۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵

ایسنا نوشت:

پنج نفر که برای کشف اموال فرهنگی و عتیقه در منزل پدری خود اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، توسط پلیس آگاهی همدان دستگیر شدند.

سرهنگ به‌گذر رییس پلیس آگاهی استان همدان با تأیید این خبر افزود: در پی شکواییه سازمان میراث فرهنگی استان همدان مبنی بر حفاری غیرمجاز عده‌ای سودجو به منظور غارت اموال فرهنگی در یکی از محلات شهر همدان، گروهی از کارآگاهان این پلیس مأموریت یافتند به صورت نامحسوس به موضوع رسیدگی کنند.

به‌گذر گفت: کارآگاهان در ابتدا این منزل را تحت کنترل و مراقبت قرار داده و دریافتند تعدادی مرد و زن به این منزل تردد داشته و عموما شب‌ها مشغول به کار بوده و روزها به استراحت می‌پردازند.

پس از مدتی کارآگاهان به همراه کارشناسان میراث فرهنگی با انجام عملیات غافلگیرانه وارد منزل شده و در بدو ورود تعداد 5 مرد و 2 زن را در حال حفاری غیرمجاز دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از منزل مشخص شد این افراد با حفر گودالی به عمق 5/3متر و دهانه‌ای به قطر تقریبی 5/2متر اقدام به خاکبرداری کرده و خاک‌ها را در آشپزخانه و یکی از اتاق‌ها و داخل گونی‌های متعدد دپو می‌کردند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان افزود: دستگیرشدگان در بازجویی‌ها ضمن قبول بزه انتسابی، اعتراف کردند برای پیدا کردن اشیاء عتیقه در منزل پدری خود اقدام به حفاری غیر مجاز می‌کردند.

وی گفت: با دریافت این اعترافات پرونده تکمیل و متهمان برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ك.آ IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    0 0
    مگر ديگه حفاري هم تو خونه ي خود آدم عيب داره؟؟؟؟اي بابا!يعني چيييي؟يعني تو خونه ي خودمونم نمي تونيم بيل بزنيم؟جرمه؟عجب بابا! البته منظورم به دزدهانيست ولي...