فارس نوشت:

 

2 عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره آلودگی هوای تونل توحید هشدار داده و اعلام کردند وضعیت آلودگی در داخل این تونل بزرگ شهری بحرانی است.

حسن بیادی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، در خصوص آلودگی هوای تونل توحید گفت: با پیمانکاران مربوطه برخورد شده و در حال رفع نواقص هستند.

سازه مشکلی ندارد ولی آلودگی هوا در تونل بحرانی است

وی با تأکید بر این موضوع که پیمانکاران و مشاور در اجرای کار قصور کرده‌اند، گفت: به نظر می‌رسد شهرداری باید با این موضوع برخورد قضایی کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری برای اجرای پروژه تونل توحید زحمات زیادی کشیده است، گفت: مشاور و پیمانکار در اجرا کوتاهی کرده‌اند که باید پیگیری کنیم.

بیادی تأکید کرد که تونل توحید از لحاظ آلودگی مشکل دارد اما به لحاظ سازه مشکلی در این پروژه وجود ندارد.

باید مشکل آلودگی هوا برطرف شود

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر به خبرنگار فارس گفت: در زمان اجرای پروژه تونل توحید پیشنهاد داده بودیم که برای حفره‌هایی که در مسیر تونل وجود دارد تدبیری شود.

وی ادامه داد: حداقل ماهی یک بار در زمان اجرای تونل از این پروژه بازدید می‌کردیم و یکی از توصیه‌های ما این بود که مطالعات صورت گیرد چرا که این تونل در بافت شهری است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر اضافه کرد: باید مطالعه درباره مقار‌ها و حفره‌ها انجام می‌شد اما دوستان به این موضوع توجه نکردند.

شکیب با تأکید بر این موضوع که تونل توحید یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری است، گفت: شهرداری تهران زحمات زیادی برای این پروژه کشیده است.

وی با بیان اینکه غفلت‌هایی در تونل توحید صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر عمل مهندسی به گونه‌ای است که همه چیز قابل پیش‌بینی است و می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر اضافه کرد: نمی‌خواهیم زحمات مسئولان شهرداری را نادیده بگیریم به هر حال باید این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه بیشتر از اینکه نگران ریزش تونل باشیم شرایط آلودگی هوا در این تونل بحرانی است، گفت: باید برای رفع مشکلات تهویه آن اقدامات اساسی انجام شود.

 شکیب در پاسخ به این پرسش که برای رفع این مشکل چه کارهایی باید انجام داد، گفت: این مشکلات قابل اصلاح است و می‌توان به صورت ریشه‌ای آن رابرطرف کرد. می‌توان مسیر آب را شناسایی و یک جریان مسیری مناسب برای آن تعبیه کرد به گونه‌ای که به تونل آسیبی وارد نشود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به دانشی که وجود دارد می‌توان حفره‌ها و مقارها را شناسایی کنیم به گونه‌ای که مشکلی برای تونل ایجاد نشود و ایرادات را برطرف کرد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان برای رفع این مشکل نیاز است، گفت: ظرف دو تا سه ماه بدون بستن تونل می‌توان این مشکلات را برطرف کرد. زمان خاصی برای رفع این مشکل صرف نمی‌شود بلکه رفع این مشکل بیشتر هزینه‌بر است اگر در زمان اجرا این مشکل را برطرف می‌کردیم کار با سرعت و با کمترین هزینه انجام می‌شد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =