وزارت زنان نیازمند اجماعی فراتر از اراده رییس جمهور

معاون دفتر رئیس جمهوری گفت: نظام اداری امروز ایران به دلیل افزایش سهم مدیریتی زنان از ۵ درصد به ۲۶ درصد، بیش از هر زمان دیگری آماده‌ی پذیرش ‎زنان شایسته در جایگاه وزیر است و موانع هم از هر زمان دیگری کمتر.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار ویدئویی بخش‌هایی از سخنرانی رییس جمهور در دیدار فعالان حوزه زنان و خانواده نوشت:

‏از روایت رییس‌جمهور درباره ‎وزیر زن، نکات قابل تأملی را می‌توان دریافت کرد: ‎روحانی، حضور وزیر زن در کابینه را انتظاری به حق و مطالبه‌ای مطلقا درست می‌داند و دیگر اینکه موضوعاتی همچون وزارت زنان، هنوز و همچنان نیازمند اجماعی فراتر از اراده رییس جمهور است.

‏روحانی با اصرار بر حضور زنان در جایگاه معاون رییس‌جمهور، معاون وزیر، سفیر، رییس سازمان‌های ملی، معاون استاندار، فرماندار و ... تلاش کرد چهره‌ی تک‌جنسیتی مدیریت کشور را دگرگون کند و در فضایی با اصطکاک کمتر، برای پذیرش حضور زنان در مدیریت ارشد کشور بسترسازی نماید.

‏گرچه جای خالی ‎وزیر زن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، باعث افسوس ‎روحانی است اما نظام اداری امروز ایران به دلیل افزایش سهم مدیریتی زنان از ۵ درصد به ۲۶ درصد، بیش از هر زمان دیگری آماده‌ی پذیرش ‎زنان شایسته در جایگاه وزیر است و موانع هم از هر زمان دیگری کمتر.»

وزارت زنان نیازمند اجماعی فراتر از اراده رییس جمهور

حسن روحانی رئیس‌جمهوری عصر شنبه در دیدار فعالان حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه «در دولت‌های یازدهم و دوازدهم یکی از نکاتی که همواره بر آن تأکید می‌کردیم، استفاده وزرا از مدیران خانم بود»اظهار کرد: مسأله جوان و زن‌ها به عنوان ۲ موردی بود که همواره روی آن تأکید می‌کردم و از وزرا می‌پرسیدم. حتی ممکن است کسی بگوید اگر شما این همه اهتمام قایل بودید چرا یک خانم را وزیر نکردید من دلم خیلی می‌خواست هم در دولت یازدهم و دوازدهم، توان ما محدود است گاهی وقت‌ها آدم یک کاری می‌خواهد بکند دست‌هایش باز نیست.

وی افزود: من اراده‌ام این بود، حتی در دولت یازدهم ۲ تا خانم را به عنوان ۲ وزیر انتخاب کرده بودم، نشد به هر حال. ولی از خانم‌ها در رده بالا استفاده کردیم. یعنی خانمی که در هیأت وزیران به عنوان معاون رئیس جمهور است، معاون رئیس جمهور در دنیا مقامش از وزیر بالاتر است در کشور ما هم معاون رئیس جمهور جایگاه بلندی دارد همانند وزیر و گاهی بالاتر از وزیراست.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506716

برچسب‌ها