توافق نامه طرح عظیم ملی ۳ میلیون تنی فولاد قشم امضا شد

با حضور کیهان عباسیان سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و فریدون میرشکاری سلیمانی مدیرعامل و احمد رئیسی رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه فولاد قشم، توافق نامه احداث مجتمع فولاد قشم به امضا رسید.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، عباسیان در این جلسه، اظهار کرد: هدف از امضای این توافق نامه، احداث زنجیره ارزش فولاد به میزان سه میلیون تن در جزیره قشم می باشد.
وی ادامه داد: ۱۰۰ هکتار زمین در مجاورت هاب پتروشیمی در منطقه سلخ با دسترسی دریا برای فاز نخست پروژه احداث مجتمع فولاد اختصاص داده شد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: همچنین برای مراحل بعدی و فازهای توسعه ای این مجتمع نیز پیش بینی زمین صورت گرفته است.
به گفته عباسیان؛ برآوردهای اولیه حکایت از سرمایه گذاری ۱/۸ میلیارد یوروئی این ابر پروژه دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در مجموع با تکمیل این زنجیره، بالغ بر ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم جدید در جزیره قشم ایجاد شود.
براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت توسعه فولاد قشم نیز در این جلسه اظهار کرد: ایجاد زمینه ورود صنعت فولاد کشور برای اولین بار به موج چهارم تکنولوژی در ابعاد حمل و نقل دریایی (با احداث زیرساخت های لازم برای تخلیه و بارگیری کشتی های بالای ۵۰۰ هزار تن) و استفاده از آخرین فناوری های جهانی در تکنولوژی ساخت  کارخانجات با بالاترین استاندارها و الزامات زیست محیطی صورت گرفته است.
فریدون میرشکاری سلیمانی ادامه داد: دسترسی آسان به بازارهای جهانی، بهرمندی از مزایای سند راهبردی ۲۵ ساله با چین و همچنین مزیت های اقتصادی موجود مناطق آزاد از دیگر ویژگی های مهم برای اجرای طرح احداث مجتمع فولاد قشم به شمار می روند.
گفتنی است؛ در حال حاضر سهامداران عمده شرکت توسعه فولاد قشم مشتمل بر شرکت های توسعه آهن و فولاد گل گهر، صنایع و معادن غدیر، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و سرمایه گذاری کوثر بهمن می باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =