تصویری از سوگواری ایرانیان برای سردار سلیمانی که جهانی شد

ایرنا نوشت: عکس‌های خبری برگزیده در شصت‌وچهارمین دوره مسابقه عکاسی «بنیاد ورلد پرس فوتو»، با حضور ۲ عکاس ایرانی و عکسی از مراسم عزاداری «سردار قاسم سلیمانی» معرفی شدند.

بنیاد ورلد پرس فوتو هر ساله در یکی از معتبرترین مسابقات عکاسی جهان بهترین‌های روزنامه‌نگاری بصری را در هشت شاخه مسائل روز، اخبار عمومی، پروژه‌های بلند، طبیعت، پرتره، ورزشی و اخبار محلی انتخاب و معرفی می‌کند. امسال در شصت و چهارمین دوره از این رقابت، ۴۵ عکاس از ۲۸ کشور جهان از جمله ایران، آرژانتین، ارمنستان، استرالیا، بنگلادش، فیلیپین، هند، ایرلند، میانمار، پرو، آمریکا، روسیه و پرتغال رتبه‌های اول تا سوم شاخه‌های مختلف را دست آوردند.

از ایران، نیوشا توکلیان با عکسی از مراسم عزاداری سردار قاسم سلیمانی در بخش تک عکس اخبار عمومی رتبه سوم را به دست آورد و فرشته اصلاحی با مجموعه سودای پرواز از زندگی سعید رامین ورزشکار سابق رشته پارکور، در دسته مجموعه عکس ورزشی سوم شد.

تصویری از سوگواری ایرانیان برای سردار سلیمانی که جهانی شد

هیات داوران مستقل بنیاد ورلد پرس فوتو همچنین عکس اولین آغوش (The First Embrace) از مدس نیسن را به عنوان برنده جایزه عکس خبری سال ۲۰۲۱ انتخاب و جایزه ۵ هزار یورویی مسابقه را به این عکاس دانمارکی اهدا کردند.

در این عکس که به عنوان نمادی از امید در روزهای سخت کرونا تعبیر می‌شود، یکی از پرستاران خانه سالمندانی در سائوپائولوی برزیل، رزا لوزیا لوراندی ۸۵ ساله را از طریق پرده محافظتی در آغوش کشیده است.

تصویری از سوگواری ایرانیان برای سردار سلیمانی که جهانی شد

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    18 8
    ترامپ سرداردلها ترورکرد،یعنی دستورش راداد،ببینید اون لعنتی به چه روزی میافته بدست دوستان خودش گرفتار میشود،که خداوند وعده داده ،ای مومن صبورباش من کمکت میکنم
  • احمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    12 2
    عکس خاصی نیست!چطور جایزه برده؟
  • سید IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    8 8
    ترامپ یا باید از وحشت ترور همیشه در عذاب باشد یا بزودی توسط یکی از سلیمانیهای ایرانی ترور میشود این وعده خداست
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      3 1
      درود به شرفت