توضیح وزارت خارجه درباره فایل مخدوش اظهارات ظریف درباره سردار شهید سلیمانی

سخنگوی وزارت امور خارجه به سوال خبرنگاران در خصوص فایل صوتی مخدوش منتشره در برخی رسانه ها با صدای ظریف در خصوص سردار سرافراز شهید سلیمانی پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، سعید خطیب زاده گفت: فایل صوتی منتشر شده از ظریف یک فایل تقطیع شده و گزینشی از یک گفتگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفتگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصر بفرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست. 

خطیب زاده با بیان این‌نکته که دوستی دیرینه و قرابت های ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: این گفتگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیاتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان با بیان اینکه متاسفانه با توجه به افزایش بی اخلاقی های سیاسی که این روزها به صورت فزاینده شاهد آن هستیم، باید منتظر تقطیع و پخش بخش های گزینشی دیگری از این گفتگو و یا موارد مشابه هم باشیم، تاکید کرد: در صورت موافقت نهادهای ذیربط کل گفتگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    14 0
    مسايل کاملا شفافه و اصوات بر کسی هم پوشیده نبود هر بچه ای هم می‌دونه تو ایران دولت یا وزارت خارجه تا چه اندازه تاثیر داره و نیروهای اصلی کدامند
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 5
    عجب زمانهایاست...جواب خدا را چی میگویند؟
  • US ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    6 2
    تقطیع شده نیست. کل گفت و گو رو هم منتشر کردند بلافاصله بعدش.