۱ نفر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
واکسن رازی کووپارس هیچ عارضه‌ای ندارد

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با بیان این که تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده ای در روند مطالعه بالینی مشاهده نشده است، گفت: این واکسن تا این مرحله بسیار کم عارضه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، سعید کلانتری در مراسم رونمایی از دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس، اظهار کرد: تزریق اول و دوم فاز نخست این واکسن با موفقیت پشت سر گذاشته شد و امروز دوز استنشاقی برای اولین بار تجویز شد. 

وی تصریح کرد: تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده ای در روند مطالعه مشاهده نشده و نشان داده واکسن بسیار کم عارضه ای است.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با این یادآوری که مطالعه به صورت دوسوکور اجرا می شود و فعلا در مورد ایمنی زایی آن نمی توان نظر قطعی داد، افزود: هدف فاز اول، بررسی ایمنی و بی خطر بودن واکسن است که به نظر می رسد این هدف حاصل شده و امیدواریم پس از مشخص شدن آنالیز داده ها، اواخر اردیبهشت فاز دوم مطالعه را شروع کنیم.

کلانتری همچنین از غربالگری داوطلبان فاز دوم کارازمایی بالینی خبر داد و گفت: به محض اخذ مجوز برای آغاز فاز دوم، به سرعت وارد این مرحله شده و در کوتاه ترین زمان نسبت به ایمنی واکسن اطمینان حاصل کرده و هر چه سریع تر واکسنی موثر و ایمن به دست هموطنانمان برسانیم. 

به گفته وی، پیش بینی می شود اواخر شهریورماه امکان تولید انبوه واکسن فراهم باشد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =