زیرساخت ابری ایرانسل به‌صورت تجاری به بهره‌برداری رسید

خدمت زیرساخت ابری ایرانسل، به‌صورت تجاری به بهره‌برداری رسید و در اختیار کسب‌وکارها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، زیرساخت ابری یک خدمت جامع است که با ارائۀ امکان ساخت دیتاسنتر مجازی به کسب‌وکارها، ضرورت سرمایه‌گذاری‌های گزاف روی دیتاسنترهای فیزیکی را برطرف می‌کند.

با استفاده از این خدمات، کاربران می‌توانند طی مدت زمان بسیار کوتاه و بدون پیچیدگی، دیتاسنترمجازی خود را بسازند و ماشین‌های مجازی مورد نظر خود را به‌صورت همزمان، مدیریت و شخصی‌سازی کنند. ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با ارائۀ خدمات «زیرساخت به عنوان سرویس یا IaaS (Infrastructure as a Service)» با استفاده از زیرساخت عظیم فنی خود، از جمله مرکز دادۀ بزرگ ایرانسل در غرب تهران (مرکز دادۀ اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات) که اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد، این امکان را به کسب‌وکارها داده است تا با صرف کمترین هزینه، از خدمات پردازشی و ذخیره‌سازی امن و پایدار، بهره‌مند شوند.

همچنین این امکان در اختیار کاربران زیرساخت ابری ایرانسل قرار گرفته است تا تنها به میزان استفاده از منابع پردازشی، هزینۀ آن را پرداخت کنند. پرداخت هزینه بر مبنای میزان استفاده و به‌صورت شفاف، به کاربران امکان می‌دهد تا تنها به ازای مصرف منابع برحسب ساعت، هزینه را از طریق اعتبار موجود در کیف پول مجازی خود پرداخت کنند.

زیرساخت ابری ایرانسل، مجموعه‌ای جامع و یکپارچه است که تمام نیازهای یک کسب و کار به دیتاسنتر ابری را پوشش می‌دهد. توزیع ماشین‌های مجازی کاربر در منابع سخت‌افزاری مختلف باعث شده است که این سرویس پایداری و مقیاس پذیری بالایی داشته باشد. مدیریت فرآیندها در این سرویس به‌صورت کاملاً خودکار و برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود. این سرویس زیرساختی منعطف و مقیاس‌پذیر است؛ یعنی کاربر می‌تواند در لحظه و به‌صورت خودکار منابع تخصیص‌یافته به ماشین‌های مجازی خود را تغییر دهد. کاربران می‌توانند به کمک سامانه کاربرپسند خدمات ابری، منابع پردازشی و افزونه‌های مربوط به آن را به‌صورت کاملاً یکپارچه و مستقل مدیریت کنند. در این سرویس، امنیت و الزامات مربوط به آن ساختاری لایه‌ای دارد؛ به طوری که هر لایه از سایر لایه‌ها تفکیک شده و دارای محرمانگی مستقل است. زیرساخت ابری ایرانسل به صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌هایی مانند راه‌اندازی دیتاسنتر، تأمین، نگهداری و به‌روزرسانی تجهیزات شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار کمک می‌کند.

از جمله قابلیت‌ها و امکانات زیرساخت ابری ایرانسل می‌توان به امکان تهیه سرور ابری،  نسخه پشتیبان (backup) در لحظه و به‌صورت زمانبندی شده، ایجاد و راه‌اندازی ماشین‌های مجازی یکسان تنها با چند کلیک (Cluster Deployment)، ایجاد، اتصال و جداسازی دیسک‌های خارجی مجازی به ماشین‌ها، ذخیره‌سازی ابری (Object Storage)، ایجاد و استفاده از API برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری و اشتراک فایل، افزونه DNS برای هدایت رکوردهای DNS به سرورها و سرویس‌ها و اجرای تنظیمات مربوطه تنها با چند کلیک، بدون نیاز به پیکربندی و تنظیمات پیچیده، ایجاد و مدیریت فایروال اختصاصی و پروفایل‌های امنیتی برای کنترل ترافیک ورودی و خروجی ماشین‌های مجازی و نیز نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها و پکیج‌های‌متداول تنها با چند کلیک اشاره کرد.

همچنین از جمله مزایای استفاده از خدمات ابری ایرانسل، می‌توان پیاده‌سازی این خدمات بر بستر مورد استفاده خود ایرانسل (مترادف با استانداردهای بالای اپراتور تلفن‌همراه)، ارائۀ توافق‌نامۀ سطح خدمات (SLA)، استانداردهای ساخت و نگهداری بالا، پایداری دیتاسنتر (نگهداری دیتا در چند نقطۀ جغرافیایی، سرویس‌های توزیع شده و Uptime بالا)، امکان فعال کردن عملکرد کنترل خطا (Disaster Recovery) برای بازگردانی اطلاعات به‌صورت خودکار، یکپارچگی با دیگر خدمات دریافتی از ایرانسل و نیز دسترسی به تمام خدمات ارائه شده در دیتاسنتر ابری از طریق داشبورد یکپارچه را عنوان کرد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505742

برچسب‌ها