۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
سربلندی بانک مهر ایران در سال سخت اقتصادی

افزایش بیش از ۶۶ درصدی منابع، پرداخت بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۲۲هزار میلیارد ریال، حفظ نسبت مطالبات به میزان کمتر از یک درصد و عبور مشتریان بانک از مرز ۱۰ میلیون نفر از جمله دستاوردهای بانک مهر ایران در سال ۱۳۹۹ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در سال ۱۳۹۹ توانست با اعتماد و همراهی مشتریان خود افتخارات دیگری را در کارنامه‌اش ثبت کند.

منابع بانک با افزایش حدوداً ۲۰۰هزار میلیارد ریالی تقریباً به ۵۰۰هزار میلیارد ریال بالغ شد و رشدی بیش از ۶۶ درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که با مصوبه شورای پول و اعتبار، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه در سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ امهال شد که این موضوع فشار زیادی را به بانک مهر ایران وارد کرد. با این حال بانک موفق شد در سال گذشته منابع خود را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد.

بانک مهر ایران همزمان با افزایش منابع، تسهیلات پرداختی خود را نیز افزایش داد به‌طوری که در سال گذشته تعداد تسهیلاتپرداختی بانک بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰هزار فقره به ارزش ۳۲۲هزار میلیارد ریال بوده است. جالب اینکه در عین پرداخت این تعداد بالا از تسهیلات از سوی بانک مهر ایران، نسبت مطالبات این بانک همچنان کمتر از یک درصد است که در سطح شبکه بانکی کشور بی‌نظیر است.

توسعه بانکداری نوین یکی دیگر از اقدامات بانک مهر ایران در سال گذشته بود. این بانک با تکمیل پازل خدمات خود در این حوزه موفق شد خدمات جدیدی را به هموطنان ارائه کند. پیش از این افتتاح حساب آنلاین و درخواست تسهیلات آنلاین از سوی بانک مهر ایران برای نخستین بار در کشور ارائه شده بود. در سال ۱۳۹۹ افتتاح حساب از طریق همراه‌بانک مهریران و دریافت تسهیلات از طریق این اپلیکیشن به مجموعه خدمات بانک افزوده شد. همچنین احراز هویت غیرحضوری که برای نخستین بار از سوی بانک مهر ایران ارائه شد، توانست با استقبال مردم و سازمان‌هایی از جمله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روبه‌رو شود و برای احراز هویت سجام به همه متقاضیان ارائه شود.

عبور مشتریان بانک از مرز ۱۰ میلیون نفر ثبت برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات بانک مهر ایران بود. این عدد هنگامی اهمیت خود را نشان می‌دهد که بدانیم بانک مهر ایران در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و بانک جوانی محسوب می‌شود. با این حال عملکرد بانک در طول این سال‌ها به‌گونه‌ای بوده که توانسته اعتماد این جمعیت قابل توجه را جلب کند.

افزایش سرمایه به ۲۵هزار میلیارد ریال، کسب بیش از ۷هزار میلیارد ریال سود و پوشش بیش از ۹۰ درصد درصد هزینه‌ها از محل کارمزد از جمله دیگر توفیقات بانک مهر ایران در سال دشوار ۱۳۹۹ بوده است.

بانک مهر ایران در عین حال از فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز غافل نشده است. بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی در سال ۱۳۹۹ یکی از اقدامات بانک در این حوزه است. این ۵۰۰هزار خانه در سطح سه استان محروم کشور(سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام) قرار داشتند. همه خانه‌های روستایی این سه استان از سوی بانک مهر ایران تحت پوشش بیمه حوادث درآمدند. افزون بر این، صرف منابع حاصل از وجه التزام در امور عام‌المنفعه اقدام دیگر بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی بود که این کار نیز برای نخستین بار در سطح بانک‌های ایرانی صورت گرفت. تنها در یک مورد بیش از ۱۴هزار قلم تجهیزات پزشکی خریداری و به طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت کمک شد که هزینه آن از محل منابع حاصل از دریافت وجه التزام بوده است.

بانک مهر ایران امیدوار است با اعتماد هموطنان عزیز که در تمام این سال‌ها در کنار بانک بوده‌اند و همچنین تلاش کارکنان خدوم خود که با وجود شرایط همه‌گیری کرونا، خدمت‌رسانی به مشتریان را لحظه‌ای متوقف نکردند، بتواند به موفقیت‌های بیشتری دست یافته و در سال ۱۴۰۰ کارنامه درخشان‌تری از خود بر جای بگذارد.

۴۵/٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =