کدام خانه‌ها از تمدید اجباری اجاره معاف می‌شوند؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: برخی از اماکن استیجاری از شمول مصوبه ستاد کرونا مبنی بر تمدید خودکار یکساله قرارداد اجاره املاک مسکونی با میزان افزایش اجاره‌بها مشخص شده در ستاد، مستثنی هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، «پروانه اصلانی»، گفت: اماکن استیجاری در صورتی که یکی از ۶ شرط را داشته باشند از شمول مصوبه ستاد کرونا مبنی بر تمدید خودکار یکساله قرارداد اجاره املاک مسکونی با میزان افزایش اجاره­ بها مشخص شده در ستاد ملی کرونا، مستثنی است.

به گفته وی چنانچه مالک، برای تخریب واحد مسکونی و احداث ساختمان جدید، پروانه ساختمانی اخذ کند و یا  مستاجر، تا یک ماه پس از تمدید قرارداد اجاره جدید، مابه­ التفاوت مال ­الاجاره را به موجر پرداخت نکرده باشد از شمول مصوبه ستاد کرونا برای تمدید خودکار یکساله معاف می‌شود.

کدام خانه‌ها از تمدید اجباری اجاره معاف می‌شوند؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: املاک مورد اجاره که قبلاً یا در مدت تمدید قرارداد به طور قطعی و رسمی مورد معامله قرار گرفته باشد، مستاجر می‌بایست ظرف مدت دو ماه از تاریخ انتقال سند رسمی نسبت به تخلیه و تحویل آن اقدام کند.  

وی افزود: چنانچه به تشخیص مرجع صالح رسیدگی کننده، نیاز مالک (موجر) بدلیل ازدواج اولاد ذکور وی به ملک مسکونی مورد اجاره احراز شود و یا مستاجر با افزایش مبلغ اجاره با نرخ ­های مذکور موافقت نکند، واحد قابل تخلیه است.  

اصلانی گفت: مستاجرینی که در دوره قرارداد اجاره بر اساس این مجوز، به تشخیص دادگاه صالح به تعهدات خود عمل نکنند و موجب تضییع حقوق موجر شوند مشمول این مصوبه نخواهند شد.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =