فارس نوشت:

آیت‌الله محفوظی گفت: مقام معظم رهبری گاهی خصوصی حرکت می‌کردند، می‌آمدند در آن منزل سابقشان در آنجا با آیت الله بهجت صحبت می‌کردند و دیداری داشتند. نه یک بار نه دو بار؛ ایشان حفظ نظام را لازم می‌دانستند.

مسئول دفتر آیت​الله بهجت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، رابطه آیت‌الله بهجت با مقام معظم رهبری چگونه بود؟، گفت: مقام معظم رهبری که مقیداً به ایشان علاقمند بود و شاید دیدارهایی که با ایشان داشته با دیگران نداشته باشد، آیت‌الله خامنه‌ای گاهی از اوقات خصوصی حرکت می‌کردند می‌آمدند در آن منزل سابقشان در آنجا با ایشان می‌نشستند و صحبت می‌کردند و دیداری داشتند، نه یک بار نه دو بار؛ ایشان حفظ نظام را لازم می‌دانستند حتی می‌فرمودند که مقررات نظام را باید مراعات کرد.

اینکه دیدارهای آن مرحوم بیشتر خصوصی بوده است یا نه؟، نیز با این پاسخ مواجه شد که «دیدارهایی داشتند، اما دیدارها با غیر رهبری مثلاً کسی که رئیس‌جمهور می‌شدند نخست‌وزیر می‌شدند، این طور بود که اینها تقاضا می‌کردند اما ایشان آمادگی نداشتند برای ملاقات، گاهی از اوقات می‌خواست در مسجد ملاقات بکند یعنی بعد از آنکه مثلاً نمازشان تمام می‌شد یک چند دقیقه‌ای صحبت می‌کرد. معمولاً ایشان در روزهای جمعه اقامه روضه‌ای داشتند برای سیدالشهداء‌ سلام‌الله‌علیه. در آنجا بعضی‌ها مثلاً رئیس مجلس، رئیس‌جمهور و یا فلان وزیر می‌آمدند و با ایشان ملاقات می‌کردند. ملاقات با مسئولین مملکتی در منزل کم داشتند؛ آقازاده‌های آیت‌الله خامنه‌ای که روحانی هستند معمولاً ارتباط داشتند و می‌آمدند گاهی در خدمت ایشان و با ایشان دیدار و ملاقات داشتند. »

آیت‌الله محفوظی همچنین در پاسخ به سوالی که به دیدارها و نظرات سیاسی آیت‌الله بهجت اشاره داشت، نیز گفت: آیت‌الله بهجت معمولاً کلّی صحبت می‌کردند و خیلی به بعضی از کسانی که الان در دنیا حاکم هستند بدبین بودند و می‌گفتند همه این جریاناتی که نسبت به شیعه و نسبت به اسلام می‌گذرد زیر سر اینهاست؛ آیت‌الله بهجت از مسائل روز جهان آگاه بود نه اینکه بی‌اطلاع باشد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =