آخرین خبرها از یکی شدن شورای وحدت و شورای ائتلاف

ایرنا نوشت: سخنگوی شورای وحدت گفت: بعد از پایان کارهای اجرایی و تشکیل کمیته‌ها بزودی آمادگی خود را برای همراهی با شورای ائتلاف مطرح می‌کنیم اما یکی شدن با این شورا در گرو اراده عملی آنهاست.

منوچهر متکی، درباره یکی شدن شورای وحدت و ائتلاف، اولویت شورای وحدت را در شرایط کنونی سازماندهی نیروها عنوان کرد و گفت: به شدت در استان‌ها کار می‌کنیم و در حال ایجاد شبکه، هیات اجرایی و کمیته‌ها هستیم. پس از طی این مراحل آمادگی داریم در صورت «اراده عملی» دوستان شورای ائتلاف، بار دیگر بحث همراهی با آنها را پیگیری کنیم.

 سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره حضور نامزدهای نظامی در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با هر فردی که به شکل قانونی بتواند داوطلب انتخابات شود مخالفتی نداریم. به هر حال کسانی که در عرصه نظامی کشور خدمت می‌کردند و الان می‌خواهند در عرصه دیگری خدمت کنند، چنانچه قانون اجازه دهد می‌توانند در معرض رای مردم قرار گیرند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با سرنام «شانا» ائتلافی اصول‌گرا است که برای انتخابات دوم اسفند ۹۸ مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، اما فعالیت این شورا به این انتخابات ختم نشد و این ائتلاف به همراه تشکلی تازه تاسیس چون شورای وحدت اصولگرایان برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری،  میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر و روستا فعالیت می‌کند. شورای وحدت اصولگریان سال ۹۹ از سوی تشکل های دیگر اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت مبارز کشور تشکیل شد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507701

برچسب‌ها