افزایش محدودیت های بیشتر برای مقابله با کرونا در همدان از فردا

فرماندار همدان گفت: محدودیت های کرونایی مرتبط با مشاغل ضروری در شهرستان همدان جهت مقابله با انتشار ویروس کرونا از شنبه چهارم اردیبهشت، تشدید می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ محمد علی محمدی با اعلام این خبر افزود: نحوه فعالیت برخی از مشاغل گروه یک از روز شنبه تا اطلاع ثانوی به صورت یک روز در میان خواهد بود.

وی با اعلام اینکه با توجه به شیوع گسترده ویروس و مخاطرات بسیار جدی ناشی از آن، ناچار به تشدید برخی از محدودیت های طرح هوشمند مدیریت کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: برخی از مشاغل گروه یک صرفا به صورت زوج و فرد مجاز به باز کردن فروشگاه و کسب و کار هستند.

فرماندار همدان تصریح کرد: تیم های بازرسی سازمان صمت استان، اماکن، مرکز بهداشت و ستاد صیانت نیز نظارت های لازم را در این خصوص اعمال خواهند کرد.

محمدی گفت: مراکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی آماده و صرفا بیرون بر شامل تمام گروههای غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آبمیوه، خشکبار، شیرینی و شرکتهای خدمات اینترنتی اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاههای اینترنتی و شرکتهای خدماتی مبتنی بر اینترنت، تعمیرگاههای انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی، الکترونیکی، کامپیوتر و تاسیساتی، کلیه خدمات فنی و کارواش و همچنین فروشگاههای انواع قطعات و لوازم یدکی، الکتریکی، الکترونیکی، صیادی، کشاورزی و تاسیساتی از روز شنبه باید به صورت زوج و فرد در محل کار خود حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: فروشگاههای عرضه انواع مصالح ساختمانی از قبیل گچ، سیمان، سرامیک، لوله و اتصالات، محصولات فولادی، آهن و آلومینیوم و پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن آلات، کامپیوتر به غیر از پوشاک، کیف و کفش و موبایل نیز مشمول این طرح می شوند.

فرماندار همدان از فعالان صنف لیتوگراف، تایپ و تکثیر و دفاتر فنی مرتبط، دفاتر آگهی تبلیغاتی، فروشندگان کاغذ و مقوا، خشکشویی، مراکز فروش عینک های طبی، فروشگاه های مواد شیمیایی با کاربرد صنعتی و کشاورزی و نیز غذا و ملزومات حیوانات خانگی و تجهیزات دامپزشکی خواست به این شیوه نامه تمکین کنند.

علاوه بر واحدهای صنفی یاد شده بازار «سرگذر» نیز یکی از مناطق پر ازدحام و خطرناک شهر همدان است که انتظار داریم ضمن توجه واحدهای صنفی به پروتکلهای بهداشتی، شهروندان نیز حضور کمتری در اینگونه اماکن پرخطر داشته باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =