۲ نفر
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
پورتو دعوت حضور در سوپرلیگ اروپا را رد کرد

باشگاه پورتو فرصت شرکت در تورنمنت نوپای سوپرلیگ اروپا را داشته، اما به آن پشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پینتو داکاستا، رئیس باشگاه پورتو درباره شکل‌گیری رسمی سوپرلیگ اروپا که رقابت‌های باشگاهی اروپا که زیرنظر یوفا برگزار می‌شود را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد، گفت: تماس‌های غیررسمی از سوی مسئولان سوپرلیگ اروپا با ما گرفته شد، اما توجهی به حرف‌های آنها نکردیم. نمی‌توانیم در هر چیزی که مغایر با قوانین است، شرکت کنیم. ما در لیگ قهرمانان هستیم و امیدواریم که سال‌های زیادی به رقابت در این تورنمنت ادامه دهیم.

در کنار پورتو، باشگاه‌هایی همچون بوروسیا دورتموند، بایرن مونیخ، لایپزیگ و پاری‌سن‌ژرمن به حضور در سوپرلیگ اروپا پاسخ منفی داده‌اند و در این باره با فیفا و یوفا موضع مشترکی دارند. 12 باشگاه میلان، آرسنال، اتلتیکومادرید، چلسی  بارسلونا، اینتر، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام به عنوان باشگاه‌های موسس به این لیگ پیوسته‌اند. قرار است شمار تیم‌های حاضر در این تورنمنت به 20 تیم برسد و در دو گروه 10 تیمی به رقابت‌ با یکدیگر بپردازند. سپس سه تیم برتر هر گروه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی خواهند شد و تیم‌های چهارم و پنجم هر گروه نیز در پلی‌آف به مصاف هم می‌روند تا دو تیم دیگر به مرحله حذفی راه پیدا کنند.

همچنین اتحادیه باشگاه‌های ترکیه با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «کاملاً واضح است که تأسیس سوپرلیگ به اصطلاح اروپا، صدمه‌ای غیر قابل جبران به یکپارچگی فوتبال اروپا وارد خواهد کرد.در زمانی که همبستگی و همکاری بیش از هر زمان دیگری برای همه ذینفعان خانواده فوتبال مورد نیاز است، ما برنامه جدایی برخی از باشگاه‌های اروپایی را که به وضوح نشان می‌دهد که منافع خود را بر منافع مشترک فوتبال اروپا در اولویت قرار داده‌اند، به شدت محکوم‌ می‌کنیم. برای زنده نگه داشتن شایستگی‌های ورزشی قاره سبز، اتحادیه باشگاه‌های ترکیه در کنار یوفا ایستاده و همه ذینفعان خانواده فوتبال را به دفاع از فوتبال اروپا در برابر این ایده بسیار ناخوشایند دعوت می‌کند که قلب و روح فوتبال را از بین خواهد برد».

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    2 11
    بعید میدونم پورتو رو به سوپرلیگ اروپا دعوت کرده باشن!!! هر چند تو متن هم گفته که خبر رسمی نیست.