۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
ویروس کرونای هندی تا اروپا هم رفت

ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی اوئست فرانس، نوشت: سازمان جهانی بهداشت از شناسایی نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا در ۱۷ کشور جهان از جمله بلژیک، سوئیس، یونان و ایتالیا خبر داد.

نوع B.۱.۶۱۷  ویروس کرونا موسوم به ویروس جهش یافته کرونای هندی تاکنون در ۱۷ کشور جهان از جمله برخی کشورهای اروپایی شناسایی شده است.

این روزنامه فرانسوی افزود: گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا که در برخی کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، سوئیس، یونان و ایتالیا گسترش یافته، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، این نوع ویروس کرونا به دلیل «جهش مضاعف» آن به مراتب از دیگر گونه ها مسری تر است.

اوئست فرانس در ادامه نوشت: هند روز گذشته با شناسایی ۳۵۲ هزار و ۹۹۱ مورد ابتلا به کووید-۱۹ رکورد جهانی و همچنین دو هزار و ۸۱۲ مرگ و میر ناشی از آن رکورد داخلی را ثبت کرد.

کشور هند وارد یک شرایط بحرانی بی‌سابقه شده است. تقریبا در یک هفته گذشته یک میلیون ۹۰۰ هزار مورد جدید در این کشور ثبت شده است و آمار کل ابتلا به کرونا در هند را از مرز ۱۷ میلیون نفر فراتر برده است. ظرفیت بیمارستان‌ها در سرتاسر هند تکمیل شده اما این بار بیشتر جوانان هستند که در بیمارستانها بستری می‌شوند.  

در دهلی نو پایتخت هند، صدای آژیر آمبولانس‌ها در طول شبانه روز شنیده می‌شود. در بیمارستان دولتی "لوک نایاک" که بزرگ‌ترین مرکز درمان بیماران کرونایی در پایتخت است، هر دو بیمار در یک تخت قرار می‌گیرند درحالی که بیماران دیگر بر روی برانکارد در بیرون بیمارستان به دنبال اکسیژن هستند. تعدادی سیلندر اکسیژن با خود همراه دارند و تعدادی دیگر به دلیل نبود اکسیژن، جان خود را از دست می‌دهند. دهلی و بمبئی دارای بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا در هند هستند.  

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =