ایسنا نوشت:

رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به افزایش حدود 60 درصدی اعتبارات سلامت در بودجه سال جاری، گفت: با توجه به افزایش اعتبارات حوزه سلامت، سرانه درمان در سال جاری باید بین 15 تا 20 هزار تومان در نظر گرفته شود.

دکتر سید شهاب‌الدین صدر با اشاره به سرانه درمان 8 هزار و 500 تومانی در سال گذشته، گفت: براساس محاسبات انجام شده نظرمان آن بود که سرانه درمان باید 13 تا 15 هزار تومان باشد که البته با افزایش اعتبارات حوزه سلامت در سال جاری، رقم سرانه درمان باید بین 15 تا 20 هزار تومان در نظر گرفته شود؛ چرا که اعتبارات آن به اندازه کافی افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در صورتی که سرانه درمان غیرواقعی در نظر گرفته شود در روند فعالیت بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی اختلال ایجاد می‌کند. بر این اساس لازم است سرانه درمان واقعی شود و پول بیمارستان‌های دولتی پرداخت شود.

صدر با اشاره به بودجه حدود 16 هزار میلیارد تومانی حوزه سلامت در سال جاری و افزایش 50 تا 60 درصدی آن نسبت به سال گذشته، افزود: این اقدام دست وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر را باز می‌کند تا سرانه و تعرفه‌های درمان را واقعی در نظر بگیرند؛ چرا که با افزایش تعرفه‌ها همتراز با افزایش اعتبارات، بار هزینه‌ها به مردم تحمیل نمی‌شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: از این نظر برای افزایش اعتبارات حوزه سلامت اهمیت قائل بودیم که براساس اهداف برنامه پنجم توسعه سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت باید به 30 درصد کاهش یابد. هر چند اکنون سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت حدود60 درصد است اما افزایش اعتبارات سلامت و تقویت بیمه‌ها سبب می‌شود تا پایان امسال سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت حدود 10 درصد کاهش یافته و به حدود 50 درصد برسد. در مجموع با این روند تا چهار سال اول برنامه پنجم توسعه، بار هزینه‌های پرداختی مردم در حوزه سلامت به 30 درصد کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر لزوم واقعی شدن تعرفه‌های درمان دولتی و خصوصی گفت: برای تعیین تعرفه‌های درمان 90 کارشناسی‌های خوبی با وزارت بهداشت صورت گرفته است. امیدواریم نتیجه کارشناسی‌های مشترک در شورای عالی بیمه تصویب و سپس به تصویب هیات وزیران برسد. کارگروه تعیین تعرفه‌ها ارقامی را برای رشد تعرفه‌های درمان در سال جاری اعلام کرده اما از آنجا که هنوز نهایی نشده، امیدواریم این میزان رشد مقداری واقعی‌تر شده و بسته‌ای که برای رشد کلی تعرفه‌های درمان در نظر گرفته می‌شود مشکلات بخش‌های تحت فشار را برطرف کند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی در پایان گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای رشد تعرفه‌ای در سال جاری افزایش کلی 13 درصد بود. اکنون شورای عالی بیمه افزایش 7 درصدی برای تعرفه‌های درمان غیردولتی و 9 درصدی برای تعرفه‌های درمان دولتی عنوان کرده است. اگر این عدد برای افزایش کلی تعرفه‌ها به بیش از 10 درصد افزایش یابد مشکلات بیمارستان‌ها تا حدودی برطرف می‌شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =