۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
سردار حجازی، جانشین سپاه قدس درگذشت

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای «از عروج سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

 در کمال تاثر و تالم به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران می رساند :

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

 آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ  و ماندگاری در حوزه جذب ، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.

 مرحوم سردار حجازی  پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال ، ریاست ستاد مشترک سپاه ، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد ، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد .

سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه ، با حکم سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نوع منصوب و از  خدمات ارزنده ای به یادگار گذارد.

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تسلیت فقدان آن سردار عالیقدر ، وارسته و مخلص محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، ملت ایران ، خانواده مکرم و آحاد فرماندهان ، مسئولین و همرزمان وی درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و نیز رزمندگان جبهه مقاومت ؛ به  آگاهی مردم شریف قدرشناس می رساند ؛ آیین های تشییع و تدفین پیکر پاک وی در چارچوب تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد پذیرفت.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506303

برچسب‌ها