۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
آخرین جزئیات واکسیناسیون کادر درمان

میزان نوشت: مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به بیان توضیحاتی در خصوص آخرین جزئیات واکسیناسیون کادر درمان پرداخت.

روز گذشته یک لیست از مراکز بهداشت منتشر و گفته شد که سازمان نظام پزشکی اعلام کرده است که تمام افراد بالا ۶۰ سال به نزدیکترین پایگاه سلامت مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند تا در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند و این درحالی است سازمان نظام پزشکی این موضوع را تکذیب و در این باره اظهار بی اطلاعی کرده است.

حسین کرمانپور در این خصوص گفت: این موضوع اصلا ربطی به ما ندارد و سازمان نظام پزشکی در جریان این لیست نیست و نمی‌دانیم این مطالب از کجا منشا گرفته اند؛ تنها چند دانشگاه علوم پرشکی نامه آقای دکتر جان بابایی را منتشر کرده اند که در آن از آقای دکتر ظفرقندی در خواست کرده بودند که مابقی کادر درمان نظیر منشی‌ها، کارمندان آزمایشگاه، کارمندان رادیولوژی و... که پروانه ندارند، اما به اندازه پزشکان در معرض خطر هستند و در مطب‌ها و دفتر خصوصی مشغول به کار اند، بتوانند در سامانه‌ ثبت نام کنند و واکسینه شوند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در خصوص درخواست جان بابایی هنوز کارهای اولیه اش با وزارت بهداشت، انجام نشده است و ما نمی‌دانیم که چه قدر واکسن به دست ما می‌رسد که با توجه با آن سامانه را باز کنیم، اما در خصوص آن لیستی که در مورد افراد بالای ۶۰ و بیماران زمینه‌ای منتشر شده است، به ما ربطی ندارد و از منبع انتشار آن هم اطلاعی نداریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون پزشکان اظهار کرد: واکسیناسیون پزشکان بخش خصوصی چه افراد بالای ۵۰ و چه زیر ۵۰ سال شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، فزیوتراپیست‌ها، ماماها، اپتومتریست‌ها و به طور کلی پزشکانی که مطب فعال و شماره نظام پزشکی دارند، هفته گذشته تامرز ۹۵ درصد خاتمه یافت.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی افزود: احتمالا طی امروز و یا فردا با موافقت وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور و سازمان نظام پزشکی مجددا اطاعیه‌ای جهت ثبت نام واکسن پزشکان بخش خصوصی که هنوز واکسینه نشده اند، اعلام می‌کنیم و واکسیاسیون باقی مانده پزشکان هم تا پایان هفته به اتمام می‌رسد و به امید خدا هفته آتی دز دوم واکسیناسیون این بخش از کادر درمان آغاز می‌شود.

وی توضیح داد: پزشکانی که در دز اول واکسن اسپونیک روسی تزریق کرده اند، در دز دوم هم با همین واکسن واکسینه می‌شوند و پزشکانی هم که در دز اول واکسن آستروزنکا دریافت اند، در دز بعدی هم همین واکسن را می‌زنند و این احتمال هم وجود دارد که ما بتوانیم مقداری واکسن سینوفارم چینی هم دریافت کنیم و موافقت‌هایش هم گرفته شده است و احتمالا به پزشکانی که قرار است طی این هفته واکسن بزنند، بین واکسن آستروزنکا و سینوفارم حق انتخاب می‌دهیم.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =