مرعشی: کارگزاران شگفتی انتخابات ۱۴۰۰ را دقیقه ۹۰ رو می‌کند /ظریف طرفداران جدی دارد

برنا نوشت: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: من هرگز ماموریت های ملی را ترک نمی کنم اگر حضور در انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان ماموریتی ملی به من محول شود آن را انجام می دهم.

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در رابطه با اتفاقات اخیر در جبهه اصلاحات و عدم حضور سیدحسن خمینی در ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدای این جریان گفت: نه حسن آقا برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کرده بود و نه ما از ایشان دعوتی داشتیم، عده ای از دوستان به ایشان علاقمندند و اصلاح طلبان مایل به ورود ایشان به صحنه بودند ولی قبل از اینکه این مساله در جبهه اصلاحات پیگیری شود با رهنمود رهبری، ایشان انصراف دادند و مساله اثری بر روند کاری جبهه اصلاحات نداشت.

او افزود: اصلاحات کاندیدا متعددی دارد که از هفته آینده بحث و بررسی در مورد آنها در جبهه اصلاحات شروع می شود و نهایتا با یک کاندیدا وارد انتخابات می شویم.

مرعشی در رابطه با پیش بینی فضای انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به جو امروز جامعه تصریح کرد: مردم تحت تاثیر عوامل متعددی نسبت به انتخابات کمی دلسرد هستند و این مشکل اصلاح طلبان نیست بلکه مشکل کل نظام جمهوری اسلامی است و اصلاح طلبان به سهم خود تلاش می کنند تا فضای ناامیدی و یاس را به امید تبدیل کنندو این فقط مشکل ما نیست و مشکل کل کشور است که تحت تاثیر عوامل متعددی که در جای خود قابل بحث است از جمله فشارهای اقتصادی سنگین سه سال اخیر و مجموعه مسائل، مردم را در رای خود دچار تردید کرده است و همه سیاسیون و شخصیت ها و دست‌اندرکاران امر سیاست در ایران باید کمک کنند تا مردم، متوجه اهمیت نقش خود در انتخابات باشند و ما هم به سهم خود تلاش خواهیم کرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه برخی با تصور کاندیداتوری ظریف به او حمله می کنند تاکید کرد: ظریف در فضای سیاسی ایران طرفدارانی جدی دارد و آمدن به تصمیم خودش است. حمله به ظریف و چنین شخصیت هایی چیز جدیدی نیست ما در شرایط سیاسی هستیم که شاهد یک تکامل یافتگی و رشد سیاسی نیستیم. اینکه کشور و یا جمعیت هایی باشند که از لحاظ سیاسی رشد نکرده باشند و به جای اعلام برنامه های خود به دیگران حمله کنند چیز جدیدی نیست و این عقب ماندگی سیاسی است.

اصلاح طلبان شگفتی انتخابات ۱۴۰۰ را دقیقه ۹۰ رو می‌کند /مرعشی: ظریف طرفداران جدی دارد

او در پاسخ به اینکه آیا در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام حضور می کنید یا خیر، گفت: من هم با عظمت ایران آشنا هستم و هم پیچیدگی های نظام سیاسی ایران را می شناسم و هم ضعف های خودم را می شناسم و از این رو به عرصه ورود نمی کنم. اما هرگز ماموریت های ملی را ترک نمی کنم اگر این وظیفه به عنوان ماموریتی ملی به من محول شود آن را انجام می دهم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یاداور شد: ما برای حضور مردم در انتخابات و پای صندوق های رای کارهایی را که نباید می کردیم کرده ایم و بسیار دیر هنگام است اگر الان بخواهیم کاری کنیم. زمان را از دست داده ایم و امروز باید به مشارکتی کم تن بدهیم درحالیکه ۴ سال وقت داشتیم و باید با مردم به درستی رفتار می کردیم، باید با مردم همراهی و همدردی می کردیم و نکردیم. انتخابات شبیه شب امتحان است اگر دانش آموزی در طول سال درسش را خوب نخوانده است در شب امتحان نمی تواند همه کتاب را بخواند و موفق شود.

او در رابطه با کاندیداتوری مصطفی تاجزاده از سوی جریان اصلاحات افزود: هر کسی حق دارد کاندیدا شود و اگر کسی می خواهد کاندیدا جبهه اصلاحات ایران باشد باید برنامه خط مشی و اصول جبهه اصلاحات را بپذیرد.

 مرعشی در پایان در رابطه با تصمیمات اخیر حزب کارگزاران برای حضور در انتخابات گفت: امروز ما با ۴ کاندیدا پیشنهاد خود را به جبهه اصلاحات ارائه می کنیم و اسامی را در دقیقه ۹۰ رو می کنیم چون شاید در زمان ثبت نام، یکی از دوستان ما ثبت نام کند و از شگفتی های انتخابات باشد اما در نهایت افرادی که به دولت انقلابی پز و شعار می دهند باید این را بدانند که دولت جمهوری اسلامی باید  دولتی باشد که مردم بپسندند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =