۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
پیام جانشین وزیر دفاع خطاب به سردار سلامی

ایسنا نوشت: سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاء الدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی این وزارت‌خانه در پیام‌هایی جداگانه فرارسیدن سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.

 متن پیام جانشین وزیر دفاع به شرح زیر است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
 
با احترام فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس رسمی نهاد مردمی و انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خدمت حضرتعالی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
 
انقلاب اسلامی طی بیش از چهار دهه اخیر به طور مستمر با انواع دسیسه‌ها و فتنه‌آفرینی‌های جبهه استکبار جهانی مواجه بوده که در مصاف با این دشمنی‌ها، سپاهیان عزیز همواره پیروز و سربلند بیرون آمده و با عملکرد پرفروغ و تعیین‌کننده در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب و هویت ملی، دینی و انقلابی ایرانیان موجب افتخار ملت و مملکت اسلامی و عبور شگفت انگیز کشور از شرایط و گذرگاه‌های سخت و حساس تاریخ شده اند.
 
مزید توفیقات روزافزون، عزت و سلامتی حضرتعالی و آحاد سپاهیان جان برکف را تحت عنایات خاصه حضرت بقیةالله‌الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و زعامت فرماندهی معظم کل قوا در ادامه مسیر پر افتخار شهدای دفاع مقدس و مقاومت از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.» 

پیام جانشین وزیر دفاع خطاب به سردار سلامی

همچنین متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاء الدین آقاجانپور نیز به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ
 
دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر ملت شریف ایران و همه ی پاسداران عزیزی که پاسداری از اسلام و قرآن و نظام اسلامی را برای خود توفیق و افتخار می دانند تبریک و تهنیت باد.

۴۲ سال قبل در چنین روزی دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرمان تاریخی خود را برای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر و از جوانان مومن، متعهد و انقلابی خواستند هم چنان که در پیروزی انقلاب نقش آفرینی نمودند برای دفاع و حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن وارد این نهاد انقلابی شوند.
 
فرمان تشکیل سپاه پاسداران در کنار فرمان تشکیل ارتش مکتبی در فاصله ی کوتاه،  بیانگر این واقعیت بود که امام (ره) پیش بینی می نمودند، که سردمداران نظام سلطه دست از سر ملت ایران بر نمی‌دارند و باید با تمام قوا برای مقابله با انواع تهدیدات آنان آمادگی پیدا کرد.
 
ارتقاء آمادگی های نظامی و معنوی و برادری ارتش و سپاه به عنوان دو دست قدرتمند نظام اسلامی موجب شد، ملت ایران بتواند با اقتدار با انواع تهدیدات دشمن در حوزه های جنگ سخت و نرم مقابله نماید و امروز به عنوان بزرگترین قدرت در منطقه از محرومان و مستضعفان و خط مقاومت حمایت و پشتیبانی نماید و خواب راحت را از چشم ظالمان و مستکبران برباید.
 
سلام و درود خدا بر شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته ای، بویژه سردار محبوب دلها حاج قاسم سلیمانی، شهید صیاد شیرازی و دانشمند برجسته هسته ای شهید فخری زاده که عزت و استقلال و امنیت این مرز و بوم مرهون فداکاری های آنان است.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507679

برچسب‌ها