شما نظر بدهید/ آینده مذاکرات و اخبار رسیده از وین را چه طور ارزیابی می کنید؟

مذاکرات وین به اتمام رسید و قرار است طرفین برای مشورت با رهبران خود به پایتخت هایشان بازگردند.

به گزارش خبرآنلاین، مذاکرات وین این روزها بین مخالفان و موافقان مذاکره در ایران غوغای همیشگی را به پا کرده است. اخبار خوب رسیده از وین حاکی از این است که لغو تحریم ها نزدیک است.

ارزیابی شما از دستاورد مذاکرات وین چیست آیا تیم مذاکره کننده موفق می شوند؟

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 115
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنعلی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    اخبار خوبی به گوش می رسد ولی بقیه اش با تدبیر و درایت سیاسی است که میتواند به اوضاع بهتر کمک کند یا بر عکس شود ولی در مجموع وین جای خوبی برای مذاکرات سیاسی است چون خوش خبر است.
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      دولت حسن روحانی حتما به امریکا امتیاز می دهد
    • ایراندوست IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      99 67
      جناب بی نام 10:31 توی تمام مذاکرات باید امتیاز بدی تا امتیاز بگیری و هیچ چیزی یک طرفه نیست، حالا مساله مهم اینه که کی دست برتر و داره و امتیاز چی میده و چی امتیاز میگیره که شواهد از تقریبا تمام خبرگزاریها البته به جز صدا و سیمای میلی نشان از این داره که ایران دست برتر و توی مذاکرات داره.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      83 11
      چند وقت هم مردم رو با این خبرها و مژده گشایش ها سرگرم میکنند و بعد هم یه توافق نصفه و نیمه میکنند ولی هیچ تاثیری بر زندگی و رفاه مردم نخواهد داشت. اینقدر جیب ها پیشاپیش دوخته شده که برای مردم چیزی نمیمونه. باید به همین قیمتها و تورم و بی ارزشی پول ملی و آب رفتن حقوق ها و فقیرتر شدن مردم عادی و افزایش اختلاف طبقاتی عادت کنیم.
    • یه آدم عادی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      22 40
      با نظر آقای ایراندوست موافقم که گفتن ایران دست برتر رو داره،همین باعث یک مذاکره مناسب میشه و ضرر نکردن ایران
    • به ایراندوست IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      30 22
      طرف تو لشکر امام حسین باشه و اخبارش رو از لشکریان یزید بگیره؛ این درسته؟!!!
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      23 32
      جناب ایراندوست اگر در مذاکره باید امتیاز داد می شود امتیازاتی که آنها به ما داده اند را فهرست کنید؟؟ چگونه است که فقط در مورد ما امتیاز دادن صدق می کند؟؟ برد - برد آقایان مدعی زبان دنیا فهمی این شد برد که برد البته ماله کشانی چون شما همیشه فضای این امتیاز دادن را با انگاره های خود شیفتگی خودتان فراهم می کنید
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      15 29
      اینکه که وضع مردم بدتر نمی شود خبر خوبی است اگر تحریم‌ها برداشته شود و اجازه سرمایه گذاری خارجی ها داده شود می شود امیدوار بود تا سه یا چهار سال دیگه اوضاع تغییر کند مسلما شرایط به سرعت عوض نمی شود چون این چند سال اقتصادضربات زیادی خورد اینکه بعضی ها می گویند چیزی گیر مردم نمیاد از بیسوادی وغرص داشتند این افراد است مسلما رفع تحریم ها به نفع مردم ایران است
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      18 27
      جناب 10:31 احتمالا امریکایی ها به خاطر چشم مشکی بودن مذاکره کنندگان ایرانی نصف امریکا رو به ایران واگذار خواهند کرد.
    • حامد IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      32 27
      چقدر ساده لوحین شما برید تاریخ ببینید آمریکا تا حالا از چندتا توافق و پیمان نامه خارج شده و به تعهداتش عمل نکرده که برجام کوچکش بوده آمریکایی ذاتش همینه زیر بار هیچ تعهد بلندمدتی نمیره کی میخواهیدبفهمیدوازاین خوش خیالی بیرون بیایید؟؟
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 1
      مخاطب ۱۴:۳۹ که خیلی با سواد هستی. منتظر میمونیم ببینیم آیا این مملکت روی ثبات اقتصادی و سیاسی و امنیتی برای 4 سال رو میبینه که سرمایه گذاری بشه یا خیر. منتظر میشیم ببینیم اگر توافق شد آیا قدرت خرید مردم به قبل برمیگرده یا نه؟ آیا قیمت مسکن و خودرو و کالاهای دیگه چقدر کم میشه؟ اگه این اتفاق ها نیفتاد بفهم که هم بی سوادی و هم خیلی سر خودت معطلی.
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      0 0
      جناب ۱۴:۰۵!! همینکه الان قطعنامه های فصل هفتم ایران را تهدید نمیکنند، یعنی برجام موفق بوده است. حالا اینکه یک عده منفعت طلب حیله گر که کیفیت زندگی مردم ارزشی برایشان نداره از برجام ناراضی هستند و با سو استفاده از کلمات و دروغهایی نظیر امتیاز دادن به آمریکا و ... سعی در خراب کردن برجام دارند، بحث دیگری است. همینکه برجام اجازه نمیداد امریکا قطعنامه علیه ایران صادر کند و ترامپ بعد از خروج از برجام توانست دهها قطعنامه علیه ایران صادر کند یعنی برجام موفق بوده است (کافیست فقط کمی فکر کنید تا براحتی متوجه ارزشهای برجام شوید). وگرنه کدام آدم عاقل و فهمیده ای است که نداند اولا مذاکره یعنی امتیاز دادن و امتیاز گرفتن و دوما ما خیلی بیشتر از اینها به چین و روسیه کمونیست امتیاز داده ایم و میدهیم و به لطف همین جماعت مردم ستیز باز هم خواهیم داد. (منظورم همان چین است که مسلمانان را از حقوق اولیه خود محروم میکند و ما هم جرات اعتراض به آنها را نداریم تا مبادا نفت ما را نخرند و در کشور آشوب شود و نظم و امنیت مملکت به خطر بیافتد)
  • ارمین IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    حرف ایران کاملا منطقی است طرف مقابل کامل به تعهدات خود عمل کنه تا ایران هم به تعدات پایبند باشه هر توافقی به غیر از این به ضرر ایرانه چون ممکنه دوباره یه چندتا تحریم که خیلی اثر نداره و بردارن و دوباره تحریم های اثرگذار باقی بمونه اگه قراره توافقی صورت بگیره باید به نفع دو طرف باشه نه یطرفه ما اجرا کنیم
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      47 32
      ارمین جان دنیای زور و استعمار که منطق نمیفهمه. میگه یا خفه میشی یا خفت میکنیم. بعد از این همه مدت متوجه نشدید که این مذاکرات و توافقات همش الکیه و مسئولان محترم هم مجبورند بخاطر کاهش فشارها هر دفعه و به تدریج با مذاکره کمی باج بدهند؟ 50 ساله ایران قراره هسته ای بشه و هیچ گاه هم نمیگذارند که هسته ای بشه. حتی چین و روسیه هم مخالف ایران هسته ای هستند.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      13 11
      ضمن تأیید حرف شما، به نظر من ترامپ با بیرون آمدن از برجام خیلی به نفع ما کار کرد. دولت ایشون با این همه ادعا خیلی دیر فهمید که اگه در برجام می‌موند و مکانیسم ماشه رو به بهانه‌هایی فعال می‌کرد، کاری از دستمون برنمیامد. دلیل اینکه ماجرا به نفع ما شد: اول اینکه همه (از جمله آقای ظریف) فهمیدند که برجام ضمانت اجرایی نداره و این باید اصلاح بشه. دوم، ایران بعد از یک سال رعایت تعهدات برجامي، به حق تعهداتش رو خیلی کم کرد. حالا با پیشرفت‌هایی سريعي که ما در این مدت داشتیم و آمریکا و غرب هم اینو متوجه شدند، چاره ای ندارند جز اینکه دوباره برجام رو احیا کنند و این بهترین فرصت برای رفع نقاط ضعف‌های برجامه که قبلاً به ضرر ما بود. فقط اميدوارم مهلتي بيشتر از سه ماه توافق با آژانس بين المللي انرژي اتمي بهشون نديم.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    حتما توافق انجام میشه چون دیگه پولی واسه خرج کردن نداریم
    • ارسلان IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      30 18
      نه بابا هیچ مشکلی نیست!!! مگه توی این چهل و اندی سال با این سیاستهایی که داشتیم جز اینکه ارزش پول ملی و قدرت خرید ما فقط و فقط چهار هزار برابر کمتر شده مشکلی پیش اومده؟؟؟!!! نه هیچ مشکلی نیست. ما که بیشترمون عادت کردیم احتمال قریب به یقین از این به بعد هم همینه.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    زیر نظر یک بنده خدا و هزارتا نهاد توافق میکنن. یک بنده خدا موضع دو پهلو میگیره و شرط های غیرممکن میگذاره یک عده هم دوباره شروع میکنن به شاخ و شونه کشیدن و ... اگر بعدا کار به مشکل خورد همه نهادها از زیر مسئولیت درمیرن و اون بنده خدا هم که از اول گفته بود! این وسط پدر مردم درمیاد
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      76 98
      اگر به حرف اون بنده خدا گوش میدادن که فاجعه برجام اتفاق نمی افتاد که یطرف به تعهدات پایبند باشه و طرف دیگه نقض عهد کنه
    • ارمین IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      81 63
      اره راست میگی نباید شرط غیرممکن گذاشت باید همه چیو تو سینی گذاشت تقدیم امریکا کرد حالا اون به تعهدات خودش عمل نکرد هم مهم نیست مهم اینکه ما عمل کنیم میتونم بپرسم شما که انقدر خوب بذل و بخشش می کنی در مورد زندگی شخصیت هم همینطوری عمل می کنی یا نه؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      37 31
      10:12 ایشون هم نظرش همینه میگه اگر گوش میکردن که این اتفاق نمیفتاد
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      39 21
      شما ها عجب رویی دارید...
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      54 34
      همین تفکر کشور را عقب نگهداشته است. شما هنوز آمریکا را نشناخته اید. تا شما را لخت نکند دست بردار نیست.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      23 32
      همون توافق نیم بند برجام قبلی را هم دیوانه ای مثل ترامپ 2 سال تو رودبایستیش موند تا پاره اش کرد. اگر اون شاخ و شونه کشیدنها نبود ومی ذاشتن از مزایای کامل برجام استفاده می شد و با چند تا قرارداد به شرکت های آمریکایی اونها را هم شریک منافع اقتصادیش می کردیم، قطعا ترامپ نمی تونست توافق را پاره کنه.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      17 11
      شما بگو کدام یک از خطوط قرمز نهادهای دیگر رعایت شد؟؟ کدام یکا از پیش شرط های مجلس و دیگران در اجرای برجام اجرا شد که الان از مسئولیت پذیری حرف می زنید؟؟ شما قلم به مزدان همیشه حاضر در فضای مجازی بفرمایید کدام یک از آنهایی که می گویید نظارت داشته اند شروط و نظرهایشان اجراء شد؟؟ بعد همان مسئولیت قسم هایی که خوردید و خوردند که هیچ کس توان خروج از این وجیزه قدسی برای شما و دولت مخربتان را ندارد آیا این هم کار دیگران بود؟؟ شرم که ندارند مشتی ماله کش مثل شما هم جری ترشان می کنند خاک بر سر همه اتان
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    35 3
    قراره برجام هسته ای با همه ویژگی های قبلی از جمله "تعلیق" تحریمها برگردد ولی دولت بعدی باید وارد برجام های بعدی شود. اگر حدس من درست باشد این همه کاندیداهای دراز و کوتاه و تا به تای ریاست جمهوری باید بر خودشان بلرزند نه اینکه مثل الان شعارهای صد من یک غاز بدهند
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    ما مردم زندگیمون شده بازیچه یک عده هروقت دوست دارند پول لاز م دارند مذاکره می کنند هر وقت به نفعشون نیست مذاکره نمی کنند گرونی تورم زندگی ما مردم که درسختی فراوان میگذرد جوانانی که نمی توانند ازدواج کنند زندگیمو روی هواست اصلا برای کسی مهم نیست
    • جعغر IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      76 8
      این سرگرمی تا انتخابات هست
  • بیتا نظرزاده SE ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    مشت محکم بر دهان آمریکا وانقلابی گری تنها راه نجات کشور است
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      68 42
      پاشو بیا ایران زندگی کن
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      24 37
      اونجا با مجاهدین بر خوردی بدبختیه این مردم آرزوت شده
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      10 2
      با دهان روزه بهتون میگم این سوئدی همون "ساریدیشیان" هست که همیشه پیامهای نیش دار میذاره و میخواد تو فضا دو قطبی ایجاد کنه. خبرآنلاین خون ها میشناسنش
    • نیما IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      36 26
      انقلابی گریتون رو هم دیدیم ازین مجلس جیره خور و پاچه خوار!
  • NL ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    40 40
    ممکن هست توافق انجام بشه ولی باید مد نظر داشته باشیم که رئیس جمهور بعدی ایران چه کسی هست و با چه افکاری ؟ اینکه رئیس جمهور بعدی به یکباره مثل ترامپ ، نزنه زیر توافق ! اینکه غیر از توافق باید در مورد FATF هم تصمیم گیری بشه ! این مهمه که توافق توسط کنگره و مجلس سنا آمریکا و در ایران هم از طرف مجلس و خبرگان و تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت و .... تایید بشه تا با تغییر رئیس جمهور به سادگی و بدون هزینه کسی نزنه زیر توافق . به نظرم توافق انجام خواهد شد ولی با فاصله کمی بعد تز انتخابات ایران ، رئیس جمهور جدید از توافق خارج میشه تا خودش مذاکره کنه و توافق کنه به اصطلاح ! راستی واکسن چه خبر ؟
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    79 55
    اوضاع اجتماعی و اقتصادی کشور خوب نیست. باید با دنیا توافق کرد. ولی توافقی که درنهایت آمریکایی ها و جمهوری خواهان هم در آن سهیم شوند، چرا که اگر این طور نباشد دوباره چند سال دیگر می توانند از آن بیرون بیایند. از طرفی دوران ریاست جمهوری آقای روحانی هم تمام شده و با این انگیزه کم مردم در مشارکت احتمالا گروههای راستی به رباست می رسند و این مساله سبب می شود که چندین سال دوباره معطل مذاکرات باشیم. بنابراین فی المجموع بوی خوشی به مشام نمی رسد.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    65 61
    اگر هدف از مذاکره تامین رفاه و آسایش اکثریت مردم ایران باشد به نتیجه می رسد
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    73 7
    تکرار چرخه سیاست " از این ستون به آن ستون فرج است". مهم نیست تاریخ چه قضاوتی در مورد آنان میکند.
  • سلطان IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    89 14
    هيچى فقط يك نمايش قبل از انتخابات هست كه ديگه فايده نداره خيلى دير شده بخدااا
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    72 49
    بازگشت آمریکا به برجام به کوریه چشم کیهان و مجلس انقلابی و اسرائیل اتفاق میفته
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      39 32
      جالبه. چرا اگر شعارها رو حذف کنیم، مواضع مجلس انقلابی عین اسرائیل میشه؟ پیدا کنید پرتقال فروش را
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    67 38
    چه توافق بشه چه نشه مردم ایران با این توروم و تحریم هر روز بدبخت تر میشن
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    26 36
    کاسبان برجام یک راهی برای تخریب دستاورد وین پیدا میکنن
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      10 7
      بنده خدا میخواسته بگه کاسبان تحریم بعد به خودش فحش داده... عزیزم با برچسب زدن که چیزی حل نمیشه
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 1
      نتایج خوبی پیش رو است اگر کاسبان بگذارند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    55 7
    به نظرم هر طور شده حسن روحانی قبل انتخابات یه توافقاتی انجام میده. چون بایدن هم خیلی نگرانه نتیجه است
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    35 19
    تا وقتی در داخل کشور به یک همگرایی درباره برجام نرسیم هیچ دستاوردی نصیب ایران نمیشه حتی اگه مذاکره زیر نظر رهبر معظم انقلاب انجام بشه و مو به مو فرمایش ایشان اجرا بشه، یه عده تندرو در ایران حتی خلاف فرمان رهبری عمل میکنن صحبت های رهبری در اول ماه رمضان نشان داد که ایشان خواهان رفع تحریم و ادامه مذکره هستند و من نمیفهمم چرا باز یک عده همچنان در مسیر مذاکره سنگ اندازی میکنن ، به راستی وقتی رهبری صحبت از مذاکره می کنن چرا کیهان که به اصطلاح نماینده ایشان است ، خلاف فرمایش رهبری تیتر می زند و سرمقاله علیه مذاکره و مذاکره کنندگان منتشر میکند؟
  • نازی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    49 5
    توافق میکنند قبل خرداد. چون دولت به این توافق نیاز داره. قطعا امریکا هم بدش نمیاد با این توافق بر انتخابات اثر بزاره
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    23 63
    هیچ توافقی انشاالله صورت نمی گیرد چون ما خون این همه شهید را با رفتن زیر یوغ اجانب پایمال نمیکنیم
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      37 4
      احیانا چین اجنبی محسوب نمیشه؟
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      10 28
      خیر دوست عزیز چون چین در اوج مشکلات و تحریمها کنار ما بوده. اجنبی کسیه که بهمون ضربه زده
    • DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      37 4
      من نمیدونم خون شهیدان ( خودم خانواده شهید هستم ) نبود شما به کی متوسل می شدی ؟ خون شهید پایمال میشه ، وقتی یک پدر شرمنده خانوادش میشه ! خون شهید پایمال میشه ، وقتی یک دهتر و یا زن ایرانی هتک حرمت میشه و دست درازی میشه ! خون شهید پایمال میشه وقتی کسی از روی فقر و گرسنگی به فحشا و دزدی کشیده میشه ! خون شهید پایمال میشه ، خون شهیدان پایمال میشه وقتی اختلاص میشه ، وقتی مدیری خارج نوبت واکسن میزنه ، وقتی مردم برای سلامتیشون التماس میکنن واکسن بیارید ، وقتی یک عده مجبورن پوست مرغ بخرن ، تو صف مرغ وایستن ، گوشت نتونن بخرن ، میوه نتونن بخرن ، خون شهید پایمال میشه وقتی همون هایی که به ظاهر انقلابی و مسلمون هستن و حرف از شهیدان میزنن ولی بچه هاشون اونور آب در حال لهو و لعب هستن ، خون شهید پایمال میشه وقتی با رانت و پارتی حق مردم خورده میشه ! دست بردارید از سر شهدا و خانواده هاشون و استفاده ابزاری از اسم و خون پاک شهدا برای مقاصد سیاسی و حزبیتون !
    • US ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      20 3
      جناب ١٣:٢١ چين و روسيه عليه ايران واي مثبت دادن كه ٧ قطعناهم عليه ايران صادر شد ! چين نفت نصف قيمت از ايران ميگرفت و هنوز پولش رو نداده و بجاش كالا داده ! چين اومد جوري ماهيگيري كرد كه به صياد هاي بدبخت ايراني يك ماهي هم نميرسه چون جارو ميكنن كف خليج و درياي عمان رو ! چين و روسيه عاشق ايران نيستن و همين ها در تاريخ كم ضربه نزدن به ايران مخصوصا روسيه .
  • ارسلان IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    41 12
    امیدواریم که هر چه زودتر نتیجه بده چون اونهایی چوب لای چرخ میزارن هزینه ای بایت این نمیدن و فقط هزینه های اقتصادیش روی دوش مردم بوده و هر سالشون شده دریغ از پارسال.
    • حجت IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      2 4
      شاید شما سیر هستین که از گفتن توافق گریزان هستین یکم به فکر این مردم زجر کشیده هم خوبه هیچ وقت و هیچ جا کسی تا آخر قیامت زنده نیس اگر توکل بر خدا کنیم و به دور بریانمان توجه کنیم و نفاق و احتکار افراطی و طمع کاری نکنیم همه چیز درست میشود
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    49 15
    هر اتفاقی بیوفته آبی برای مردم گرم نخواهد شد
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      16 3
      دقیقا با نظر شما موافقم اگر تا حالا وضع مردم بهتر شده از این به بعد هم میشه من اعقاد دارم ادم عاقل از یک سوراخ دوبار نیش نمی خوره
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    48 65
    آمریکا به دوستانش رحم نمی کند چه رسد به ما. در ضمن اسرائیل و عربستان اجازه نمی دهند تا آمریکا با ایران کنار بیاد. آمریکا هم قبول دارد که دشمن دانایی مثل ایران به مراتب بهتر از دوستان نادانی مثل نتانیاهو و بن سلمان هست. اما نمی تواند کاری بکند. الان هم دنبال کلاه گذاشتن بر سر ایران است. باید خودمان از درون کشور را درست کنیم البته اگر دعوای جناحی جاهلان اجازه بدهد
    • نیما IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      13 1
      مشکل امثال جنابعالی نداشتن سواد سیاسی و اظهار نظر ایدئولوژیکه! خوب آخه کجای عالم سیاست دوست و دشمن معنی داره! همه با هم دشمنن و فقط برای منافع کشورشون میجنگن! جز ما که یه عده فقط برای ایدئولوژیشون که خلاصه میشه تو آمریکا ستیزی و غرب ستیزی که اونهم فقط برای اینه که همه مشکلات و بدبختی هامون رو بندازیم گردن اونها میجنگن!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    31 3
    در هر صورت برای مردم فرقی نداره. مشکلات اخیر خیلی به تحریم ربط نداره بلکه عده ای سودجو و همچنین سوء مدیریت باعث این مسائل شده. وقتی میلیونها جوجه را قتل عام کردن که مرغ بشه کیلویی 40 تومن به تحریم چه ربطی داشت؟؟؟
  • W FR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    11 7
    خیر هیچ توافقی انجام نخواهد شد
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    23 3
    دولت برای حفظ آبروی خودش و گروه های سیاسی حامی خودش و دولت آمریکا هم به خاطر انتخابات پیش رو حتما موقت هم شده کوتاه میاد.
  • محمد IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    15 0
    بازم دم دمای انتخابات شد نمایشها شروع شد . بعد کسانی که هشت سال نبودن سر از تخم در اوردن نظر میدن
  • مهدي IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    20 0
    سهم ما تلخي بي پايان است ، با يا بدون برجام ، تمام!!!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    21 1
    خیلی جالبه برام چون حتی بین اشنایان کسایی که همه دارایی شون غیر نقدیه متنفرن از موفقیت مزاکرات بخصوص انبار کننده گان خودرو.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    21 3
    من موندم یک عده هنز منتظر بهتر شدن وضعیت اقتصاد هستند یکی نیست به اینها بگه بابا جان اگر قرا بود درست بشه تا حالا باید درست می شود
  • کمال IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    8 10
    هیچ تحریمی برنداشته نمیشه اوضاع بسیار بدتر میشه
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    19 21
    متن برجام قبل از توافق آماده بود ودیکته شد متن توافق وین هم ایضا "
    • NL ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      4 3
      نه باباااااا ؟؟؟؟
  • اس مجید IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    7 43
    آزموده را آزمودن خطاست تکلیف آمریکا که معلومه دشمن و هر لحظه در حال ضربه زدن تیم ظریف است
  • حسن IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    19 2
    به هر حال شعار نه شرقی و نه غربی مدتهاست که به فراموشی سپرده شده و عملا هم شرقی و هم شرق هست یعنی چین و روسیه و در طول تاریخ می بینیم هر گشوری که زیر سلطه شوروی سابق و روسیه فعلی بوده بدبخته مثل کره شمالی مثل آلمان شرقی و افغانستانو... پس این دفعه برین ریز زیر علم کشورهای غربی سینه بزنید شاید مثل آلمان غربی و کره جنوبی شدین بلاخره اونی که نباید بدین میدین فقط طرفتونو درست انتخاب نمیکنین
  • محمد موسوی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    10 1
    مطمئنا هر تصمیم و توافقی حاصل بشه دردی از دردها و رنج های ما مردم کم نمیشه و هیچ تاثیری به حال ما پایین دستی ها نداره و فقیر ،فقیرمیمونه .اگه تحریم برداشته بشه و روال بانکی از سر گرفته بشه خوش بحال اون تاجر و بازرگانی میشه که نمیتونست زد و بند و کالا وارد کنه .حالا راحت میشه پولدارتر میشه .مگه برجام توافق شد فرداش دلار گرونتر نشد؟و دیگه اینکه یکسری از عدم توافق سود میبرن و اگه توافق بشه چوب بیشتری لاچرخ میذارن تا بگن توافق خوبی نیست.و ساز مخالف میزنن که همین الان هم دارن میزنن.و درکل فکر نکنم تاثیر چشمگیری تو حال و روز ما مردم بذاره و فقط شاید سایه جنگ رو از سرما کم کنه ،همین .چه بشه چه نشه ،سودش واسه من کارگر چی هستش؟
  • محسن IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    16 1
    میشه بفرمائید از اول چرا کار به اینجا کشیده؟ مگه فرق ما با بقیه کشورهای دنیا چیه؟ البته یک فرق مهم با بقیه دنیا داریم و اونهم اینه که آخرین اولویت مسئولان محترم کشورمون، مصالح و منافع عمومی و کشوره.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    7 0
    اخبار بی حاشیه بود بذاریم کارشونو درست انجام بدن
  • ali IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    23 0
    43 ساله دیگه انواع این داستانها رو دیدم ! یه روز گفتن انقلاب بشه خوب میشه ، بعد گفتن جنگ تموم جنگ تموم شه خوب میشه ، بعد گفتن فلانی رییس جمهور شه خوب میشه ، بعد گفتن برجام بشه خوب میشه ، الان میگن برجام زنده بشه خوب میشه ولی تو کل 43 سال هر روز وضعمون بد تر از دیروز شد و یه روز نشد آب خوش از گلمون پایین بره ، من که عمر نوح ندارم که امید داشته باشم شاید 100 سال دیگه وضع درست بشه و عمر و جوونیمون هدر رفت تو این 43 سال و الان هم جز افسردگی و نا امیدی و ضع فلاکت بار نسیبم نشده! اشکال از جای دیگه است و با این چیزا این روند ناصواب اصلاح و درست نمیشه!
  • هموطن IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    15 0
    درهر حال باید با امریکا مذاکره صورت میگرفت که دیدیم درحال انجام است .بیچاره به مردم با این زندگی .اما امروزه کشور ما درمقابل شش کشور با سیاستهای هماهنگ ومنسجم قراردارد که قطعا ما درموضع ضعف قرار داریم .نتیجه هر چه باشد کاگزاران کشور ما ان را طبق معمول پیروزی توجیه خواهند کرد.مسلما آینده وتاریخ قضاوت خواهد کرد.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    15 1
    شما هنوز خباثت ارتجاع ایرانی را خوب نشناخته اید. به زودی کاری خواهند کرد که کل دنیا دوباره شمشیرهایشان را برای ما از رو ببندند. حتی اگر نتوانند چنین کاری بکنند پس از آن که مذاکرات (انشاءالله) به نتیجه مطلوب رسید آن قدر کارشکنی خواهند کرد که اوضاع هیچ تغییری نکند.
  • محسن IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    4 3
    همه میدانند که ؛ بازگشت زیرکانه آمریکا به برجام با رفع موقت برخی تحریمها فقط برای دستیابی به مکانیسم ماشه ( امکان بگشت تمام قطعنامه ها بدلایل واهی در هرزمان)و فشار بیشتر در امور غیرهسته ای به ایران است.
  • ابوالفضل IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    5 1
    تیم سیاست خارجی بایدن بدون مذاکره در مورد مسائل موشکی و منطقه ای به ورود به برجام و اجرای اون راضی نمیشه.یک درصد هم اگر توافقی صورت بگیره اجرای اون از طرف آمریکا به طور قطع امکان پذیر نیست و فقط روی کاغذ میگن متعهدیم.
  • محمدرضا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    20 1
    آینده مذاکرات روشن ولی آینده ملت تاریک است.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    31 9
    ایران هیچ عددی تو دنیای سیاست و اقتصاد جهانی نیست باید دید روسیه و چین و امریکا چه خوابی برا ایران دیدن
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    27 0
    من فقط این می دونم توافق هم بشه چیزی گیر ما مردم نمیاد مردم عزیز صابون به دلتان نزنید پولی هم بیاد قبلا نقشه اش کشیده شده فرقی به حال ما نمی کنه
  • آرش IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 1
    توافقی حاصل میشه چون هر دو طرف چاره ای ندارند. ایران تحت فشار شدید اقتصادی هست و از اون طرف غنی سازی با غلظت بالا برای دنیا قابل قبول نیست . یا باید جنگ بشه و یا توافق . راه دیگه ای نیست
  • محمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    6 1
    امیدوارم آنچه به صلاح مملکته بشه
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    7 1
    فکر کنم بی نتیجه خواهد بود .مگر برگشت آمریکا را با تعلیق بعضی تحریم ها بپذیریم که آن هم بعدا با موارد حل نشده از آژانس و غیره مکانیزم ماشه را علم می کنند و ضرر مشا ضرر
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    35 4
    برای مردم ، هیچ برای هیچ.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 0
    به جایی نمیرسه هر وقت دولت به پول نیاز داره میه مذاکره می کنه یه پولی دستش میاد بعد دوباره میزنن زیرش فشار به مردم وارد می کنن تا دوباره مذاکره کنن و پول ازاد کنن الان الگو همین شده
  • ناصر IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 1
    اگر اصولگرایان نان به نرخ روز خور بگذارند ،مذاکرات روبه جلو پیش میرود ،مطمئن هستم ملت یکروزی بر این همه ندانم کاری پیروز خواهد شد.
  • زیر خط ف IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 1
    این هم عاقبت امید بستن به کدخدا
  • Alireza IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    جناب حامد اتفاقا یکی از بزرگترین و مهمترین توافقات نه تنها برای ایران و امریکا بلکه برای کل جهان برجام می باشد خدا کنه هرچی پیش میاد خیر صلاح مردم ایران باشه چون این مشکلات وقتصادی بدجور رو جامعه ناثیر گذاشته و زندگیهای زیادی رو نابود کرده
  • مهدی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 0
    دست ازاین امریکا لعنتی بردارید روی نخبگان و تولیدات ملی سرمایه گذاری کنید.من بی سواد این فهمیدم چرا این غربگراها نمی فهمند .ملت ایران زنده باد.
  • امیرمحمد IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 0
    داداشای عزیز اگر برجام نبود همون دوسال بی تحریمی راهم نداشتیم شاید اگر دوباره سر بگیره یکم دوباره مزه بی تحریمی و کم تحریمی را بکشیم. شاید دولت بتونن یکم نفت بفروشن وبا خیال راحت پولشو خرج کنن و تورم یک مدت کوتاهی دست از سرمون برداره مطمئنا تو اون برجام ما چیز خاصی به اونا ندادیم برای همین نه کنگره امریکا قبولش داشت، نه اسراییل نه تندروهای جمهوری خواه حرف تندروهای وطنی را هم باور نکنید اینها نهایت ارزوشونه اینجارو مثل کره شمالی اداره کنن.
  • دادا عرب IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    ازاول نظر مردم درمورد مذاکرات وین صفر است یعنی این همه رفت و برگشت اخرش هیچ است بایدن از ترامب هم کثافت تراست ازروزی که امده نفت سوریه و عراق را اشکارا میدزدد و گندم هم اضافه شده چه انتظاری از دزدان بین المللی داریم اینهم بایدن
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    اگر ایران به روال عادی و طبیعی جامعه جهانی و قوانین بین الملل پایبند باشد تازه شروع کار خواهد بود تا با یک برنامه اقتصادی درست و انتخاب مسولان علاقمند به ایران به مسیر صحیح کشورداری برگردد. اما صد حیف که زهی خیال باطل زهی امید محال چون به مجرد برداشته شدن اندکی از فشارها باز هم در بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    سه چهار سال اینده . خخخ ترامپ میاد. باز شروع میسه . همین بازی دراوردن ها . اینها میدونن دارن چکار میکنند . الان مینیم چشم. چند سال بعد شروع میشه باز . میبینید
  • ایراندوست( واقعی) IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    اولا ایران مذاکره ائی با آمریکا انجام نمیدهد که بخواهد امتیاز بدهد یا امتیاز بگیرد. ثانیا آمریکا از برجام رسما خارج شده و ظاهرا قصد بازگشت به برجام را دارد. اگر به برجام برگردد بایستی تمام تحریمهای غیر قانونی را یکجا لغو کند و پس از راستی آزمائی توسط ایران , ایران هم دوباره به تعهداتش عمل خواهد کرد. اینها هیچ احتیاج به مذاکره ای و دادن یا گرفتن امتیاز ندارد.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    ایران برای جلوگیری از فروپاشی نیاز به برجام با هر نوع شرایطی دارد پس قطعا امضا میشه اما مردم بهره‌ای از آن نخواهند برد
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    هیچ نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و فقط خسارت مضاعف . ادامه فقر و فلاکت و انحصار طلبی و افزایش صنایع انحصاری دولتی . چیزی عاید مردم نخواهد شد . تمام توافقات صرفا برای صادرات و واردات دولت و افراد متصل به دولت است پول فروش این منابع هم هیچ وقت معلوم نخواهد شد کجا هزینه میشود
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    1 0
    آقای ایراندوست لطفا اقتصاد ابران را درسال50 تا 57 به سوی تمدن شاهنشاه آریامهر! را مطالعه بفرمایید زمانی که شاهنشاه نوکر حلقه به گوش آمریکا بودروزانه 6 میلیون بشکه نفت را می فروخت نسبت به جمعیت امروز ایران می شود روزانه 15 میلیون بشکه نفت حال روز ایرانیان رو هم ببینید نزدیک به 100 درصد روستا ها آب و برق نداشتند فقط ایران شده بود اسلحه خونه ی آمریکا ..........
  • زهرا IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    مگه این همه سال وعده گشایش دادن درست بود که حالا خوشبین به برجام باشیم شتر درخواب بیند پنبه دادنه
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    متاسفانه رسانه میلی تا حالا خبرهای خوشحال کننده از مذاکرات ارائه نداده، مردم از طریق سایت های خبری بی طرف و خیرخواه مردم مانند خبر آنلاین و عصر ایران مطلع می‌شوند مذاکرات در چه مرحله ای قرار دارد. جا داره از این دو سایت تقدیم و تشکر کنم اگر شما نبودید ما اخبار مثبت مذاکرات را از کجا می بایست پیگیر می‌شدیم . هر چند دل خوشی از روحانی و کابینه اش ندارم اما شک ندارم تا قبل از پایان دولت روحانی این کار انجام خواهد شد.
  • ناشناس IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    اولأ هیچ غوغایی به پا نشده، ثانیأ آمریکا دنبال زیاده خواهی و چه بسا طوطئه دیگری است.بنا بر این ما باید بدون آمریکا و اروپا،به فکر خودمان باشیم و بادوستان جدیدی کار کنیم .والسلام.
  • ناشناس IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    اره اگه هرچی که طرف امریایی گفت رو قبول کنند و بازم مملکتو شرطی کنند اره موفق میشند
  • کاوه IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    تیم مذاکره کننده اگر طبق اوامر موکد رهبری عمل کند قطعا موفق خواهد بود.
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    واسه دار و دسته روحانی خوب میشه چون انتخابات نزدیکه
  • GB ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    اقایون مخالف هر مذاکره شما بگید چکار کنیم؟ تو تحریم های خرد کننده باقی بمونیم و مردم بیشتر سختی بکشن یا شاید شماها انقدر بهتون میرسن که نمیفهمید شرایط چقدر برای مردم عادی سخت شده؟ یا یک جنگ راه بندازید تا مردم بمیرند راحت بشن
  • منصور سروری IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    بنظر نمی رسد آمریکای زیاده خواه و باجگیر با شروط ایران موافقت کند و تحریمها را برنمی دارد و ایران نباید از موضع قدرت و حرف حق خودش کوتاه بیاید و نباید دوباره به امریکا اعتماد کند چرا که آمریکافقط به دنبال قلدری و باجگیری می باشد و تحریم‌های ایران را بر نمی دارد بلکه در کوتاه مدت بر تحریمهای ایران اضافه می کند و این دشمنی آمریکا با ایران پایان ندارد. مرگ بر آمریکا
  • DE ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    2 0
    اینطور که معلوم است هم طرف مقابل و هم طیف اصولگرا که در آینده شروع بکار خواهد کرد دولت کنونی هیچ شانسی برای تفاهم ندارد و روزهای پایانی زمامداری خود را بسر میبرد تا دولت جدید بعد از انتخابات سر کار بیاید که پس از آن مسئله جدی خواهد شد و طرف مقابل هم خواهان است که با دولت جدید به تفاهم برسد در کل میتوان گفت که یک نور به شکل نقطه در ته تونل به چشم میخورد حالا برای مردم چه دستاوردی داشته باشد خدا داند بعد از اینکه پول ما بی ارزش و تورم هم که غوغا کرده خلاصه دولت روحانی با ندانم کاری و کابینه ای که تصمیمات اشتباه اتخاذ کردند کاری کرد که مردم سرمایه های خود را از دست دادند و هر کس هم که اعتراض کرد کفتند ساکت که دشمن سوء استفاده میکند و هیچگاه هم جوابگو نبودند ولی عملکردشان حتما در تاریخ ثبت خواهد شد!
  • DE ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    نتیجه مذاکرات هرچه که باشد ، برای مردم آینده ای ندارد . زندگی آنها بر همین پاشنه فرسایشی خواهد چرخیدچرا که عده ای مثل بختک به روی منافع کشور افتاده اند و مردم درمیان این جمع سیری ناپذیر ، یک هیچ بزرگند . .
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    بی نتیجه خواهد بود ما به جایی رسیدیم که هزار مشکل درست شده که هیچ یک هم قابل رفع شدن نیست شاید یه مقدار پولی آزاد شود ولی به درد مردم نخواهد خورد هم توم بالاتر میره هم دلار و هم رکود خواهیم داشت و به نظر من بدتر هم خواهد شد بخصوص که احتمال برگشت ترامپ در 4 سال دیگه یا اومدن یه جمهوری خواه هم دور از انتظار نیست تا مشکلات چه در داخل چه خارج به طور ریشه ای حل نشه وضع بدتر میشود. بخصوص که اصلاح طلبها اصرار داترند باز در قدرت بمانند و بگویند اختیاری نداریم که همین وضع را بدتر خواهد کرد اصلاح طلبان به این تعقل و فکر هم نرسیده اند که بیخیال رئیس جمهوری شوند متاسفانه
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    کسی که از یک سوراخ دو بار گزیده شود ............بقیه اش رو چند ماه دیگه که گزید میگم بهتون
  • رامک نراقی IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    به نظرم اگر در ثورت توفق برجاام و لعو تحریمها ، دولت آمریکا و مجلس سنا و کنگره آمریکا در صورت پایبندی به برجام و لغو تحریمها حتی اگر ایران در مذاکرات آتی بتواند بواسطه محدود کردن برنامه موشکی برجام و لغو کلیه تحریمهای اقتصادی و اشخاص را و تروریسم و خقوق بشری را توسط آمریکا تضمینی بگیرد و به قانون تبدیل بکند و حتی مدت زمان این ضمانت قانونی را بیشتر بکند ، تا کهکه رئیس جمهورهای بعدی امثال ترامپ نتوانند برجام را پاره و یا حتی تحریمهای جدید وضع بکنند و حتی اگر ایران بتواند قراردادی را که با چین امضا نموده ، را با آمریکا قراردادهای اقتصادی چه با دولت اآمریکا و یا شرکتهای آمریکایی امضا بکند و حتی از آنریکا ب خ واهد اسرائیل و دولتش و ملتش حق بر زبان آوردن نام ایران و ایرانی و هسته ای ایران و غیره را بر زبانش در تمام دنیا بر زبانشان جاری نکنند. تعهد بدهند که اسرائیل مثلا حدود سی سال اصلا حق ندارد نام ایران را بر زبانشان بیاورند و به کشور سوریه هم حق حمله ندارد و ا فلسطینیان باید مدارا بکند.. آنوقت چی میشه . از زمان قدیم خوب گفتن اگه میخوای روستایی را در دستت بگیری ، بهتره دم کدخدا رو ببینی.
  • ابو نوری IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    1 0
    هرگز به آمریکا و همدستانشان اعتماد نکنید. هدف آنها خلع سلاح ایران و پیاده کردن سناریویی که علیه صدام در جنگ با کویت کردند. این مذاکرات سالها کش می‌دهند تا ایران خسته و تضعیف و تسلیم خواسته هایشان شود. اصرارشان تحویل موشک‌ها و تسلیحات ایران سپس به ایران شبیخون بزنند. دلتون به وفاداری آمریکا و بازگشت به برجام نکنید. فقط یک ره حل دارد. آنهم اول آمریکا و همدستانش تحریم‌ها را بردارند و بعد از راستی آزمایی آنها ایران بتدریج برگردد به برجام.
  • محمد عــــــــــــــــــبدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 0
    مسلمون چرا نمیخواهید قببول کنید بخدا قسمغربیها در راس انها امریکا برا ی نابودی جمهوری اسلامی لحظه شماری میکنند حالا هی بگید مذاکره
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 0
    سلام، باید واقع بین بود، با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود، اگر بنا بود کاری انجام شود، در بیش از این 7 سال و نیم دولت حاضر ج.ا.ا.انجام می شد، آیا با گروهی که از اول بد عهدی کردند، با گروهی که قول دادند ج.ا.ا.20 درصد را به 3.5 درصد برساند،تحریمها را لغو می کنند و نکردند و سردار سلیمانی را در همان دوران به شهادت رساندند، با گروهی که در همان زمانی که گروه دیپلمات ( برجامی ) ما در آغاز مذاکرات اخیر هستند در نطنز آن جنایت را انجام می دهند، با گروهی که در تهران، پایتخت ج.ا.ا. جناب فخری زاده را آنگونه به شهادت می رسانند، آیا واقعاً با این گروه می شود مذاکره کرد!؟ و الله العالم. به نظر می رسد گروه مقابل باز هم با یک سری وعدۀ سرخرمن، غنی سازی و موارد جانبی صلح آمیز هسته ای ما را مجدداً با چالش روبرو و باز هم این برو بیاها حالا حالاها ادامه داشته باشد. این آیۀ قرآن است..... و لن ترضی الیهود و النصاری حتی تطبع ملتهم.... معنی آن آشکار است، همان که رهبر فرزانۀ انقلاب فرمودند، اگر همانطور عمل شود، مدبرانه، عاقلانه، حکیمانه است و الّا به نظر نمی رسد گروه مقابل برای امتیازدادن به ج.ا.ا.آمده باشند...
  • حبیب IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    اتحاد ویکپارچگیوقاتعیت در گفتمان ایجاد اتاق اندیشه بعنوان پشتوانه دیپلماسی ایرانی