روغن خوراکی هوشمند، جدیدترین اختراع دست بشر

در سال‌های اخیر همه چیز هوشمند شده است، از تلفن‌های همراه گرفته تا برخی خانه‌ها و حتی مواد غذایی!

از جمله این مواد غذایی، روغن‌های هوشمند هستند که توانسته‌اند طرفداران زیادی را به خود جذب کنند. شاید اصطلاح روغن هوشمند کمتر به گوش شما خورده باشد، اما این روغن‌ها به خوبی جای خود را در سبد غذایی خانوارها پیدا کرده‌اند.

به طور عمومی زمانی که نام روغن به گوش افراد می‌رسد، ناخوداگاه ماده‌ای مضر که می‌تواند برای سلامتی خطرآفرین باشد در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد، در صورتی روغن‌های جدیدی که نه تنها مضرات روغن‌ّ‌های نسل قبل خود را ندارند بلکه سرشار از مواد غذایی ضروری بدن انسان هستند.

در ادامه به توضیح بیشتر این روغن‌های نسل جدید پرداخته‌ایم، مزایای این روغن‌های نوظهور را شرح داده‌ و در خصوص مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها بیشتر توضیح داده‌ایم.

دلایل پیداش روغن‌های هوشمند چیست؟

امروزه علم و تکنولوژی برای افزایش رفاه و سلامت افراد تقریبا به تمام صنایع از جمله صنایع غذایی راه پیدا کرده‌اند. ورود تکنولوژی و علم به این صنعت آن را کاملا دگرگون ساخته، یکی از بزرگ‌ترین دستاورهای ورود علم به صنعت مواد غذایی تولید روغن‌های هوشمند است.

روغن‌های هوشمند جدید تلفیقی از روغن‌های نسل قبل به همراه بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان است.

بدن ما قادر به تولید برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها نیست. موادی مانند امگا ۳  و ۶ به همین دلیل باید موادی که حاوی این موارد هستند را مصرف کند.

در گذشته تلاش متخصصان بر این بود تا موادی تولید کنند که کمبودهای بدن را به نحوی جبران کند، اما امروزه گامی فراتر رفته‌اند و علاوه بر تلاش برای رساندن این مواد به بدن، در جستجوی راهی برای به تعادل رساندن آن‌ها هستند.

طبق تحقیقات به عمل آمده توسط سازمان بهداشت جهانی هیچ‌ نوع از روغن‌های حیوانی و گیاهی به تنهایی تمام نیازهای بدن را فراهم نمی‌کنند و باید یک یا چند روغن مختلف مصرف شود تا تمام مواد مورد نیاز بدن به دست بیاید.

پس تنها راه تامین این مواد مغذی اضافه کردن آن‌ها به روغن‌ها است.

بدن انسان به‌طور متوسط کدام مواد مغذی را در طول شبانه روز نیاز دارد؟

بدن انسان به طور متوس به پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌های مفید، ویتامین‌ها و مواد معدنی در طول شبانه‌روز نیاز دارد. تعادل این مواد در رژیم غذایی رمز موفقیت رسیدن به تغذیه‌ای صحیح و سالم است.

در مصرف برخی از این مواد باید با احتیاط بیشتری عمل کرد. به خصوص چربی‌هاُ. چربی‌ها در بهبود طعم غذا و کمک به جذب ویتامین‌های محلول در چربی و تامین اسیدهای چرب ضروری نقش مهمی دارند. اما از طرفی مصرف زیاد این مواد خصوصا روغن‌های جامد می‌تواند باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و برخی از سرطان‌ها می‌شود.

بهترین روغن خوراکی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین روغن برای مصرف انسان، باید مقادیر کمی اسیدهای چرب اشباع داشته و درصد بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع را دربر گیرد، همچنین روغنی که برای مصرف انتخاب می‌شود می‌بایست بدون ترانس نیز باشد.

روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون خواص مختلفی از جمله اسیدهای چرب غیر اشباع، آنتی اکسیدان و امگا ۹ و ۶ دارند اما میزان تعادل این مواد است که برای سلامتی مهم و ضروری است.

روغنی ایده‌آل است که در آن:

  • میزان اسید اولئیک در بالاترین حد ممکن باشد.
  • نسبت میزان امگا ۶ به امگا ۳ در محدوده ۴ تا ۵ باشد.
  • اسیدهای چرب اشباع کم و اسید چرب غیر اشباع بالا باشد.
  • بدون ترانس باشد.

چرا روغن هوشمند "غنچه" یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شود؟

یکی از دغدغه‌های اصلی برند غنچه در سال‌های گذشته تولید روغنی کامل حاوی تمام مواد مغذی به میزان متعادل برای بدن بوده است. جدیدترین محصول غنچه روغن اسمارات بالانس (Smart Balance) است، روغنی هوشمند با مواد مغذی به میزان متعادل و کافی.

این روغن‌های هوشمند از نسل سوم روغن‌های غنچه هستند، پایه‌ی آن‌ها بر اساس روغن‌های مقاوم به حرارت طراحی شده و حاوی روغن زیتون است. این روغن‌ها علاوه بر خواص روغن‌های طبیعی نسل قبل حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است.

با کمک علم روز دنیا و تکنولوژی‌های پیشرفته غنچه دست به تولید این روغن‌های هوشمند زده است.

این روغن‌ها نقطه دود بالایی دارند، پاشش بسیار کمی دارند و کف هم نمی‌کنند.

اسمارت بالانس‌ها دارای ویتامین ‌ٍE ، امگا ۳، ۶ و ۹ هستند. این روغن‌ها تعادل هوشمندی بین اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ دارند، وجود این تعادل باعث تنظیم متابولیسم بدن می‌شود.

این روغن‌ها باعث کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود چرا که باعث کاهش کلسترول به ویژه کلسترول بد (LDL) می‌شود.

روغن‌ها یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در طول شبانه‌روز هستند و انتخاب مواد غذایی سالم و مفید یکی از مهمترین نکاتی است که باید برای داشتن تغذیه‌ای متعادل رعایت شود.

 شما با انتخاب این روغن‌های هوشمند می‌توانید سلامت خود و خانواده‌تان را تا حد زیادی تضمین کنید.

یک انتخاب هوشمندانه با روغن‌های اسمارت بالانس غنچه.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509087