دوازدهم تیرماه، زمانی که کارشناسان سازمان آب برای نمونه‌‌برداری از آب موجود در مخزن آب شرب پونک به این مخزن مراجعه کردند، یک جسد متلاشی شده داخل مخزن یافتند.

در روز دوازدهم تیرماه، زمانی که کارشناسان سازمان آب برای نمونه‌‌برداری از آب موجود در مخزن آب شرب پونک به این مخزن مراجعه کردند، پس از برداشتن درب مخزن، بوی تعفنی را احساس و در نهایت ناباوری مشاهده کردند که یک جسد متلاشی شده داخل مخزن وجود دارد. این اتفاق بسیاری از مردم را متأثر ساخت و آنها را نگران کرد که شاید در موارد دیگری نیز امکان وقوع چنین حادثه‌ای وجود داشته باشد؛ اما مسئولان با تأکید بر این که به سلامت آب آشامیدنی هیچ خدشه‌ای وارد نشده، قول پیگیری ماجرا و برخورد با متخلفان را دادند.

در همین زمینه دیروز استاندار تهران اعلام کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان شرکت آب و فاضلاب داشتیم، اینطور مقرر شد که ضریب حفاظت ایمنی مخازن آب افزایش یابد و بدین منظور تمهیدات جدیدی را پیش‌بینی کردیم. همچنین تمام کسانی که در این مسئله قصور داشتند، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

مرتضی تمدن افزود: مخزن آب شرب پونک دارای دو قسمت ذخیره و بهره‌برداری است که مخزنی که آب آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، به دقت محافظت می‌شود این در حالی است که کل مخزن آب باید مورد محافظت قرار می‌گرفت.
به گزارش ایسنا وی ادامه داد: مخزنی که در آن جسد یافت شده بود، بسیار کوچک بود و آب آن به شبکه آب شهری اتصال ندارد، همچنین وقتی آب وارد این مخازن می‌شود، در زمان خروج با کلرزنی، میکروب و سایر آلودگی‌های آب را از بین می‌برند.

در شرایطی از کوچک بودن این مخزن و عدم اتصال آن به شبکه آب شهری خبر داده می‌شود که بعد از کشف این جسد دستور تخلیه، گندزدایی و ضدعفونی کردن 17 میلیون متر مکعب آب موجود در مخزن صادر شده بود.

در آن زمان بازپرس شعبه اول بازپرسی (ویژه قتل) دادسرای امور جنایی تهران گفته بود: دستوراتی که در این زمینه صادر شده این است که اولاً چرا منطقه مذکور حفاظت شده نبوده و درب مخزن نیز قفل نبوده است.

شاملو اظهار کرده بود که حدود یک ماه از مرگ صاحب جسد گذشته و گفته بود آب داخل این مخزن، شرب بوده است و آب آن تخلیه شده است. اما محمدباقر لنکرانی، وزیر بهداشت چند روز بعد اعلام کرد که رصد و مراقبت از سلامت آب آشامیدنی در فصول گرم سال همواره به شدت و جدیت بیشتری انجام می‌گیرد، گاهی اوقات روزانه و بعضاً دو بار در روز.

او درمورد اتفاق رخ داده درباره مخزن آب پونک نیز بر سلامت آب تأکید کرده و گفته بود: در مرور مجدد اطلاعات تأیید شد که این مخزن آب، مخزن آب شرب نبوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =