سوریه با انتشار بیانیه‌ای از مجامع بین‌المللی کمک خواست

ایرنا نوشت: وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا با اعمال فشار علیه ترکیه برای توقف قطع آب از شهر حسکه واقع در شمال شرق این کشور اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه نمایندگان سازمان ملل متحد و آژانس های وابسته به این سازمان و نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه را احضار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: از سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهیم بر ترکیه به منظور توقف فوری این اقدامات وحشیانه در حق مردم بی‌گناه سوریه در حسکه فشار وارد کند و بلافاصله ایستگاه پمپاژ آب علوک راه اندازی شود تا مردم حسکه از آب شرب محروم نشوند.

این بیانیه می افزاید: نیروهای ترکیه و مزدوران تروریستی آنها از آب شرب به عنوان اهرم فشار علیه مردم حسکه استفاده می‌کنند و این امر مخالف معیارها و قوانین بین‌المللی انسانی است.

وزارت خارجه سوریه افزوده است: دمشق بار دیگر اقدامات وحشیانه مستمر نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران وابسته به آنها به خاطر بر قطع آب شرب مردم حسکه به مدت ۱۶ روز متوالی را محکوم می کند.

پیش تر نیز مردم حسکه سوریه با برگزاری تجمع اعتراض آمیز، سکوت جامعه جهانی مقابل جنایات نیروهای وابسته به ترکیه و آمریکا در مرکز و حومه غربی این شهر را محکوم کردند.

بنابر اعلام منابع سوری نیروهای ترکیه ایستگاه انتقال آب علوک را که منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی بیش از یک میلیون نفر در شهر حسکه و مناطق مسکونی مجاور آن است، از ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۰ آذر ۱۳۹۹) اشغال و آب‌رسانی از این ایستگاه را قطع کرده بودند.

این مخزن آب آشامیدنی تقریبا یک میلیون شهروند ساکن در شهر حسکه و اطراف آن و حومه غربی استان الحسکه را تامین می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    طرکیه شر مطلق است
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    جالبه که همین ترکیه در حال حاضر 70درصد بازار اقلام مصرفی سوریه رو در اختیار داره و در مقابل ایران، با سابقه سالها خدمت و هزینه کرد امنیتی هیچ جایگاهی در بازار مصرف سوریه نداره!!! به این حجم از هوش و مدیریت چه باید گفت؟؟؟؟؟