۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه خرده فروشی آنلاین در ایران، طی بیانیه مطبوعاتی‌ از اقدامات و ظرفیت‌های خود در پیک چهارم کرونا خبر داد.

ورود کرونا به پیک چهارم خود باعث شده است که شاهد افزایش خریدهای اینترنتی در کشور باشیم. در همین راستا دیجی‌کالا بیانیه‌ای، از اقدامات خود در پیک چهارم کرونا و همچنین میزان افزایش ظرفیت‌های خدماتی در این بازه زمانی، منتشر کرده است.

توسعه زیرساخت‌ها دیجی‌کالا در ایام کرونا

در این بیانیه‌ آمده است؛ با گسترش ویروس کرونا و ورود آن یه پیک چهارم، دیجی‌کالا با توسعه زیرساخت‌ها و استخدام ۳۵۰۰ نفر نیروی انسانی در بخش عملیات ظرفیت پردازش روزانه خود را از ۳۰۰ هزار کالا به ۶۰۰ هزار کالا رسانده است. پردازش و ارسال حدود ۴۰۰ هزار کالا از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ نشان از افزایش ۴۸ درصدی ظرفیت ارسال سفارش‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته می‌باشد.

اولویت قرار گرفتن خرید آنلاین توسط مشتریان در دوران کرونا باعث شده است تا فروشندگان نیز تمایل بیشتری به حضور در فضای آنلاین و مارکت‌پلیس‌ها پیدا کنند، از این رو پس از شیوع کرونا تعداد فروشندگان دیجی‌کالا از ۷۰ هزار به بیش از ۱۶۰ هزار فروشنده رسیده است. این فروشندگان ۹۰ درصد کالاهای موجود در این فروشگاه اینترنتی را تامین می‌کنند.

حضور ۱۶۰ هزار فروشنده در دیجی‌کالا و پراکندگی در شهرها و مناطق مختلف، با وجود محدودیت‌های جدید در ایام کرونا و امکان مسدود بودن راه‌ها، باعث پیچیدگی‌های عملیاتی و لجستیکی بیشتری نیز شده است. به‌عنوان مثال ممکن است در یک سفارش کالایی باشد که در انبار دیجی‌کالا موجود است، اما بخش دیگر این سفارش باید توسط فروشنده تأمین شود. حالا اگر فروشنده در شهر دیگری باشد و برای انتقال کالا با چالش مواجه شود، فرآیند پردازش سفارش کاربر در دیجی‌کالا تکمیل نمی‌شود.

از این رو قابلیت جدید که توسط دیجی‌کالا در مهرماه ۱۳۹۹ از آن رونمایی شد ارسال سفارش توسط فروشنده بود. در این روش مشتریان می‌توانند در فهرست محصولات نشان «ارسال توسط فروشنده» را مشاهده کنند. از این رو فروشندگان بدون نیاز به ارسال کالا به انبار دیجی‌کالا می‌تواند به صورت مستقیم سفارش را برای مشتریان ارسال کنند. با تسهیل روند ارسال محصول، کار فروشندگان ساده‌تر و رضایت مشتریان بیشتر شده است.

همچنین دیجی‌کالا امکانی فراهم کرده تا مشتریان به بیشتر از ۴ میلیون کالا دسترسی داشته باشند که برای تسریع فرآیند ارسال بیش از ۵۰ مرکز توزیع (۲۳ شعبه شهرستان، ۱۹ نمایندگی ارسال، ۸ شعبه در تهران به‌علاوه ۳ مرکز تحویل و دریافت حضوری کالا در تهران) وظیفه‌ی ارسال سفارش‌ها را بر عهده دارند.

در این بیانیه‌ آمده است با توجه به شرایط به وجود آمده در پیک چهارم کرونا و افزایش سفارش‌ها، تعداد کل نیروهای دیجی‌کالا از ۴۵۰۰ نفر به ۸۲۰۰ نفر رسیده است. و برای هر سفارش بیش از ۸ هزار نیروی انسانی‌ درگیر هستند که نزدیک به ۸۰ درصد این افراد در بخش توزیع، انبار، امور مشتریان و محتوا فعالیت دارند.

در شرایط کنونی و قرار گرفتن بیش از ۲۵۰ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، یکی از امن‌ترین اقدامات برای کاهش رفت و آمدها و کاهش ریسک ابتلا به ویروس کرونا خرید اینترنتی است. دیجی‌کالا برای تمام مشتریان جدیدی که برای اولین بار از سایت یا اپلیکیشن دیجی‌کالا قصد خرید دارند، امکان ارسال رایگان را برای تمامی سفارش‌ها شامل سوپرمارکتی و غیر سوپرمارکتی فراهم کرده است.

دیجی‌کالا در پیک چهارم کرونا

امکان خرید دارو فعال شد

عرضه کالاهای سلامت محور دارویی و غیردارویی توسط اغلب پلتفرم های مطرح خرده فروشی آنلاین در دنیا مانند سرویس «داروخانه آمازون»، بی سابقه نیست. با توجه به تاثیرات مثبت این اقدام و درحالی‌که این روزها کشور با موج چهارم کرونا همراه شده، ضرورت تقویت کسب‌وکارهای نو در حوزه اقتصاد دیجیتال پیش از پیش احساس می‌شود. استفاده از  تمامی ظرفیت‌ها حوزه دیجیتال برای ارائه خدماتی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم به ویژه در ایام کرونا دارند، امری ضروری است.

در همین راستا و در چارچوب قوانین موجود، از اواخر بهمن ۱۳۹۹ لیستی از داروخانه‌هایی را که مجوز فروش آنلاین دارند، توسط دیجی‌کالا اعلام شد تا در این زمینه هم پاسخگوی نیاز مشتریان باشد و شرایط حذف ترددهای غیرضروری کاربران را فراهم کند

دیجی‌کالا در تلاش است تا باگسترش زیر ساخت‌ها، بهبود و ساده‌سازی ثبت سفارش‌ها، امکان خدمات‌رسانی به تعداد بیشتری از مشتریان گرامی را فراهم کند و در این شرایط که کشور وارد پیک چهارم کرونا شده‌ است، با بهبود سرویس‌های آنلاین خود و رفع نیاز مردم به تأمین سریع مایحتاج زندگی به کاهش انتشار ویروس کرونا کمک کند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506242