فلورنتینو پرز: بدون پول امکان خریدهای بزرگ وجود ندارد

ورزش سه نوشت: فلورنتینو پرز رئیس رئال و رهبر پروژه شکست خورده سوپرلیگ در مصاحبه‌ای با کادنا سفره دلش را گشود و به انتقاد تند از یوفا پرداخت.

پروژه بزرگ فلورنتینو پرز رئیس رئال مادرید برای ایجاد یک سوپرلیگ اروپایی پس از ۴۸ ساعت منتفی شد. ابتدا ۱۲ باشگاه بزرگ اروپایی به صورت رسمی خبر از شکل گیری سوپرلیگ از آگوست ۲۰۲۱ دادند ولی ابتدا شش باشگاه قدر انگلیسی انصراف دادند و سپس نوبت به باشگاه های دیگر رسید. در نهایت رئال و بارسا باقی ماندند و عملا سوپرلیگ منتفی شد.

پرز بامداد امروز در مصاحبه با مانو کارنیو در شبکه رادیویی کادنا سر ابتدا به برتری رئال برابر کادیز اشتراه کرد و گفت:« به خصوص نیمه اول عالی بودیم و سه گل زدیم. ما در لالیگا و لیگ قهرمانان بخت مسلم قهرمانی هستیم.»

فلورنتینو پرز: بدون پول امکان خریدهای بزرگ وجود ندارد

سوپرلیگ:« سه سال بود که برای شکل گیری سوپرلیگ برنامه ریزی کرده بودیم ولی شاید نتوانستیم در مورد این پروژه بزرگ به خوبی توضیح بدهم و امیدوارم امشب این شانس را داشته باشم تا در موردش تفصیلی تر حرف بزنم.

ابتدا باید بگویم که غمگینم چرا که سوپرلیگ می توانست یک تورنمنت ایده آل برای فوتبال باشد. لالیگا دست نخوردنی است ولی جایی که می توان درآمدزایی کرد بازی های اروپایی میان هفته است. شکل کنونی لیگ قهرمانان دیگر منسوخ شده است و تنها از یک چهارم نهایی است که جذابیت پیدا می کند. فصل گذشته شاهد ضرر ۶۵۰ میلیون یورویی بودیم و این فرمت لیگ قهرمانان هیچ کمکی برای جبران نمی کند. تورنمنتی که در آن قدرت های بزرگ از ابتدای فصل برابر هم قرار بگیرند می توانست بسیار پول ساز باشد. وقتی میان قدرت های بزرگ همبستگی باشد، هیچ تیمی ضرر نخواهد کرد.»

۴۸ ساعت دیوانه وار:« هرگز از یک رئیس یوفا چنین حملاتی را ندیده بودم. همه چیز هماهنگ شده بود و بی سابقه. تهدید بود و توهین. انگار که کسی را کشته باشم. من برای نجات فوتبال آمده بودم و البته که کار پیچیده ای بود. در میان گروه موسسان انگلیسی برخی خیلی علاقه مند نبودند. کمپینی ایجاد شده بود و به غلط می گفتند که ما قصد پایان دادن به فوتبال را داریم.

واقعیت این است که راه حل دیگری وجود ندارد و سوپرلیگ می توانست بهترین باشد. مالکان چند باشگاه انگلیسی، آمریکایی هستند و مشتاق این پروژه بودند.

۱۲ باشگاه، قراردادی الزام آور را امضا کردیم و می توانستیم از چند باشگاه دیگر هم دعوت کنیم ولی باشگاه ها کنار کشیدند چون یوفا مانع ایجاد کرد. شاید ما نتوانستیم سوپرلیگ را به خوبی برای همگان توضیح دهیم و البته به ما فرصت هم ندادند. نباید اینطور باشد که قدرت های بزرگ ضرر مالی کنند و تیم های کوچک تر به سود برسند.»

یوونتوس کنار رئال:« این مسئولیت بر دوش من است که رئال مادرید همیشه پیشگام باشد. اگر پول است برای همه باشد. پروژه به حالت تعلیق درآمده است و ما همه متحد هستیم و در مورد آینده تعمق خواهیم کرد. ضمن اینکه باید بگویم یوونتوس انصراف نداده است. برای ما حیاتی بود که جوانان به فوتبال بیشتر علاقه مند شده و بازی ها را جدی تر پیگیری کنند.

۱۲ باشگاه موسس بیشترین درآمد را کسب می کردند و باشگاه هایی با بیشترین هوادار در سطح دنیا هستند. الان بازی های است که کسی میلی به دیدن شان ندارد. امروز سه بار با آنیلی(مالک یووه) صحبت کردم و باید بگویم که خودم را تنها حس نمی کنم. در حال بررسی این هستیم که چگونه می توان از توافق با بانک جی پی مورگان، درآمدزایی کرد. افسوس که این پروژه را نمی توان در نظر گرفت.»

سال ۲۰۲۴:« تغییر فرمت لیگ قهرمانان که توسط یوفا معرفی شد باید از همین امسال باشد نه سال ۲۰۲۴. نمی توان سه سال دیگر صبر کرد. پول از بازی های بزرگ بیرون می آید جایی که رقابتی جذاب بین بزرگان رقم می خورد. باید دوئل هایی جذاب مثل راجر فدرر و رافا نادال در تنیس که مردم عاشق تماشایش هستند را در فوتبال هم داشته باشیم. بازی هایی در بالاترین سطح داشته باشیم. رئال مادرید متعلق به من نیست و من برای کمک آمده ام. حق پخش تلویزیونی را بررسی کنید و متوجه طیف بازی های جذاب خواهید شد. متاسفانه در این دو روز به ما توهین کردند و این منصفانه نبود. انها منتظر ما بودند ولی وقتی این روزها سپری شوند و اوضاع به حالت عادی برگرددف متوجه هشدارهای من خواهید شد. از حالا می گویم که باشگاه ها یا ادامه این روند، تا ۲ میلیارد یورو ضرر خواهند کرد.»

 صحبت با خوان لاپورتا:« با او حرف زدم و بارسا در این پروژه می ماند. واکنش او نسبت به این قضایا غیرمنتظره بود.»

جذب امباپه و هالند؛ کهکشانی کردن دوباره رئال:« بدون پول امکان خریدهای بزرگ وجود ندارد. اجازه ندادند تا همبستگی را حتی توضیح بدهیم. ما روی این سوپرلیگ همچنان کار خواهیم کرد. در مورد امباپه با ناصر الخلیفی حرف نزده ام. ۲۰ سال است به عنوان رئیس رئال در فوتبال هستم و با همه روسا دوستم. معتقدم همچنان در این ورزش اعتبار و جایگاهی شایسته دارم.

۲۵۸ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =