۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
ترکیه کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

امروزه موضوع مهاجرت به یکی از داغ ترین بحث های میان بسیاری از افراد تبدیل شده است. مهاجرت به کشور های پیشرفته و مدرنی می تواند سرنوشت هر کسی را تغییر دهد. یکی از کشور های محبوبی که مهاجرت و اخذ اقامت در آن بسیار راحت است، ترکیه می باشد.

ترکیه، کشوری است که در سال های اخیر از لحاظ اقتصادی و صنعتی رشد بسزایی کرده است و قوانین مهاجرتی ساده ای دارد. البته موضوعات دیگری هم در ترکیه وجود دارد که توانسته آن را به کشور مناسبی برای مهاجرت تبدیل سازد.

ما در این مقاله به بررسی راه های مهاجرت به ترکیه می پردازیم و به طور جامع در رابطه با شرایط اخذ اقامت در این کشور توضیحات لازم را می دهیم. شما عزیزان با مطالعه این مقاله، متوجه خواهید شد که مهاجرت به کشور ترکیه آنچنان هم سخت نیست.

مزایای مهاجرت به ترکیه

از مزایای مهاجرت به ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه های پایین زندگی برای متقاضیان و دانشجویان
  • نزدیک بودن فرهنگ ترکیه به فرهنگ ایرانی
  • متقاضیان ایرانی نیازی به اخذ ویزا برای سفر به ترکیه را ندارند و فقط وجود پاسپورت معتبر کافی است
  • وجود بهترین دانشگاه های جهان در ترکیه که موقعیت مناسبی است برای اخذ مدرک معتبر جهانی
  • هزینه های تحصیلی بسیار پایین برای دانشجویان

راه های مهاجرت به ترکیه

به طور کلی، مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور از 6 راه امکان پذیر است که عبارت است از:

  • مهاجرت کاری به ترکیه

یکی از روش های مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور از طریق کار است. متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند باید با دریافت دعوت نامه کاری از کارفرمای ترکیه ای، اقدام به اخذ ویزا کاری نمایند. لازم به ذکر است که بگوییم، نرخ بیکاری در ترکیه نزدیک به 15 درصد است و این نرخ بدین معناست که فرصت های شغلی در این کشور بسیار محدود می باشد. همچنین متقاضیانی که به زبان ترکیه تسلط کافی دارند، شانس بیشتری را برای پیدا کردن کار در ترکیه پیدا می کنند.

متقاضیانی که در ترکیه مشغول به کار شده اند میتوانند پس از مدتی به سفارت این کشور درخواست اقامت ترکیه را نیز بدهند.

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه

 از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه، تحصیل است. متقاضیانی که نمرات خوبی را کسب کرده اند می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه و ارائه مدارک خود، ویزا تحصیلی شان را دریافت نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای تحصیل در ترکیه باید مدرک زبان انگلیسی یا ترکی را دارا باشند. لازم به ذکر است که بگوییم، کشور ترکیه، بهترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است و همین امر موجب شده متقاضیان زیادی اقدام به اخذ ویزا تحصیلی نمایند.

ترکیه کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

البته دانشجویان می توانند پس از اخذ مدرک شان از دانشگاه های ترکیه، شغل مناسبی را در این کشور پیدا کنند و ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری تبدیل نماید. از این طریق می توانند اقامت ترکیه را اخذ کنند. نکته حائز اهمیت اینجاست که به علت نرخ بالای بیکاری در ترکیه، موقعیت های شغلی کمی در این کشور یافت می شود؛ همچنین فارغ التحصیلان نیز مدت زمان کوتاهی را فرصت دارند که شغل مناسب شان را پیدا کنند.

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

از دیگر روش های اخذ اقامت ترکیه، سرمایه گذاری در این کشور است. متقاضیان می توانند با ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک و... اقامت کشور ترکیه را اخذ نمایند. ساده ترین و سریع ترین راه برای اخذ اقامت ترکیه، از طریق خرید ملک است. البته حداقل مبلغی که در خرید ملک منجر به اخذ اقامت می شود، 250 هزار دلار می باشد. روش های دیگری هم وجود دارد که متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری 60 هزار دلاری نیز خانه ای به مبلغ 250 هزار دلار را خریداری کنند.

نکته حائز اهمیت اینجاست که متقاضیان تا 3 سال حق فروش این خانه را ندارند. متقاضیان پس از خرید ملک، می توانند طی 70 روز اقامت ترکیه و تابعیت این کشور را اخذ نمایند.

  • مهاجرت از طریق تولد در ترکیه

یکی از راه های مهاجرت به ترکیه، از طریق تولد فرزند می باشد. تولد فرزند در ترکیه تابع سیستم خون است. سیستم خون بدین صورت است که به فرزند تازه متولد شده در صورتی تابعیت اعطا می شود که یکی از والدین وی شهروند ترکیه باشند؛ در غیر این صورت به کودک تازه متولد شده تابعیت تعلق نمی گیرد.

  • مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه

از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه، ازدواج با یکی از شهروندان این کشور است. متقاضیان می توانند با یکی از شهروندان ترکیه ازدواج کنند و در صورت اثبات صوری نبودن ازدواج شان، به متقاضی اقامت 3 تا 5 ساله تعلق می گیرد. پس از گذشت این مدت زمان در صورتی که این ازدواج تداوم داشته باشد، به فرد اقامت دائم تعلق می گیرد.

ترکیه کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

  • مهاجرت از طریق پناهندگی در ترکیه

یکی از خطرناک ترین روش های مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی می باشد. متقاضیانی که قصد دارند از این طریق به کشور ترکیه مهاجرت کنند باید بدانند که این روش جان و مال شان را به خطر می اندازد. کشور ترکیه تنها پناهندگانی را تحت حمایت کامل خود قرار می دهد که از کشور های عضو شورای اروپا به این کشور آمده باشند.

مابقی پناهندگان نیز می توانند به صورت موقت در این کشور بمانند تا پس از مدتی به کشور دیگری هدایت شوند. در این بین سودجویان زیادی وجود دارند که از روش های خطرناک، پناهندگان را به کشور های دیگر جابجا می کنند. این روش ها قاچاق انسان نام دارد و بسیار خطرناک است.

به طور کلی، شرایط اقامت در ترکیه، نسبت به سایر کشور ها راحت تر است و هزینه های زندگی بسیار پایینی دارد. همچنین نزدیکی فرهنگ این کشور به فرهنگ ایرانی، موجب راحتی دانشجویان ایرانی می شود. لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیان مهاجرت به ترکیه می توانند از روش های سرمایه گذاری و خرید ملک به راحتی اقامت این کشور را اخذ نمایند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507204