بارسلونا و منچستر یونایتد در حالی قرار است فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کنند که دو تیم تا به حال 10 بار در این رقابت ها به مصاف هم رفته اند.

در حقیقت می توان گفت نتایج کسب شده 2 تیم در بازی های گذشته به نفع تیمی نبوده و همه چیز متعادل به پایان رسیده است. در 10 دیدار گذشته منچستریونایتد و بارسلونا در رقابت های اروپایی که 2 مورد آن در فینال های جام و لیگ قهرمانان اروپا بوده 3 پیروزی، 3 شکست و 4 تساوی برای هر کدام از 2 تیم رقم خورده است.

اولین رویارویی منچستریونایتد و بارسلونا در اروپا،در رقابت های جام در جام اروپا در تاریخ 7 مارس 1984 ثبت شد که با پیروزی 2 بر صفر آبی و اناری پوشان ایالت کاتالان در نیوکمپ به پایان رسید.

دراین گزارش آمده است؛دیدار برگشت جام درجام اروپا در تاریخ 21 مارس 1984 بین منچستر یونایتد و بارسلونا در ورزشگاه اولدترافورد با برد 3 حضور سرخپوشان اولدترافورد همراه بوده است.

در سومین دیدار منچستریونایتد و بارسلونا و اولین حضور رودرویی این 2 تیم در فینال اروپایی در فینال جام درجام اروپا،طی تاریخ 15 می 1991 شکل گرفت که با پیروزی 2 بر یک شیاطین سرخ همراه بود.

همچنین در دیدار رفت گروهی لیگ قهرمانان اروپا،منچستریونایتد تاریخ 19 اکتبر 1994 در ورزشگاه اولدترافورد با تساوی 2 بر 2 برابر بارسلونا متوقف شد.

در دیدار برگشت گروهی لیگ قهرمانان اروپا،بارسلونا طی تاریخ دوم نوامبر 1994 آبی و اناری پوشان ایالت کاتالان با نتیجه 4 بر صفر شیاطین سرخ را درهم کوبیدند تا بهترین پیروزی رو در روی دو تیم حاصل شود.

در تاریخ 16 سپتامبر 1998 درمرحله رفت گروهی لیگ قهرمانان اروپا منچستریونایتد در برابر بارسلونا با نتیجه 3-3 در ورزشگاه اولدترافورد متوقف شد،در دیدار برگشت گروهی لیگ قهرمانان اروپا،بارسلونا هم در دیداری مهیج با تساوی 3-3 این بار در ورزشگاه نیوکمپ متوقف شد.

در تاریخ 23 آوریل 2008 ،بارسلونا درمرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی بدون گل در برابر منچستریونایتد در ورزشگاه نیوکمپ متوقف شد و در تاریخ 29 آوریل 2008 منچستریونایتد با پیروزی یک بر صفر برابر بارسلونا در دیدار برگشت در ورزشگاه اولداترافورد پیروز شد تا به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.
در فینال 2 سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا طی 27 می 2009 ،بارسلونا با پیروزی 2 بر صفر برابر منچستریوناید پیروز شد.
گفتنی است؛بارسلونا در تمامی دیدارهای رودرو برابر منچستریونایتد با نتیجه 17 بر 15 همچنان پیشتاز است.

 

 

252 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =