کشور کانادا، از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی

کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب برای بسیاری از دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع است و سالانه افراد زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور درخواست می‌دهند. رشته‌های تحصیلی در کانادا بسیار گسترده هستند و متقاضیان در این کشور می‌توانند در هر زمینه‌ای که بخواهند تحصیل کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از بهترین رشته‌های دانشگاهی در کانادا را بررسی کنیم.

رشته‌هایی برای تمامی سلیقه‌ها

تحصیل در کانادا، در واقع روشی برای ادامه زندگی و اخذ اقامت دائم این کشور است. معمولا بیشتر افرادی که با استفاده از این روش به کانادا مهاجرت می‌کنند، قصد دارند تا در این کشور بمانند و در شغلی متناسب با رشته خود فعالیت کنند. چشم اندازهای شغلی پس از تحصیل در کانادا فوق العاده هستند و بیش از ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان، به راحتی می‌توانند در زمینه تحصیلی خود مشغول به کار شوند. اما برخی از رشته‌های تحصیلی هستند که در آن‌ها به راحتی می‌توانید شغل مناسبی را پیدا کنید و وارد بازار کار شوید. در ادامه این رشته‌ها را بررسی می‌کنیم.

MBA، رشته‌ای شناخته شده در کانادا

MBA مخفف عبارت Master of Business Administration است و معادل مدرک ارشد مدیریت بازرگانی و یا تجارت می‌باشد. این رشته، به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین رشته‌ها در کانادا است و مناسب افرادی است که متقاضی سمت‌های مدیریتی در بخش‌های دولتی، خصوصی، عمومی و ... هستند. از مهم‌ترین دروس این رشته، می‌توان به حسابداری، امورمالی، بازاریابی، منابع انسانی، مدیریت عملیات و ... اشاره کرد.

مدت زمان دوره استاندارد MBA کانادا، بین ۱۰ تا ۲۸ ماه است و دانشجویانی که از یک دوره یک ساله فارغ ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند مجوز کار یک ساله و دانشجویانی که از یک دوره ۲ ساله فارغ التحصیل می‌شوند، مجوز کار سه ساله را دریافت می‌کنند.

مهندسی کامپیوتر و برنامه‌نویسی، رشته‌ای با بازار کار عالی

مهندسی کامپیوتر رشته‌ای است که حوزه الکترونیک، برق و علوم کامپیوتری را با هم ترکیب می‌کند. به طور کلی، دانشگاه‌های کانادا هر دو رشته مهندسی کامپیوتر و برنامه‌نویسی را در برمی‌گیرند و با تمامی جنبه‌های سخت افزاری و نرم افزاری رشته کامپیوتر سر و کار دارند.

کانادا یکی از کشورهای رو به رشد در زمینه فناوری اطلاعات است و دولت این کشور نیز تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه جذب نیروی ماهر در حوزه فناوری اطلاعات از جمله مهندسان کامپیوتر، برنامه‌نویسان، طراحان نرم افزار و سایر مشاغل مرتبط با این زمینه را دارد. طبق آمارهای به دست آمده در سال ۲۰۱۹، تمامی استان‌های کانادا به نیروهای ماهر در زمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات دارند، به همین دلیل، متخصصان این رشته می‌توانند به راحتی پس از اتمام تحصیل، مشغول به کار شوند. از جمله برترین دانشگاه‌هایی که این رشته را آموزش می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه کوئین
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه دالهاوزی
  • دانشگاه شربروک

کشور کانادا، از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی

مهندسی برق در کانادا

برق یکی از زیر شاخه‌های رشته‌ مهندسی است که عموما به مطالعه و کاربردهای مرتبط با الکتریسیته، الکترونیک و الکترومغناطیس می‌پردازد. به طور کلی، این رشته را می‌توان به دو بخش بررسی و طراحی سیستم‌های انتقال و تبدیل انرژی الکتریکی و بررسی و طراحی سیستم‌های الکترونیکی برای پردازش و انتقال اطلاعاتی مانند رایانه‌ها، سامانه‌های مخابراتی، مدارهای مجتمع، رادارها و ... تقسیم‌بندی کرد.

در سالیان اخیر، بازار کار رشته مهندسی برق به طور چشم‌گیری با تقاضا مواجه شده است و بعد از مهندسی مکانیک و مهندسی معماری، با بیش از ۱۸۰۰ موقعیت شغلی، سومین رشته پرتقاضا در کانادا بوده است. به همین دلیل مهندسان برق، پس از فارغ التحصیلی و اخذ مجوز کار از سازمان نظام مهندسی یکی از استان‌های کانادا، می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

رشته پزشکی، یکی از بهترین زمینه‌های تحصیلی در کانادا

یکی دیگر از برترین رشته‌های تحصیلی در کانادا، پزشکی است. دانشجویان بین المللی با داشتن شرایط لازم، می‌توانند در این زمینه مشغول به تحصیل شوند اما با توجه به محدود بودن ظرفیت دانشگاه‌های کانادا،   ورود به این رشته کمی دشوار است. برای ورود به رشته پزشکی، متقاضیان باید مدرک لیسانس و یا معادل آن را داشته باشند. یکی دیگر از پیش شرط‌های ورود به دوره پزشکی، قبولی در آزمون تم کت (Medical College Admission Test) است.

به طور کلی، دانشجویان دوره پزشکی در کانادا باید چهار سال در مقطع کارشناسی در رشته‌های علوم پایه، چهار سال در دوره‌های تحصیلات پزشکی تحصیل کنند و سپس ۳ تا ۴ سال دوره‌های رزیدنتی را پشت سر بگذارند. البته برخی از پزشکان نیز ممکن است تحصیلات اضافی در یک فلوشیپ را دنبال کنند. امروزه ۱۷ دانشگاه در کانادا دوره‌های مختلف پزشکی را ارائه می‌دهند که از میان بهترین آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  دانشگاه تورنتو
  •  دانشگاه مک گیل
  •  دانشگاه بریتیش کلمبیا
  •  دانشگاه مک مستر
  •  دانشگاه مونترال
  •  دانشگاه آلبرتا

طبق آمارهای به دست آمده، تحصیل  در رشته پزشکی در دانشگاه‌های کانادا، حتی برای شهروندان کانادایی نیز زیاد است و این هزینه‌ها به مراتب برای دانشجویان بین المللی بیشتر نیز می‌شود. به طور مثال در برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشکده پزشکی کبک، هزینه دانشجویان بین المللی تقریبا ۸ برابر است. اما با این حال، بازار کار و تضمین شغل پس از اتمام تحصیلات، می‌تواند خیلی از متقاضیان را مجاب کند تا برای تحصیل در این مقطع، به کانادا مهاجرت کنند.

رشته داروسازی در کانادا

داروسازی نیز یکی دیگر از رشته‌های پر تقاضا در کانادا است. برای تحصیل در این رشته، متقاضی باید ابتدا وارد یک دوره عمومی در مقطع تحصیلی کارشناسی یا دوره‌های معادل فوق دیپلم شود. در این دوره‌ها، دروس شیمی، بیولوژی، زبان و ریاضی را باید با نمره بالای ۷۵ درصد بگذراند و سپس در آزمون ورودی رشته داروسازی یا همان Pharmacy College Admission Test-PCAT شرکت کند.

کشور کانادا، از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی

این امتحان شامل ۲۳۲ سوال تستی و نوشتن یک متن است و در صورت قبولی در آن، متقاضی در یکی از دانشگاه‌هایی که این دوره را ارائه می‌کند، پذیرش می‌شود. یکی از الزامات اصلی ورود به این رشته، تسلط کامل و داشتن مدارک زبان انگلیسی و فرانسوی است. از بهترین دانشگاه‌هایی که رشته داروسازی را ارائه می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  دانشگاه مموریال
  •  دانشگاه تورنتو
  •  دانشگاه مانیتوبا
  •  دانشگاه بریتیش کلمبیا
  •  دانشگاه مونترال

با استفاده از خدمات اسمارت اپلای، تحصیل در کانادا را آغاز کنید

کانادا با داشتن سیستم آموزشی در سطح بین المللی، به همواره یکی از رویاهای دانشجویان برای تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف است و سالانه افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام می‌کنند. اما با استفاده از خدمات اسمارت اپلای، این رویا به راحتی قابل تعبیر شدن است. اگر شما هم می‌خواهید در یکی از بهترین کشورهای دنیا تحصیل کنید، می‌توانند با کارشناسان ما تماس بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان ویزای کانادا را به دست بیاورید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506892