرف سر زبان تا به مشکل بر می خورند یا یک چند وقت که می گذره از هم خسته میشن و همه چی را تمام می کنن واقعا افرین به خانم مهوش وقاری خدا سلامتی و اجر بهتون بده
    • بی نام IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      0 0
      واقعا خیلی از جوانان امروز پایبند عشق و خانواده و همسر و فرزند نیستند و اصلا مسئولیت پذیر نیستن.چه بسا برخی از جوانان روز عاشقند و شب فارغ. این گونه عشق که واقعا اکسیر کمیاب زندگانی است از بطن جامعه رخت بربسته
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    تاسلیت میگم من هروقت این دوعزیزودرفیلمهاسریالهامیدیدم یادپدرومادرخودم میفتادم خدااین مرد را رحمت کند
  • تقی زاده IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    روحشان شاد ویادشان گرامی خانم مهوش عزیز از صمیم قلبم تسلیت عرض میکنم
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    درودبرتوبانوی بی حاشیه وفداکار...خدابه شماصبربده
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    درودبرتوبانوی بی حاشیه وفداکار...خدابه شماصبربده
  • ستایش IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    تسلیت عرض میکنم به خانم وقاری و امیدوارم همیشه سلامت باشند
  • مصطفی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    بازی خانم وقاری همیشه عالی و خاطره انگیز بوده. امیدوارم ایشون مجددا فعالیت هنری داشته باشند
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    خدا رحمتشون کنه ،خداوند خانم وقاری عزیز رو حفظ کنن ان شا ا.....
  • محمد از اندیمشک IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    2 0
    در اینکه خانم "مهوش وقاری" بسیار فداکاری و ایثار کرده اند و خود را وقف شوهر بیمار خویش کرده اند شکی نیست و به احترام ایشان باید تمام قد ایستاد اما از این نکته نباید غافل شد که تا یک زن عشق و محبت و فداکاری از مَرد زندگی اش نبیند عشق و محبت و زندگی خود را فدایش نمیکند؛پس قطعا مرحوم "قاضی مرادی" با عشق و فداکاری و محبت بی حد اینچنین همسری نمونه در زندگی اش پدید آورده تا در روزهای سخت زندگی همراه و دستگیرش باشد و این بهترین نقش هنری این دو زوج در تمام زندگیشان بود تا راه و رسم خوب زندگی کردن را به ما مخصوصا جوانان یاد بدهند.